Chidaneh.com placeholder image

طراوت دکوراسیون منزل با طراحی باغچه عمودی!

به قلم: تحریریه چیدانه

گیاهان خانگی: تا به حال در مورد باغچه عمودی در فضای داخلی چیزی شنیده اید؟ در واقع طراحی باغچه های عمودی نوعی اثر هنری هستند که بخش هایی از طبیعت را وارد دکوراسیون منزل می کنند. دیوار سبز باعث می شود طراوت هوای تازه و شادابی گیاهان را به فضای داخلی خانه وارد کنید. همچنین با حضور باغچه عمودی در دکوراسیون منزل، دی اکسید کربن و مونو کسید کربن هوا کم می شود. با چیدانه همراه باشید:

قالیشویی ادیب

اولین تعریفی که با دیدن باغچه عمودی به ذهن می رسد، دیواری پوشیده از گیاه است. گیاهان که در این حالت به جای زندگی معمولی خود بر روی سطح زمین، حالا باید به شکل ایستاده بر روی سطح عمودی رشد کنند. برای طراحی باغچه عمودی درون خانه باید توجه داشته باشید که حتما از گیاهانی استفاده شود که در درجه اول مناسب فضای داخلی و آپارتمان باشد. این نکته تنها برای دیوار سبزهای فضای داخلی مهم است و اگر می خواهید باغچه عمودی خود را در حیاط و یا نمای ساختمان خود ایجاد کنید لزومی به پیروی از اصل شماره یک نیست!

اصل شماره دو: گیاهانی را انتخاب کنید که حساسایت بالایی نداشته و به طور کلی توانایی زندگی در شرایط سخت تر را هم داشته باشند. گیاهی که نتواند مشکلات را تحمل کند، اگر از حالت نرمال خود خارج شود دچار شوک شده و از بین می رود. بهترین انتخابی که وجود دارد، گیاهانی با مقاومت به کم آبی است و در بین آنها گیاهان گوشتی، کاکتوس و ساکولنت ها ایده آل ترین اند!

شما می توانید به سادگی کاکتوس های تزیینی را به دکوراسیون خانه خود بیاورید!

وقتی در خانه نشسته اید و در حال استراحت هستید، دیدن صفحه ای زنده و سبز در جلوی چشمتان چه حسی دارد؟ حتی اگر فایده های حضور گیاهان در طراحی خانه را کنار بگذاریم، از دیوار سبز به عنوان تابلوی تزیینی و زیبا می توانید استفاده کنید. اگر باغچه عمودی را در دکوراسیون منزل خلق کنید، شک نداشته باشید که آن را به محیطی شاخص تبدیل کرده اید و هیچ کس تابلوی زنده گیاهی را فراموش نمی کند.

مانند تمام گیاهان دیگری که در خانه تان وجود دارد، دیوار سبز گیاهی ذرات آلوده و گرد و غبار را جذب می کند و هوایی سالم تر برایتان بوجود می آورد. ولی نباید از این قابلیت غافل شویم که باغچه عمودی چون در ارتفاع بالاتری از سطح زمین قرار دارد و همچنین به علت سطح مقطع بزرگتری که به دلیل مجاورت تعداد بالای گیاهان ایجاد می کند، درصد بیشتری از مواد آلوده کننده هوا را جذب می کند. خصوصا اگر در مکانی قرار گیرد که در مسیر ذرات آلوده به فضای داخلی خانه باشد، تا حدی از ورود آنها جلوگیری می کند.

پیشنهاد می کنیم برای داشتن محیطی مناسب تر از گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز برای خانه استفاده کنید!

اگر می خواهید باغچه عمودی دکوراسیون منزل را اجرا کنید، باید بگوییم که شما بهترین اید! حتما خوب می دانید که این گیاهان هم مانند تمام موجودات زنده نیاز به مراقبت دارند با این تفاوت که به دلیل نوع نگهداری شان، باید هوایشان را بیشتر داشته باشید. باغبانی، چک کردن میزان خاک آنها و همینطور آبیاری و تغذیه منظم را فراموش نکنید.

نکته مهمی که در این نوع باغچه وجود دارد این است که دیوار یا سطح عمودی که حالا بستر رشد گیاه است باید برای گیاهان مانند خاک عمل کند. چون اگر مواد غذایی و همچنین آب از طریق این سطح به گیاه نرسد، سرسبز و شاداب نخواهد بود. قطعا در طراحی باغچه عمودی فضایی برای قرار دادن خاک و همینطور ریشه گیاه وجود خواهد داشت ولی با رشد گیاهان و بزرگ شدن ریشه قطعا این فضا تنگ می شود. پس بهتر است گیاهانی استفاده کنید که رشد کمی داشته باشند و یا ریشه هایشان قابل هرس شدن باشد.

این مطلب را از دست ندهید 10 چیدمان متفاوت گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون منزل!

برای طراحی باغچه عمودی باید به نحوه آبیاری آن هم توجه داشته باشید. اگر برایتان مقدور است از سیستم آبیاری هوشمند استفاده کنید و در غیر این صورت آبیاری روزانه را فراموش نکنید. در یک باغچه از گیاهانی هم نوع و با نیازهای مشابه استفاده کنید تا در آبیاری و رفع نیازهایی مانند دما و نور به مشکل بر نخورید.

حتما برایتان هیجان انگیز است که بگوییم می توانید باغچه عمودی را در آشپزخانه خود قرار دهید تا دیواری از سبزیجات داشته باشید. درین صورت بهتر است آن را در قسمتی نورگیر و به دور از حمله ذرات غذایی و روغن قرار دهید.

به شما معرفی می کنیم:  13 گیاه خوراکی برای آشپزخانه شما!

برای آشنایی با متخصصینی در این زمینه که بتوانند دیوار سبزی با این مشخصات را به منزلتان وارد کنند می توانید به بخش اهالی فن چیدانه مراجعه کنید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه