Chidaneh.com placeholder image

جلوگیری از ورود دزد به خانه، 9 نکته امنیتی!

به قلم: تحریریه چیدانه

مناسبت ها: امروز، 13 مهر روز نیروی انتظامی است. چیدانه ضمن تبریک به همه عزیزانی که در این زمینه تلاش می کنند، روش هایی را برای جلوگیری از ورود دزد به خانه معرفی می کند. همیشه و برای همه افراد ترس از دزدی و از دست دادن دارایی ها و وسایل استرس آور و نگران کننده است. ولی باید بدانید که می توان با روش هایی احتمال ورود سارقین را به خانه کاهش داد و با خیال راحت به بیرون از خانه و سفر رفت. این مطلب را از دست ندهید:

سرویس خواب بالسا

1- جلوگیری از ورود دزد به خانه: درب ورودی

اصلی ترین راه ورود به خانه، از طریق درب ورودی است. پس بهتر است که نکات ایمنی و امنیتی را برای در ساختمان و واحد خودتان رعایت کنید. برای اینکه دزد به سادگی و بدون دردسر وارد فضای خانه شما نشوند در را قفل کنید! حداقل با این روش کمی زحمت بیشتری برای ورود نیاز دارند.

هر چند وقت یکبار قفل درب ورودی خانه را تعویض کنید و جه بهتر است که از قفل ضد سرقت استفاده شود. برای این کار لزومی ندارد که تمام دستگیره و قفل را تعویض کنید. مغزی درونی دستگیره که مستقیم به کلید وصل می شود کافی است.

صفحه آهنی قفل درب را از نوعی انتخاب کنید که محکم باشد و با ضربه یا فشار دست سارقین له نشود. در این صورت است که تلاششان برای ورود به منزل بی نتیجه می ماند.

2- جلوگیری از ورود دزد به خانه: لولای در را چک کنید.

در درب های قدیمی منازل که خبری از سیستم های جدید ضدسرقت نیست، مواردی دیده شده که از طریق باز کردن لولای در، دزد به درون خانه وارد شده است و حتی گاهی با هل دادن در باز می شود! پس اگر می دانید که خانه قدیمی دارید، حتما با فواصل زمانی مشخص لولای درها را چک کنید. آنها را محکم کنید و اگر زنگ زده اند و یا مشکلی پیدا کرده اند، هرچه سریعتر برای تعمیر آنها اقدام کنید.

3- جلوگیری از ورود دزد به خانه: سیستم هوشمند

قفل های ایمنی و هوشمند در این زمینه با تکنولوژی و پیشرفت های جدید امکان ورود دزد به خانه را بسیار کم کرده است. می توانید از سیستم هوشمند استفاده کنید تا با شخصی سازی ورود و خروج، هشدار و پیغام های داده شده از طریق سیستم هوشمند خیال خودتان را راحت کنید. با سیستم هوشمند تمام سیستم ها مانند آب، برق، روشنایی و غیره از راه دور و با کمک گوشی هوشمند شما کنترل می شود.

4- جلوگیری از ورود دزد به خانه: درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت عموما از نوعی هستند که احتمال شکسته شدن و ورود سارقین به داخل را ندارند. این نوع درب ها به علت اینکه چند قفل هم زمان دارند دزدهای محترم خان های بیشتری را برای ورود به منزل باید طی کنند! همچنین درب ضد سرقت از دو سمت قفل می شوند یعنی چارچوب درب از دو جهت و یا حتا گاهی چهار جهت امنیت ورود را حفظ می کند.

پیشنهاد می شود: درب ضد سرقت و آنچه باید بدانید!

5- جلوگیری از ورود دزد به خانه: نورپردازی مناسب

برای امنیت بیشتر در خانه، از نورپردازی مناسب در ورودی ساختمان خود استفاده کنید. اگر حوالی خانه شما پر نور باشد، ورود هر فرد مشکوکی به خانه توجه همسایگان و افراد نزدیک را جلب می کند. از روشنایی های مناسب برای طراحی محوطه خانه خود استفاده کنید و حیاط، فضای بیرونی را غرق نور کنید!

6- جلوگیری از ورود دزد به خانه: دوربین مدار بسته

استفاده از دوربین مدار بسته برای جلوگیری از ورود سارقین به منزل روش بسیار خوبی است. نصب این سیستم شاید پر هزینه تر باشد، ولی امکانات بیشتری را برای شما فراهم می کند تا هر گونه ورود و خروج به خانه تان را کنترل کنید.

7- جلوگیری از ورود دزد به خانه: حریم خصوصی

اگر از بیرون پنجره به داخل خانه شما دید همسایگان وجود دارد، می توانید در دکوراسیون خانه خود از پرده ای استفاده کنید که تنها نور را از بین خود به داخل عبور بدهد. در این صورت هر آنچه در خانه دارید، از بیرون پنجره دیده نمی شود. گاهی اوقات شیی جذاب و گران قیمت وسوسه دزدی را بیدار می کند!

این مطلب را بخوانید: آنچه باید درباره درب در دکوراسیون داخلی منزل خود بدانید!

8- جلوگیری از ورود دزد به خانه: امنیت ساکنان طبقه اول

درصد بالایی از دزدی ها برای ساکنین طبقه اول اتفاق می افتد. خصوصا برای واحدهایی که پنجره رو به خیابان و در ارتفاع پایین دارند، این احتمال افزایش می یابد. اگر در چنین خانه ای زندگی می کنید، از نرده و حفاظ برای جلوگیری از ورود دزد به داخل خانه استفاده کنید و هرطور که شده امنیت پنجره ها را زیاد کنید. شیشه های نشکن هم می توانند کمک کننده باشند.

9- جلوگیری از ورود دزد به خانه: دو نکته مهم امنیتی

  • به هر فرد غریبه ای که برای انجام کاری به خانه تان وارد می شوند، اطمینان نکنید. گاهی قصد زیر نظر گرفتن وسایل با ارزش و راه های ورود و خروج هستند.
  • لزومی ندارد زمانی که به مسافرت می روید همه افراد در شبکه های اجتماعی متوجه نبود شما در منزل شوند. به امنیت خانه خود هم باشید.

با مراجعه به بخش اهالی فن می توانید از شرکت ها و متخصصینی که در زمینه امنیت و هوشمند کردن خانه فعالیت می کنند، کمک بگیرید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه