Chidaneh.com placeholder image

انواع گیاهان گلخانه ای را در حیاط منزل خود داشته باشید!

به قلم: تحریریه چیدانه

زمانی که از گلخانه در فضای بیرونی خانه استفاده کنید، محدودیت های رایجی که با تغییر فصل ایجاد می شود را پشت سر می گذارید. چرا که گلخانه به شما این اجازه را می دهد که تغییرات طبیعی آب و هوایی را کنترل کرده و تا حدی سرما را اداره کنید. با داشتن این نقاط قوت می توانید گیاهانی را در گلخانه پرورش دهید که در تمام سال مورد نیاز است و یا حتی زیبایی دائمی آنها به گلخانه طراوت ببخشد. در این مطلب چیدانه گیاهان مناسب برای فضای گلخانه را به شما معرفی می کنیم:

گلخانه خانگی خانه سبز
گلخانه خانگی خانه سبز
گلخانه خانگی خانه سبز

chidaneh ad banner

گیاهان، سبزی ها و هر آنچه که در داخل گلخانه کشت می شود به اولویت و خواسته شما و اهدافی که از باغبانی و گیاهان گلخانه ای دارید، بر می گردد. گل، میوه، سبزیجات و گیاهان دارویی از گزینه هایی هستند که می توانید در گلخانه خانگی خود کشت کنید.

مطلب پیشنهادی : با گلخانه خانگی گیاهان محبوب تان را در خانه پرورش دهید!

گلخانه خانگی آداک
نمونه گلخانه های آداک
گلخانه خانگی آداک

گل در گلخانه خانگی

گلخانه به علت ساختار عایقی که دارد از گلهای یکساله و زیبای شما در برابر سرما محافظت می کند. ارکیده از گل هایی است که بطور معمول در گلخانه خانگی پرورش داده می شود. زمانی که گل روی گیاه ارکیده وجود داشته باشد، فضای خانه را زیبا می کند و زمانی که دوره گلدهی تمام شد، به گلخانه منتقل می شوند. گیاه شمعدانی از انواع گیاهان گلخانه ای زیبا و پرطرفداری است که مقاوم به سرما نیست. به گفته کارشناسان، زمانی که دمای هوا به زیر 5 درجه سانتی گراد رسید، زمان آن رسیده است که گلدان شمعدانی خود را به گلخانه خانگی خود منتقل کنید و تا بهار سال بعد در گلخانه محفوظ نگه دارید.

مطلب پیشنهادی : گلخانه بیلوبا در اکباتان، گلخانه‌ای که با عشق بنا شد!

گلخانه خانگی خانه سبز
گلخانه خانگی خانه سبز
گلخانه خانگی خانه سبز

میوه و سبزی در گلخانه خانگی

برخی از افراد فقط گلخانه را برای کاشت سبزیجاتی مانند خیار و گوجه فرنگی در طول سال احداث می کنند. با سیستم تهویه و سیستم گرمایشی، گوجه فرنگی حتی در فصل زمستان هم محصول می دهد. جالب است این نکته را هم بدانید که اگر درختان مرکبات در گلدان و نگهدارنده هایی کشت شوند که قابل حمل باشند، می توان در زمستان و در دمایی پایینتر از محدوده تحمل دمایی شان درختان مرکبات را هم به گلخانه خانگی منتقل کرد.

مطلب پیشنهادی : با باغچه و گلخانه خانگی طراوت بهار را به آپارتمان خود بیاورید!

گلخانه خانگی آداک
گلخانه پیش ساخته آداک
گلخانه خانگی آداک

سبزیجات و گیاهان دارویی در گلخانه خانگی

سبزیجات را می توانید در فلاور باکس کاشته و یا در صورت امکان آنها را مستقیم و در سطح زمین گلخانه خانگی خود بکارید. از آنجایی که عوامل بیماری زا با پاشیدن آب توسط سیستم های آبیاری مخصوص در گلخانه به راحتی منتقل می شوند بهتر است کاشت سبزیجات و گیاهان دارویی در خاک کف گلخانه صورت گیرد. بسیاری از سبزیجات مانند ریحان زمانی که چیده شود، رشد بهتری پیدا می کنند و زمانی که در فضای گرم گلخانه پرورش داده شوند، محصول انبوه تر و پربارتری خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی : خانه ای سبز و با طراوت با گلخانه های خانگی کوچک

پرورش نشا در گلخانه خانگی

گیاهان یکساله ای مانند گل حنا، اطلسی، همیشه بهار و جعفری را می توانید از بذر کشت کنید و تا زمانی که نشاء آن ها رشد خوبی داشته باشد در گلخانه نگهداری کنید. بذر گیاه نشایی باید در ترکیبی بدون خاک کاشته شده و در معرض رطوبت و گرمای مناسب قرار گیرند تا سبز شود. زمانی که نشاء گیاهان به اندازه ایده آل از نظر رشدی رسید و هم زمان آب و هوای خارج گلخانه هم مناسب بود، می توانید نشاء انواع گیاهان گلخانه ای را به فضای بیرونی منتقل کنید.

مطلب پیشنهادی : گلخانه های خانگی زیبا را به دکوراسیون منزل بیاورید

گلخانه برگ سبز
گلخانه
گلخانه برگ سبز

نگهداری گیاهان در گلخانه خانگی :

  • تصور کنید فصل هایی از سال را که سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی در بازار کمیاب می شود؛ شما می توانید از سبزیجات و گوجه فرنگی که در گلخانه خانگی خود پرورش می دهید استفاده کنید.
  • مطمئن باشید که محصولات خانگی بسیار سالم تر و خوش طعم تر از محصولات موجود در بازار است.
  • تغییر ناگهانی دمای محیط گیاهان از گلخانه گرم و مرطوب به فضای بیرونی می تواند باعث از بین رفتن آنها شود.
  • فضای انتقالی در این شرایط باعث می شود که گیاه درون گلخانه در طول زمانی کوتاه به شرایط بیرون عادت کند.
  • تراس یک طرفه و یا هر فضای دیگری که تا حدی محصور باشد انتخاب خوبی خواهد بود.
  • شرایط ایجاد شده در فضای گلخانه خانگی می تواند برای بروز بیماری ها هم مناسب باشد.
  • در فواصل زمانی مشخص گیاهانی گلخانه خود را از نظر بیماری ها کنترل کنید.

" به اهالی فن چیدانه سری بزنید تا علاوه بر داشتن اطلاعات تماس، بتوانید از نمونه محصولات و پروژه های آن ها هم دیدن کنید “

بیش تر بدانید :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه