Chidaneh.com placeholder image

شومینه و تلویزیون دو نقطه کانونی در یک فضا

به قلم: تحریریه چیدانه

شومینه: قراردادن تلویزیون و شومینه در یک فضا نیازمند یک توازن ظریف است. باید برای این دو نقطه کانونی یک برنامه‌ریزی دقیق کرد تا حسی گرم و گیرا در فضا ایجاد شود. هنگامی که به چیدمان این دو قسمت فکر می کنید حتما به‌دقت اندازه هر کدام را بررسی کنید. چه بخواهید آن‌ها را در کنار هم قرار دهید و چه یکی را در بالا و دیگری را در زیر، ترکیب‌هایی که در این مطلب خواهید دید بی شک به شما در طراحی این دو عنصر کمک خواهند کرد.
مطالب پیشنهادی: 
ترفند های دکوراسیون برای دیوار پشت تلویزیون

سرویس خواب بالسا

1. انسجام کامل شومینه و تلویزیون

تلویزیون را مستقیما در بالای شومینه قرار دهید و این دو نقطه کانونی را با محاط‌کردن آن‌ها با چوب و قالب‌های مختلف به یک واحد تبدیل کنید.

نکته: قسمت‌های کناری شومینه، که در این عکس دو کتاب‌خانه هستند، را از یک رنگ انتخاب کنید تا انسجام بیش‌تری در ترکیب تلویزیون و شومینه ایجاد شود.

2. جداسازی شومینه و تلویزیون 

جداکردن تلویزیون و شومینه در یک فضای معین کار دشواری است، اما در این عکس با مهارت خاصی این اتفاق افتاده است. پنل‌های چوبی روی دیوار و تا سقف ادامه یافته‌اند تا دیوار شومینه را احاطه کنند و یک تلفیق زیبا بسازند. استفاده از چوب باعث شده است که فکر کنیم شومینه و تلویزیون در یک دیوار قرار گرفته‌اند.

نکته: وقتی دو نقطه کانونی در اتاق نشیمن دارید، به چیدمان مبلمان خود به دقت فکر کنید. کدام یک را مهمانان شما ترجیح می دهند ببینند، شومینه یا تلویزیون؟
مطلب پیشنهادی: بهترین جا برای تلویزیون LCD در دکوراسیون منزل

3. فرم هنری شومینه و تلویزیون

در این اتاق نشیمن تلویزیون و شومینه هنرمندانه با هم ترکیب شده‌اند. شعله شومینه در کنار تلویزیون توازن خوبی در فضا ایجاد می کند و وقتی شومینه خاموش است تقریبا در فضا ناپدید می شود.

نکته: از دیواره‌های پیرامونی شومینه و تلویزیون می توان به‌راحتی به‌عنوان کمدهایی برای نگهداری از وسایل استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی: میز تلویزیون شیک و مدرن در دکوراسیون نشیمن

4. بافت شومینه در کنار تلویزیون

می توانید در ترکیب تلویزیون و شومینه بر روی یک دیوار از بافت استفاده کنید. استفاده از بافت باعث بهتر دیده‌شدن اجزای روی دیوار می شود و چشم به‌جای تمرکز بر روی چوب، سنگ، و مکعب‌ها به تلویزیون و شومینه توجه می کند.

نکته: حتی اگر شومینه شما در جلو و مرکز دیوار قرار دارد می توانید آن را با استفاده از رنگ‌های مشابه و خنثی در دیواره‌های پیرامونی پنهان کنید.
مطلب پیشنهادی:سنگ های دکوراتیو، تن پوشی از طبیعت برای دیوار 

5. تناسب در اندازه شومینه و تلویزیون

این شومینه و تلویزیون، یکی بر روی دیگری، نمونه خوبی از تناسب در اندازه هستند. تناسب در اندازه اجزای خانه باعث می شود تا آن‌ها به نظر زیبا و متناسب برسند.

نکته: وقتی تلویزیون را در بالای شومینه قرار می دهید، ارتفاع آن را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که تماشای آن راحت باشد. هیچ‌کس دوست ندارد که هنگام تماشای تلویزیون مجبور باشد دائما گردن خود را خم کند.

6. کنار هم قرار دادن شومینه و تلویزیون

این طراحی جادویی است چراکه هر دو عنصر در یک هماهنگی عالی در کنار هم قرار گرفته‌اند. اندازه تلویزیون و شومینه یکسان است که این امر باعث میشود تا هر دو دارای وزن بصری یکسانی بر روی دیوار باشند. مواد و مصالح در این اتاق دارای کنتراست و در عین حال هماهنگی هستند.

نکته: اگر دوست ندارید که جنس دیوار شومینه بتنی باشد، می توانید از کاشی های طوسی استفاده کنید که اثری شبیه بتن دارند.

7. ترکیب سه‌تایی شومینه، تلویزیون و اثر هنری

برخی ممکن است در ترکیب دو عنصر اصلی در فضا دچار مشکل شوند، اما صاحب این خانه سه عنصر را در کنار هم قرار داده است. این چیدمان نامتقارن هر سه وسیله (تلویزیون، شومینه، و اثر هنری) را با به حداکثر رساندن ارتفاع و ایجاد توازن در عرض دیوار با هم ترکیب کرده است.

نکته: وقتی یک اثر هنری را بالای شومینه قرار می دهید، پیش از خریدن اثر هنری از این‌که آن تحمل گرمای شومینه را دارد مطمئن شوید.

مطلب پیشنهادی: ترفند های استفاده از تابلو های هنری در دکوراسیون

8. جداسازی شومینه و تلویزیون

گاهی بهترین راه برای طراحی این دو عنصر جداکردن آن‌هاست. در این طراحی استفاده فوق‌العاده‌ای از یک دیوار زاویه‌دار شده است و هم‌زمان این امکان فراهم شده تا بتوان از هر دو عنصر به یک اندازه لذت برد.

نکته: طاقچه شومینه خود را از نظری بصری با قفسه‌ها پیوند دهید. در طراحی بالا، سه سطح کناری شومینه با طاقچه آن ترکیب بسیار زیبایی خلق کرده‌اند.

بهترین اهالی فن ساخت شومینه و طراحی دیوار را می توانید در چیدانه پیدا کنید.

منبع: سایت houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پویا در تاریخ 16 فروردین 1393
مطلب واقعاجالبی بود بسیار استفاده کردم

ثبت دیدگاه