Chidaneh.com placeholder image

چه چیزی در دکوراسیون منزل همسرتان را شاد می کند؟

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفند های دکوراسیون: آیا کمی احساس کسلی می‌کنید؟ شاید اکنون زمان آن رسیده که چیدمان اتاق نشیمن خود را تغییر دهید و یا یک تغییر دکوراسیون ساده در خانه خود ایجاد کنید. در یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده  که 87 درصد از شرکت کنندگانی که خانه خود را بازسازی کرده یا تغییری در آن ایجاد کرده بودند، اقرار کردند که طراحی و تغییر خانه‌یشان بر روی احساس شادی آن‌ها تاثیر زیادی داشته است. فقط 51 درصد از افراد گفته‌اند با اینکه خانه‌یشان نیاز به تغییر و بازسازی دارد ولی با وضعیت کنونی هم در خانه احساس شادی می‌کنند.

چوب و هنر

برای ایجاد احساس شادی حتما نباید خانه شما قصری غرق در طلا باشد. در حقیقت، طبق این تحقیق، مهم ترین چیزی هایی که که برای شادی در خانه به آن نیاز دارید:

1. پنجره‌های بزرگ و مبلمان راحت

74 درصد پنجره های بزرگ و 70 درصد مبلمان راحت را از مهم ترین دلایل شادی خود در خانه دانسته اند. و این دو عامل در صدر مهم ترین عوامل شادی خانه هستند.

دکوراسیون داخلی

2. LCD های با صفحه نمایش بزرگ،

 این تحقیق نشان می‌دهد که مردان دو برابر زنان (40 درصد در برابر 17 درصد) از LCDهای با صفحه بزرگ لذت می‌برند. هم‌چنین صدای تلویزیون سه برابر برای مردان مهم‌تر از زنان (15 درصد در برابر 5 درصد) است. این امر به این معنی است که مردان فقط با دیدن تلویزیون با صفحه بزرگ لذت نمی‌برند، بلکه صدای آن هم برای آن‌ها مهم است.

دکوراسیون داخلی

3. اتاق های تمیز و پاکیزه یا راحت و دنج

انسان‌ها در اتاق‌های پاکیزه و منظم (72 درصد) و راحت و دنج (68 درصد) احساس شادی می‌کنند. مردان اتاق‌های راحت و آرام را ترجیح می‌دهند در حالی که زنان به اتاق‌های تمیز و پاکیزه بیش از هر چیز اهمیت می‌دهند.

دکوراسیون داخلی

4. گوش دادن به موسیقی یا بودن کنار خانواده

35درصد مردان این تحقیق از صدای موسیقی در خانه لذت می‌برند، در حالی که 35 درصد زنان بودن کنار خانواده خود را ترجیح می‌دهند. البته با توجه به مکانی که در آن زندگی می‌کنید این آمار و ارقام تغییر می‌کند. ساکنان خانه‌های روستایی صدای حیات وحش را ترجیح می‌دهند، در حالی که ساکنان مناطق حومه شهر عاشق شنیدن صدای گفت وگوی کودکان و اعضای خانواده هستند. ساکنان خانه‌های شهری بیش از هر چیز عاشق صدای موسیقی هستند.

دکوراسیون داخلی

5. بوی غذا در حال پخت در خانه

 عطر غذای در حال پخت در صدر فهرست قرار دارد و 39 درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که بوی غذا آن‌ها را شاد می‌کند. نسیم تازه 33 درصد و بوی شمع 14 درصد از آن‌ها را شاد می‌کند.

دکوراسیون داخلی

6. کدام فضای خانه و در کنار چه کسی؟

42 درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که در درون خانه در اتاق نشیمن و 15 درصد در آشپزخانه احساس شادی بیشتری می کنند. به علاوه، در جمع خانواده بودن ترجیح پاسخ‌دهندگان بوده است. 49 درصد گفته‌اند که در کنار خانواده خود احساس خوشحالی می‌کنند، در حالی که 29 درصد دوست دارند در کنار دوستان خود باشند.

افرادی که گفته‌اند خانه‌یشان نیاز به تغییر دارد در اتاق خواب خود (23 درصد) احساس شادی می‌کنند. شاید آن‌ها از بی‌نظمی خانه در درون اتاق خواب پنهان می‌شوند؟ شاید اتاق خواب تنها پناهگاه آن‌ها باشد؟ شاید بی‌نظمی آن‌ها را خسته کرده است؟ یا شاید آن‌قدر سرشان شلوغ است که نمی‌توانند به خانه‌یشان توجهی بکنند؟
چه چیزهای ما را شاد نمی‌کند؟ ظرف‌ها. پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که اگر مجبور نبودند ظرف‌های کثیف موجود در سینک (32 درصد) را بشورند احساس شادی بیش‌تری می‌کردند. و 16 درصد دوست دارند از مرتب کردن تخت‌خواب فرار کنند. 
در نهایت باید گفت که تغییر چیدمان خانه در شادی شما اثرگذار است. البته تمام این چیزها به خود شما بستگی دارد.

دکوراسیون داخلی

چه چیزی در خانه باعث شادی شما می‌شود؟ سوالات خود در مورد دکوراسیون خانه را در مشاوره دکوراسیون چیدانه بپرسید .

مطالب بیشتر: لوازم شیک دکوراسیون منزل را کجا بخریم؟

گشتی در خانه نیم وجبی یک دختر ایرانی

بهترین رستوران ها در شهرهای مختلف ایران (۱)

منبع:houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
parvane در تاریخ 11 خرداد 1393
من با بوی غذا خیلی موافقم ولی با صدای خانوادم زیاد شاد نمیشم موسیقی بیشتر دوست دارم
farzaneht در تاریخ 11 خرداد 1393
یه اتاق خواب دنج و تمیز همراه با یه نسیم خنک و شنیدن صدای مامان بابات قطعا یعنی خوشبختی
Tarane در تاریخ 11 خرداد 1393
یه اتاق خوب که دکورش مطابق میلم باشه، منو شاد می کنه به علاوه پنجره بزرگی که نور روز توش بیاد صدای اعضای خانواده هم واقعا نعمت بزرگیه. مطلب خیلی خوبی بود ممنون
avina در تاریخ 12 خرداد 1393
قطعا بودن در کنار تمام اعضای خانواده ، اگر یک شام خوشمزه ایرانی هم باشه خیلی عالی میشه
M_pakpour83_2139 در تاریخ 14 خرداد 1393
فضای شادو رنکی ادمو مشتاق میکنه بیاد خونه و در کنار عزیزان یودنم عالیه
M_pakpour83_2139 در تاریخ 14 خرداد 1393
فضای شادو رنکی ادمو مشتاق میکنه بیاد خونه و در کنار عزیزان یودنم عالیه
[email protected] در تاریخ 18 خرداد 1393
ممنونم که این اطلاعاته عالی رو در اختیار ما میزارید دعا کنید منم خونه دار شم

ثبت دیدگاه