Chidaneh.com placeholder image

مبلمان آینه ای، انعکاس زیبایی دکوراسیون منزل شما!

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله از چیدانه می‌خواهیم درباره مبلمان آینه ای حرف بزنیم. مبلمانی که سلیقه‌ی خاص‌پسند هاست، دکوراسیون مخصوص به خود را می‌طلبد و از همه‌ مهم‌تر اینکه همیشه چالش برانگیز است. چرا؟ چون اگر کمی بی‌توجهی کنید، به جای اینکه خانه‌ای لوکس و درخشان داشته باشید احتمالا از شلوغی و بی‌نظمی رنج می‌کشید. پس اگر شما نیز از علاقه‌مندان به مبلمان آینه ای هستید، بهتر است کمی دانش خود را درباره چند و چون استفاده از این نوع مبلمان در دکوراسیون بیشتر کنید. ما فکر می‌کنیم که خواندن این مقاله می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد. چون با متخصصین در گروه آینه کارن همراه شده‌ایم تا به به برخی سوالات رایج در این زمینه پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

در ادامه خواهید خواند:

قالیشویی ادیب
  1. روش‌های دکوراسیون منزل با مبلمان آینه ای چگونه است؟ (7 راهکار معجزه‌گر)
  2. آینه باید در چه ارتفاعی از میز کنسول قرار گیرد؟
  3. آیا کاربرد مبلمان آینه ای در دکوراسیون منزل نخ‌نما و قدیمی شده؟
  4. آیا استفاده از مبلمان آینه ای هنوز هم مد است؟
  5. از کجا مبلمان آینه ای بخرم؟

آینه کارن
کنسول آینه ای
آینه کارن

استفاده از مبلمان آینه ای در دکوراسیون

با مبلمان آینه ای و اکسسوری‌های تزئینی می‌توانید دکوراسیون پُر درخششی را به نمایش بگذارید و هر اتاق در خانه را با یک مبل آینه کاری شده روشن‌تر جلوه دهید. تکه‌های آینه با انعکاس نور و بازتاب فضا باعث می‌شوند که هر فضایی روشن‌تر و بزرگ‌تر از چیزی که هست دیده شود. در ادامه به اختصار اشاره می‌کنیم که برای استفاده از این سبک ، بهتر است که چه المان‌هایی را چگونه در دکوراسیون و طراحی داخلی منزل به کار ببرید:

آینه کارن
میز جلو مبلی
آینه کارن

مبلمان آینه ای به سبک مدرن

دقت کنید که اگر تابع سبک دکوراسیون مدرن هستید، از مبلمان آینه ای با طراحی مدرن استفاده کنید. آیا می‌دانید که مهم‌ترین ویژگی طراحی مدرن سطوح صاف، صیقلی و با زاویه است؟

آینه کارن
میز جلو مبلی
آینه کارن

مبلمان آینه ای به سبک کلاسیک

طرفداران سبک کلاسیک باید به سراغ مبلمان آینه کاری با طراحی کلاسیک بروند. مهم‌ترین ویژگی طراحی کلاسیک در مبلمان آینه کاری، دیتیل و جزئیات بالا است. این جزئیات شامل استفاده از چوب‌های کار شده، پتینه کاری و استفاده از رنگ به ویژه رنگ طلایی در طراحی مبلمان آینه کاری شده است.

آینه کارن
میز آینه ای
آینه کارن

آینه و کنسول آینه ای در دکوراسیون خانه

آینه و کنسول نیز از جمله مبلمانی هستند که امروزه در بسیاری از خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی‌های بسیار متنوعی از آینه و کنسول آینه ای وجود دارند که می‌توانید در دکوراسیون منزل به کار ببرید.

اما حواستان باشد که اگر از آینه کنسول آینه ای استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان روی کنسول را با وسایل اضافی پر نکنید. چون در این صورت، آینه بی‌نظمی‌هایتان را چند برابر خواهد کرد!

آینه کارن
میز آینه ای
آینه کارن

فضای غذا خوری با مبلمان آینه ای

می‌توانید به استفاده از میز غذا خوری آینه ای نیز فکر کنی! اما به فکر دردسرهایش نیز باشید. مخصوصا اگر همیشه روی میز غذا می‌خورید. هر چند که استفاده از میز غذا خوری آینه کاری شده بسیار با شکوه و جلوه‌گر است، ولی باید به فکر تمیز کردن و برق انداختن دائمی‌اش هم باشید. اینطور نیست؟

آینه کارن
میز تلویزیون
آینه کارن

میز تلویزیون آینه ای

استفاده از میز تلویزیون آینه کاری نیز روش بسیار خوبی برای استفاده از مبلمان آینه ای در دکوراسیون منزل است. از آنجایی که دیزاین میز تلویزیون و همچنین دیوار پشت تی وی اغلب به عنوان یک نقطه‌ی کانونی در دکوراسیون خانه‌های ایرانی مورد توجه است، استفاده از میز تلویزیون آینه‌ای نیز در این زمینه بسیار راه کمک کننده می‌باشد.

آینه کارن
میز آینه ای
آینه کارن

میزهای کوچک آینه ای در سبک مدرن و کلاسیک

استفاده از میزهای کوچک در کنار مبلمان چه در دکوراسیون مدرن و چه در دکوراسیون کلاسیک زیبا و کاربردی است. میزهای عسلی و کنار مبلی آینه ای با طراحی های مدرن و کلاسیک می‌توانند روش خوبی برای استفاده از مبلمان آینه ای در دکوراسیون داخلی خانه باشند. همچنین استفاده از انواع میز جلو مبلی آینه ای که اغلب در طراحی آن‌ها از آینه‌کاری های بیشتری استفاده شده نیز بسیار مورد توه هستد.

آینه کارن
سرویس خواب
آینه کارن

سرویس خواب آینه دار در دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب آینه ای می‌تواند شامل پاتختی‌های آینه کاری شده، میز آرایش آینه‌ای و تخت خواب آینه دار باشد. این بستگی به سلیقه شما دارد که از چه مدل سرویس خوابی بیشتر خوشتان بیاید. البته باید به میزان جادار بودن فضای اتاق خوابتان هم توجه کنید. درست است که استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق خواب فضای آن را بزرگ‌تر و دلبازتر جلوه می‌دهد، اما استفاده افراطی از آینه در فضاهای کوچک بالعکس ممکن است باعث شلوغی و درهم ریخته به نظر رسیدن فضا شود. این نکته‌ایست که کارشناسان در آینه کارن نیز به آن تاکید دارند.

آینه کارن
آینه کاری
آینه کارن

آینه باید در چه ارتفاعی از میز کنسول قرار گیرد؟

بهتر است برای برای مبلمان با ارتفاع کمتر از 75 سانتی‌متر، آینه را تا حد ممکن نزدیک به سطح چشم آویزان کنید، یعنی چیزی حدود 145 تا 165 سانتی‌متر از مرکز آینه تا کف زمین. اما هنگام آویزان کردن یک آینه بر روی کنسول بوفه در یک اتاق غذا خوری، می‌توانید کمی پایین‌تر از این مقدار را در نظر بگیرید.

آینه کارن
کنسول آینه ای
آینه کارن

کاربرد مبلمان آینه ای نخ‌نما و قدیمی شده؟

استفاده از مبلمان آینه ای در دکوراسیون خانه یک امر کاملا سلیقه‌ای می‌باشد و از طرفی به شدت به این مسئله بستگی دارد که چگونه آن را بکار ببرید. دکوراسیون با مبلمان آینه ای بعضی اوقات بسیار خوب به نظر می‌رسند و بعضی اوقات نیز ممکن است قدیمی به نظر برسند. قبلا هم گفتیم که دیزاین یک اتاق با مبلمان آینه ای کار آسانی نیست، به خصوص اگر با عناصر و جزئیات طراحی متعددی پر شده باشد.

توجه داشته باشید که مبلمان آینه ای عملا همه چیز را در منزل شما چند برابر می‌کنند. پس بسیار مهم است که در کنار مبلمان آینه ای از چه عناصر دیگری برای دکوراسیون منزل استفاده می‌کنید.

آینه کارن
کنسول آینه ای
آینه کارن

آیا استفاده از مبلمان آینه ای هنوز هم مد است؟

با توجه به پیشرفتی که در صنعت طراحی و ساخت متریال به وجود آمده است، بدون شک مبلمان آینه ای در خط مقدم سبک‌های طراحی نوآورانه قرار دارند. اما شما بهتر است که اصلا به مد بودن یا نبودن فکر کنید. به این فکر کنید که چگونه هر ایده‌ای را در جای درستش به کار ببرید تا به بهترین و زیباترین نتیجه دست پیدا کنید. برای این منظور نیز می‌توانید از مطالب عنوان شده در مقاله و مقالات مرتبطی که پیش از این در چیدانه منتشر کرده‌ایم استفاده کنیم.

مثلا:

  1. آینه کاری مدرن برای دکوراسیون منزل دلباز و روشن
  2. مدل دیوار آینه ای، ترفندی که هیچ وقت کهنه نمی شود!

آینه کارن
میز جلو مبلی
آینه کارن

از کجا مبلمان آینه ای بخرم؟

اگر هنوز در ابتدای راه هستید و بیشتر تمایل دارید که مدل‌های متنوعی از مبلمان آینه ای را یک جا ببینید، بهتر است سری هم به آینه کارن در شوروم اقدسیه بزنید. ما فکر می‌کنیم که این شرکت با ساخت انواع آینه و کنسول، جلو مبلی، سرویس خواب و کلیه‌ی مبلمان آینه کاری شده به صورت مستقیم و بدون واسطه می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد.

عجله دارید؟ همین حالا هم می‌توانید از طریق لینک‌های زیر نمونه‌کارهای بیشتری از آن‌ها ببینید.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از طریق همین لینک به پروفایل این شرکت در چیدانه بروید.

 

آینه کارن
میز آینه ای
آینه کارن

سخن آخر:

در این مقاله از چیدانه سعی کردیم تا با همراهی متخصصین در آینه کارن به برخی سوالات رایج درباره مبلمان آینه ای و کاربرد آن‌ها در دکوراسیون پاسخ دهیم. آیا مطالب عنوان شده در مقاله از نظر شما مفید بود؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه برایمان کامنت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مبلمان آینه ای می‌توانید از طریق لینک زیر با متخصصین در آینه کارن در ارتباط باشید.

جهت برقراری ارتباط و مشاهده نمونه کارهای بیشتر از این شرکت کلیک کنید

 

شاید این مطالب را نیز پیرامون مبلمان آینه ای بپسندید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه