Chidaneh.com placeholder image

بازی رنگ ها در دکوراسیون منزل کوچک و دوست داشتنی نگار!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: برای بسیاری از افراد استفاده از رنگ‌های مختلف در دکوراسیون خانه کمی ریسک‌پذیر است. حضور رنگ‌ها در فضای دل‌انگیز خانه این شک را از دلتان دور کرده و ثابت می‌کنند که می‌توان قوانین روتین و سرسخت دکوراسیون را شکست و همه جا را رنگ پاشید! رنگ‌هایی که روحتان را زنده می‌کند و به شما انرژی می‌دهد. خانه خانم نگار خامسی نمونه خوبی از این ساختارشکنی است که دلتان را گرم می‌کند. تور خانه گردی رنگین چیدانه را از دست ندهید!

حدیث حقیقت
طراحی داخلی نشیمن
حدیث حقیقت

سرویس خواب بالسا

دکوراسیون خانه در وضعیت قبلی، ساده و یکرنگ بوده است؛ همه وسایل و مبلمان ست و یکنواخت بودند. نمونه دکوراسیون‌ مختلف اینترنتی و مخصوصاً خانه‌های ترکیه کم‌کم خانم خامسی را به سمت تغییر شیوه دکور منزلش پیش برده است. او که کمتر از دو سال است که ازدواج کرده، با داشتن ذهنیت جدید، تصمیم به تعویض مبلمان خود می‌کند و می‌خواهد طراحی جدیدی با حضور رنگ‌های متنوع اجرا کند. حالا کاملاً تاثیر رنگ در دکوراسیون را احساس کرده و انرژی خوبی از آنها می‌گیرد.

پیشنهاد می کنیم جادوی رنگ در دکوراسیون خانه، آن هم از نوع فرعی را از دست ندهید!

“اول نور را وارد خانه کردم. خواهرم گرافیست است و خیلی در انتخاب دکوراسیون و رنگها، در خرید کوسن و تابلوهای کوچک به من کمک کرد. می‌گفت خونه ات خیلی یکرنگه، کمی رنگ و لعاب بهش بده! تنوع را دوست دارم و کمی که زمان می‌گذرد، دیدگاهم به دکوراسیون عوض می‌شود و فکر می‌کنم خوب است قوانین و فکرهای بچگی شکسته شوند."

حدیث حقیقت
منزل خانم نگار خامسی
حدیث حقیقت

رنگ های اصلی در دکوراسیون خانه

رنگ چوب در مبلمان خانه به رنگ سفید انتخاب شده و مسلماً اگر رنگ وجود نداشت، فضای خانه سرد و بی‌روح می‌شد. زمانی که از رنگ های خنثی در پایه دکوراسیون استفاده شود، رنگ های دیگر خودشان را بیشتر نشان می‌دهند و دست برای انتخاب رنگ‌ بازتر است. زمینه مبلمان مدرن به رنگ خاکستری است و به علت علاقه خانم خانه به رنگ‌های زرد و آبی، آنها هم در تکمیل دکوراسیون خانه رنگین دست به کار شده‌اند. پرده پذیرایی طرح آبرنگی خاصی دارد و رنگ‌های فضای خانه را به تصویر کشیده‌اند.

لوستر با کریستال‌های آویزان و پارچه مخمل مشکی با تغییراتی که در آن اعمال شده، به سبک مدرن دیده می‌شود. کریستال ها تلالو و درخشندگی خوبی دارند و نور خاصی را روی دیوار منعکس می‌کنند.

حدیث حقیقت
منزل خانم نگار خامسی
حدیث حقیقت

“در مورد میز خاطره هر چه بگویم کم است! این میز مربوط به 50 سال پیش است و برای مادربزرگم بود. از جنس چوب گردو با ارزشی ساخته شده و مادربزرگ همیشه درونش بنشن، برنج و حبوبات نگه می‌داشت. این میز را خیلی دوست دارم و بعد از تعمیر، عکس‌های عروسی و نامزدی دوستان و فامیل را روی آن چیده‌ام. داخلش را هم مانند مادربزرگ خوراکی نگه می‌دارم. چون خیلی خانم خوب و با برکتی بود، احساس می‌کنم هر چیزی در آن نگهداری می‌کنم خیلی برایم برکت دارد. داخل میز خنک است و چیزی درونش خراب نمی‌شود."

بد نیست بدانید که وسایل خاطره انگیز زیادی را می توان در دکوراسیون خانه به کار برد!

حدیث حقیقت
منزل خانم نگار خامسی
حدیث حقیقت

حضور گیاهان در دکوراسیون خانه

این خانه نورگیر خوبی دارد و به همین علت گل و گیاهان وارد فضا شده اند. حضور آنها تأثیر خوبی در محیط خانه دارد. “این گلدان‌ها بچه‌های ما هستند!!! خیلی حساس هستند و باید هر روز آبیاری شوند؛ در غیر این صورت بی‌حال می‌شوند. کاکتوس را دوست دارم، و به نظرم در آپارتمان راحت نگهداری می‌شوند. زحمت این گلدان‌ها را مادرم کشیده و آنها را برایم در گلدان کاشت. عروسک روی استند گل‌ها هم مربوط به دوران کودکی‌ام است!"

حدیث حقیقت
دکوراسیون نشیمن با شلف
حدیث حقیقت

در پشت در ورودی خانه شلف سفید رنگی وجود دارد و در طبقه‌های آن لوازم دکوری زیبایی به چشم می‌خورد. خانم و آقای خانه به وسایل تزیینی علاقه زیادی دارند و هر کدام از آنها را با عشق خریده‌اند و جای مناسبی را برای هر کدامشان انتخاب کرده‌اند. برای اینکه دیوارها از یکنواختی و یکرنگی در بیاید، قلب‌های پارچه‌ای که کار خود نگار است، به پایین شلف اضافه شده است. “وقتی نبودند حس می‌کردم چیزی کم است و بعد از نصبشان دیوار روح گرفت."

حدیث حقیقت
دکوراسیون ناهارخوری
حدیث حقیقت

میز و صندلی ناهارخوری به رنگ خاکستری و زرد و با کاغذ دیواری آبی، رنگهای انتخاب شده را تکرار کرده‌اند. رنگ کاغذ دیواری را نگار و همسرش انتخاب کرده و سفارش داده‌اند تا به شکل کاغذ دیواری چاپ شد. خودشان هم آن را روی دیوار نصب‌ کرده‌اند.

بالای میز ناهارخوری قاب عکس خانواده به چشم می‌خورد. عکس‌های دوران کودکی خانم و آقای خانه، مادر و پدر و کسانی که در زندگی آنها نقش زیادی دارند و بودنشان انگیزه می‌دهد را درون این قاب‌ها قرار داده‌اند تا با دیدنش حالشان خوب شود! در دیوار کنار آن هم شلفی پر از فنجان و نعلبکی‌های گلدار زیبا می‌بینید که از وسایل جهیزیه خانم خامسی است.

بدانید و آگاه باشید که نباید قاب عکس ها را به مغز دیوار کوبید!

حدیث حقیقت
رنگ در دکوراسیون اتاق خواب
حدیث حقیقت

اتاق خواب صورتی و آبی در دکوراسیون خانه

درون اتاق خواب که وارد شوید تم رنگی تغییر می‌کند. تم اتاق به رنگ آبی و صورتی است و روتختی، پرده، فرش و حتی دیوار را به این رنگ‌ها می بینید. برای جلوگیری از قالب شدن رنگ آبی، کاغذ دیواری رولی آماده به رنگ صورتی و با قیمت مناسبی تهیه شده و دیوار را در برخی قسمت‌ها پوشش داده است.

درون شلف های کنار سرویس خواب، لوازم دکوری و قلب‌های پارچه‌ای دیده می‌شود. “اتاق خواب ملایم و با آرامش است، نور خوبی دارد و حیف است که گل و گیاه نداشته باشد. تصمیم دارم گیاهان بیشتری را اضافه کنم. پرده و روتختی را مادرم دوخته است."

روتختی هایی که اتاق خوابتان را منحصر به فرد می کنند را به اتاق خوابتان ببرید!

حدیث حقیقت
منزل خانم نگار خامسی
حدیث حقیقت

مجموعه دیوار و آینه روی دیوار به سبک انگلیش هوم دکور شده است. کاغذ دیواری گل‌گلی با دقت زیادی انتخاب و ساخته شده است. آینه ای که می‌بینید هم مربوط به جهیزیه خانم نگار است. “آینه و شمعدان عروسی را به سبک متفاوت و از جنس رزین انتخاب کردیم نه از مدل های مجلل معمول! رنگ آن را هم برای دکوراسیون جدید خانه تغییر دادیم."

حدیث حقیقت
منزل خانم نگار خامسی
حدیث حقیقت

قاب‌های رنگی کوچک و خالی روی دیوار را ببینید! “این قابها را خودم تهیه کرده و رنگ کردم. مغازه بزرگی از وسایل دکوری رزینی در نیروی هوایی وجود دارد که آنها را خریدم. با سه رنگ اصلی اکریلیک، رنگهای مختلفی ساختم و آنها را با سلیقه خودم رنگ زدم."

حدیث حقیقت
منزل خانم نگار خامسی
حدیث حقیقت

میز سفید پایه بلند کنار مبلها، از وسایل مادر نگار بوده که حالا با سبک و رنگی جدید در این خانه وجود دارد. “دوچرخه گلدانی زیر این میز هم برای مادر شوهرم بود. این دوچرخه قدیمی که قبلا طلایی رنگ بود را بازسازی کردم. سمباده کشیدم تا زنگ‌زدگی‌اش برود و بعد روی آن را رنگ اکریلیک زدم. حالا برای نگهداری گلدان از آن استفاده می‌کنم." خاطره‌ها در خانه انرژی می دهند. اگر همه چیز جدید و نو باشد، قطعا این حس وجود ندارد.

شما هم می توانید با هزینه کم دست سازهای طلایی رنگی برای خانه خود داشته باشید!

اگر علاقه دارید دکوراسیون های متفاوت و خاصی که ما برای شما معرفی می‌کنیم را دنبال کنید، به قسمت تورهای چیدانه سری بزنید و ایده‌های جدیدی را به خانه خودتان وارد کنید!

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: حدیث حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه