دکوراسیون مینیمال رنگی این خانه در قیطریه دیدنی است!

دکوراسیون مینیمال رنگی این خانه در قیطریه دیدنی است!

به قلم: فهیمه مصدرالامور

استفاده از طراحی مینیمال خانه برای افرادی که سادگی و خلوتی خانه را به شلوغی و استفاده از وسایل پر نقش و نگار ترجیح می‌دهند، بهترین انتخاب است. در کنار این انتخاب رنگ مناسب برای سبک مینیمال خانه نیز موضوعی است که نمی‌توان به همین سادگی‌ها از کنار آن گذشت. در این مطلب از تور خانه‌گردی چیدانه به خانه زوج جوانی رفتیم که دکوراسیون مینیمال رنگی خانه‌شان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. از آیدا و همسرش داستان طراحی دکوراسیون مینیمال منزلشان را پرسیدیم و آنها هم با حوصله و دقیق برایمان توضیح دادند.

دکوراسیون مینیمال رنگی خانه
دکوراسیون مینیمال رنگی خانه

داستان دکوراسیون مینیمال رنگی خانه

من معمار هستم و برای طراحی داخلی خانه خود دقت بسیار زیادی را به کار بردم. ما معتقد هستیم که نباید از همه انتظار داشت خانه‌های خود را مطابق با استانداردهای طراحی داخلی بچینند و در وهله‌ی اول این وظیفه جامعه حرفه‌ای است که اگر ادعای دانش در این مورد را دارند، آن را در زندگی خود بیاورند. اتفاقی که می‌تواند الهام‌بخش عموم مردم باشد و آنها را آگاه سازد.

چوب و هنر

رنگ در سبک مینیمال خانه

رنگ در سبک مینیمال خانه

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که بارزترین ویژگی خانه ما این است که به هر بخش از قسمت‌های این خانه 95 متری که وارد می‌شوید شاهد هماهنگی کامل المان‌های مختلف خواهید بود. از نور و روشنایی گرفته تا مبلمان، رنگ‌ها و لوازم دکوری و… که هرکدام به اندازه خود در فضاها نقش بازی می‌کنند. رنگ زردی که پرچم‌دار خانه ما به حساب می‌آید، بیش از حد اغراق نشده و سعی کردیم به شکلی هوشمندانه از آن استفاده کنیم تا نقش خود را در خانه مان به زیبایی تمام بازی می‌کند و در عین حال به حوزه عناصر دیگر نیز تجاوز نکند. علاوه بر اینکه به رنگ زرد علاقه بسیاری داریم، سعی کردیم که با انتخاب این رنگ در روشن‌تر شدن فضا نیز موثر باشیم.

پیش از این در مطلبی با عنوان «دکوراسیون اتاق خواب مینیمال، این سادگی خسته‌کننده نیست!» در رابطه با رنگ در دکوراسیون مینیمال گفته‌ایم که مهم‌ترین اصل دکوراسیون مینیمال در رنگ دیوارها پدیدار می‌شود. همچنین دیوارها باید رنگ سفید داشته باشند. انتخاب رنگ سفید می‌تواند دو دلیل داشته باشد. دلیل اول: فضای اتاق خواب بزرگ‌تر جلوه می‌کند و نور طبیعی به خوبی در محیط منعکس می‌شود. دلیل دوم: اتاق خواب تمیز به نظر می‌رسد. اگر فکر می‌کنید رنگ سفید بیش از حد ساده است، می‌توانید از رنگ‌های خاکستری، بژ و قهوه‌ای مایل به زرد نیز استفاده کنید.

دکوراسیون مینیمال رنگی: طراحی نشیمن

دکوراسیون مینیمال رنگی: طراحی نشیمن

رنگ سفید را به عنوان رنگ زمینه انتخاب کردیم. چرا که سفید و رنگ‌های خنثی مثل خاکستری این خاصیت را دارند که همه‌چیز را می‌شود با آنها هماهنگ کرد و به‌راحتی با تغییر تابلوها، کوسن‌ها یا حتی رومبلی و روتختی‌ها دکوراسیون را هر از چندگاهی تغییر داد. رنگ زرد را نیز برای روشن‌تر نشان دادن خانه و در عین حال از جهت زیبایی‌شناسی برگزیدیم.

ویژگی‌های رنگ زرد و کاربرد آن در دکوراسیون خانه

  • رنگ زرد در هر فصلی حس خوبی به ‌انسان می‌دهد.
  • زرد؛ با رنگ‌های دیگر خوب تلفیق می‌شود.
  • زرد؛ حال‌ و هوای تازه‌ای به یک فضای سنتی می‌دهد.
  • زرد؛ رنگ‌های خنثی را بیدار می‌کند.
  • زرد، باعث توافق زوج‌ها می‌شود.
  • رنگ زرد با رنگ‌های سیاه و سفید خوب هماهنگ می‌شود.
  • زرد؛ جلوه‌ای از درخشش طبیعی خورشید است.
  • زرد؛ اتاق‌های تاریک را روشن می‌کند.
  • زرد؛ برای اتاق دختربچه و پسربچه رنگی خنثی است.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون ساده منزل، خانه ای با رنگ های آرامش بخش!

تلویزیون و میز تلویزیون خانه قیطریه

پیش از این در گوشه‌ای از سالن شومینه‌ای قرار داشت که برای آپارتمان ما کاربردی نداشت. بنابراین آن را برداشتیم و چون بهترین نقطه‌ای بود که از همه طرف دید داشت، از دیوار آن برای تلویزیون استفاده کردیم. همچنین دو فرورفتگی این دیوار را به دلیل کنتراستی که می‌خواستیم در فضا ایجاد شود به رنگ سیاه درآوردیم.

تابلوهای کوچک و بزرگی که هم روی دیوار نشیمن خانه چیدمان شده‌اند، نقاشی‌های خود من هستند. نقاشی‌هایی که از ذهن مینیمال من زاییده شده و رنگ‌هایشان نیز با کل خانه هارمونی دارد. تمام تلاش ما این بود که دیوارهای خانه‌مان را به یک گالری هنری زیبا بدل کنیم.

روند طراحی اتاق ناهارخوری

روند طراحی اتاق ناهارخوری

باید بگویم که سادگی سقف را حفظ کردیم و دیوار کنار غذاخوری را که با همسایه مشترک بود، هفت سانتی‌متر جلو کشیدیم تا عایق صوتی ایجاد شود. فضای غذاخوری را با لوسترهای آویزی که نور متمرکزی روی میز منتشر می‌کنند، از دیگر فضاهای سالن متمایز کردیم. رنگ سیاه در این فضا در تابلو و پرنده‌های تزیینی روی دیوار دنباله‌روی تعادل رنگ و کنتراستی است که قبلا در دیوار تلویزیون اتفاق افتاده بود. سادگی ظروف، شمع‌ها، گلدان و کوچک‌ترین عناصر این فضا به ما خاطر نشان می‌کند که ما نگاه مینیمال خود را از هیچ چیزی دریغ نکرده‌ایم.

پالت‌های رنگی زیر برای اتاق ناهارخوری پیشنهاد می‌شوند:

  • زرد و سبز زنده
  • خاکستری و آبی خنک
  • لاکی تیره و قرمز
  • نارنجی گرم و سبز یا زرد روشن
  • قرمز، سفید و آبی
  • زرد یا سبز و خاکستری یا بنفش

مطلب پیشنهادی: خانه ساده و زیبا، به سلیقه نیلوفر و علی + تصاویر

دکوراسیون اتاق خواب مینیمال رنگی

دکوراسیون اتاق خواب مینیمال رنگی

ما سعی کردیم که با انتخاب رنگ آبی به عنوان رنگ غالب اتاق خواب، آرام بودن این فضا را به خوبی حفظ کنیم. گلدان‌های گلی که پشت پنجره اتاق خواب دیده می‌شوند نیز به همین منظور انتخاب شدند. وقتی صبح بیدار می‌شویم با دیدن این گل‌ها انرژی می‌گیریم. از دید ما وقتی همه‌چیز سفید انتخاب می‌شود، بازی دادن رنگ‌ها در عناصری مانند چراغ خواب، کوسن و لوازم دیگر می‌تواند فضا را از بی‌روح بودن و کسل‌کنندگی نجات دهد.

اتاق کار آیدا

کنج دنج در دکوراسیون مینیمال رنگی خانه آیدا

در اتاق کار من در کنار بالکن کوچکم میز و صندلی جمع و جوری داریم که جان می‌دهد برای نشستن و مطالعه کردن. روی این صندلی می‌نشینم چشم به بیرون می‌دوزم و در ورای فلاورباکس‌های روی دیوار بالکن، از چشم‌انداز رشته کوه البرز لذت می‌برم. من معتقدم که فردی برونگرا هستم و به همین دلیل هم نتوانستم پنجره بالکن را با پرده پارچه‌ای ضخیم مسدود و خود را از دیدن آسمان زیبا محروم کنم. برای حفظ حریم خانه نیز از گلدان‌ها کمک گرفتیم که در عین حال، جلوه زیبایی را از درون و بیرون خانه مان به نمایش بگذارند.

تور خانه گردی دکوراسیون مینیمال رنگی خانه آیدا در قیطریه

جمع‌بندی

 در این تور خانه‌گردی به خانه آیدا رفتیم و از دکوراسیون مینمال خانه قیطریه، ایده‌های جذابی گرفتیم.

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09961615376 ارسال کنید و یا به پیج چیدانه یا پیج منزل دایرکت کنید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

عکاس: امیر صادقی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ستاره در تاریخ 28 مرداد 1402
مبارکتون باشه به دل خوش توش زندگی بکنید
اسما در تاریخ 31 مرداد 1402
بازهم خداروشکر شما خوب خونه داری ماحتی نون نداریم بخوریم مستجاره هستیم

ثبت دیدگاه