Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی خلاقانه فروشگاه شوکوبن در پاسداران تهران!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: فروشگاه شوکوبن یکی از فروشگاه های خلاقانه در منطقه پاسداران تهران است که طراح آن  محمد مهدی فخیمی آن را بر اساس روح، طعم و هم چنین با در نظر گرفتن الزامات و نیازهای طراحی داخلی یک فروشگاه از جمله: رنگ، آرم، نام تجاری و هم چنین با توجه به نوع فروشگاه شکل داده است و توانسته رتبه اول جایزه ی Architizer از نگاه مردم را از آن خود کند با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار این فروشگاه منحصر به فرد سری بزنیم و با جزییات طراحی داخلی آن بیشتر آشنا شویم، با ما همراه باشید.

چوب و هنر

خوب است بدانید: مسابقه ARCHITIZER یکی از مسابقات معتبر بین المللی معماری می باشد که به شکلی اختصاصی هرساله در آمریکا برگزار می شود.بیش از هفتاد داور از سراسر جهان هزاران پروژه معماری کاندید شده را داوری می کنند؛ به این ترتیب که در مرحله اول آثار رسیده از اقصی نقاط دنیا را بررسی و قضاوت می شود و در هر زمینه پنج پروژه را انتخاب و به فینال مسابقه راه می یابند، پس از آن مرحله دوم داوری آغاز می شود و طی پانزده روز آثار و پروژه های به فینال راه یافته را در معرض آرا عمومی قرار می دهند، در نهایت دو پروژه حائز رتبه می شود؛ یکی برترین معماری از نگاه داوران و دیگری برترین معماری از نگاه مردم.

مشخصات عمومی پروژه طراحی فروشگاه شوکوبن

  • نام پروژه: فروشگاه شوکوبن CHOCOBEN
  • موقعیت: پاسداران، تهران، ایران
  • دفتر معماری: گروه طراحی AKAD
  • معمار: محمد مهدی فخیمی

  • سال ساخت: 1394
  • مساحت: 34 متر مربع
  • جوایز: رتبه اول جایزه ی Architizer از نگاه مردم

فروشگاه شوکوبن در پاسداران تهران در مساحتی حدود 34 متر مربع طراحی و اجرا شده است . نام آن شوکوبن (chocoben) در واقع نام نوعی شیرینی معروف می باشد که برای این فروشگاه دوست داشتنی و منحصر به فرد انتخاب شده است.

طراحی داخلی فروشگاه شوکوبن بر اساس روح، طعم و هم چنین با در نظر گرفتن الزامات و نیازهای پروژه از جمله: رنگ، آرم، نام تجاری و هم چنین با توجه به نوع فروشگاه شکل گرفته است.

برش قطعات در این پروژه به صورت دستی انجام گرفته و یکی از مسائل اصلی که در طراحی این فروشگاه که بسیار مورد توجه قرار گرفت ایجاد تنوع بصری در یک فضای کوچک بود. ترکیب رنگ های منحصر به فرد و خیره کننده از دیگر شاخصه های این طراحی داخلی برجسته است.

استفاده از نور و رنگ ها صورتی، خاکستری، سفید، تنظیم و ترکیب آنها با یک دیگر فضایی دلپذیر و خاص را به وجود آورده است. در طراحی داخلی فروشگاه شوکوبن استفاده از، بیش از 400 قطعه در اندازه های مختلف به عنوان پارامتری که از سقف آویزان هستند و در میان آنها نورافکن وجود دارد تجربه ی جدیدی را برای مشتریان به وجود آورده است.

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

منبع: architizer|مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه