Chidaneh.com placeholder image

آپارتمان مسکونی نیلوفر، طراحی مدرن از دل معماری ایرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: در طراحی پروژه آپارتمان مسکونی نیلوفر از الگوهای سنتی معماری ایرانی منطبق با نیازهای جامعه امروز استفاده شده است؛ توجه به سادگی و هماهنگی با بافت اطراف پروژه نیز از اهداف طراحی نمای خارجی پروژه آپارتمان مسکونی نیلوفر بوده است. با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار این آپارتمان زیبا از دفتر معماری شهاب علیدوست و همکاران سری بزنیم و با جزییات طراحی آن بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

آپارتمان مسکونی نیلوفر

چوب و هنر

مشخصات عمومی پروژه طراحی آپارتمان مسکونی نیلوفر

  • موقعیت: تهران، ایران
  • دفتر معماری: شهاب علیدوست و همکاران
  • معماران ارشد: شهاب علیدوست، صونیا افتخار اعظم
  • تیم طراحی: حمیده رئوف زاده، مهدی بهشتی، بهناز بهبهانی
  •  کارفرما: گروه میکا

طراحی آپارتمان مسکونی

  • مساحت: 2000 مترمربع
  • سال پروژه: 2016
  • تولید کنندگان: آرین چوب، همارشتان
  • دستیار فنی: امیر نیک نفس
  • عکاس: پرهام تقی اف

آپارتمان مسکونی نیلوفر

از زبان معمار: پروژه طراحی آپارتمان مسکونی نیلوفر در سال 2015 توسط کارفرما به دفتر معماری ما ارجاع داده شد. خواست کارفرما طراحی یک ساختمان مسکونی هفت طبقه با اسکلت فلزی و اختصاص یک طبقه زیر زمین برای پارکینگ، انباری، موتورخانه بود. در جریان طراحی آپارتمان مسکونی نیلوفر طبقه ی همکف به پارکینگ و 5 طبقه ی باقی مانده به واحدهای مسکونی 165 متری با سه اتاق خواب اختصاص داده شده است.

آپارتمان مسکونی

طراحی منحصر به فرد با توجه به بودجه ی محدود پروژه ،فضاهای مطلوب مسکونی در تلفیق با نمای بیرونی جذاب پروژه کیفیت زندگی را در آپارتمان مسکونی نیلوفر بالا برده است و همین امر سبب تسریع در فروش آپارتمان گردیده است.

آپارتمان مسکونی نیلوفر

در برنامه ریزهای ابتدایی طراحی آپارتمان مسکونی نیلوفر به کار گیری ساختاری فولادی برای جزییات طراحی نما در نظر گرفته شد، در مرحله ی بعد با توجه به بودجه ی اختصاص یافته توسط کارفرما برنامه ریزی در رابطه با سیستم های سرمایش و گرمایشی مستقل برای هر واحد صورت گرفت.

آپارتمان مسکونی نیلوفر

مرحله ی نهایی طراحی آپارتمان مسکونی نیلوفر به ایجاد نمایی چشمگیر و برجسته اختصاص یافت چرا که با توجه به مسدود بودن ساختمان از سه طرف و بهره گیری از نور جنوب، کارفرما درخواست فروش سریع تر بنا را داشت و نیاز به نمایی چشمیگر و خیره کننده در طراحی آپارتمان مسکونی نیلوفر در اولویت قرار گرفت.

نمای آپارتمان مسکونی

در طراحی نمای پروژه آپارتمان مسکونی نیلوفر با بررسی المان های ارزشمند معماری ایران، به صورت زیر ارائه شد:
در طراحی نمای پروژه آپارتمان مسکونی نیلوفر از الگوهای سنتی معماری ایرانی منطبق با نیازهای جامعه امروز استفاده شده است ؛ توجه به سادگی و هماهنگی با بافت اطراف پروژه نیز از اهداف طراحی نمای پروژه بوده است.

آپارتمان مسکونی نیلوفر

 در طراحی نمای از عناصر عملکردی معماری ایران، از جمله شباک و ارسی برای تنظیم نور و ایجاد حریم خصوصی در خانه با توجه به وجود دید از خارج به داخل استفاده شده است. بنابراین در طراحی نمای پروژه آپارتمان مسکونی نیلوفر ، از یک ماژول شفاف و یک ماژول مشبک در هر طبقه برای تنظیم میزان نفوذ نور به داخل آپارتمان استفاده شد.همچنین این ایده  میزان نفوذ نور خورشید به آپارتمان را در طول شبانه روز تنظیم می کند. استفاده از صفحات آلمینیومی برش خورده با CNC نیز در هنگام سایه اندازی در ساعات مختلف اشکال متنوع و جذابی را در فضای داخلی پروژه آپارتمان مسکونی نیلوفر ایجاد می کند.

آپارتمان مسکونی نیلوفر

برای دسترسی به طبقات زیرزمین و همچنین پارکینگ پروژه از یک رمپ در حیاط استفاده شده است.

آپارتمان مسکونی

همچنین برای افزایش سرانه ی فضای سبز پروژه از باکس های گیاهان در نمای آپارتمان استفاده شده است که جلوه ی خاصی به فضای شهری و منظره ی دید عابران پیاده بخشیده است.

اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید.

منبع: Archdaily |مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه