Chidaneh.com placeholder image

سنگ اپن آشپزخانه، بهترین کدام است؟

به قلم: تحریریه چیدانه

مواد و مصالح: آشپزخانه به علت کارکرد زیاد و نوع استفاده آن نیاز به استفاده از مصالح با دوام و در عین حال زیبا دارد. می توان گفت بهترین سنگ اپن آشپزخانه و همچنین رویه کابینت سنگ گرانیت است. با تجربه های گروه صنایع سنگ آروین به توصیف ویژگی های مثبت سنگ گرانیت و دلایل استفاده از آن در دکوراسیون آشپزخانه می پردازیم:

سنگ آروین
سنگ اپن آشپزخانه
سنگ آروین

سرویس خواب بالسا

گرانیت چیست؟

به گفته ویکی پدیا سنگ خارا یا سنگ گرانیت گونه‌ای سنگ آذرین درونی است و بافت آن دارای دانه‌های متوسط تا درشت است. رنگ آن بسته به ترکیبات سنگ، از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه، متغیر است. سنگ گرانیت بر اساس محل استخراج و شرایط جوی و زیر زمینی منشا خود، می توانند رگه و خطوط متفاوتی داشته باشند و یا حتی یکدست و بدون طرح باشند.

گرانیت از محکم‌ترین و سخت‌ترین سنگ‌ها است و به همین علت در دکوراسیون خانه استفاده زیادی دارد. سنگ گرانیت سمبل سختی، مقاومت و دوام است. سنگ طبیعی به شکل قطعاتی با طول، پهنا و ضخامت مشخص برش داده می‌شود.

سنگ آروین
سنگ گرانیت مشکی آروین
سنگ آروین

ویژگی هایی سنگ گرانیت

  • خورده نمی شود
  • خش بر نمی دارد
  • مقاوم به سایش
  • تحمل وزن بالا
  • مقاوم به هوازدگی
  • مقاومت به حرارت بالا
  • سختی زیاد
  • دارای ورقه‌هایی به ضخامت چند میلی‌متر
  • نگهداری راحت
  • ثبات رنگ

سنگ گرانیت در دکوراسیون آشپزخانه

به گفته گروه صنایع سنگ آروین زمانی که از سنگ گرانیت در فضای داخلی استفاده شود، در واقع این سنگ، سنگ گرانیت ساب خورده است. یکی از فضاهایی که در آن از سنگ گرانیت استفاده می شود در دکوراسیون آشپزخانه است. سنگ اپن آشپزخانه، رویه کابینت و پیشخوان در آشپزخانه می تواند به بهترین شکل از سنگ گرانیت باشد.

شاید به جرات بتوان گفت پر استفاده ترین سطح در آشپزخانه رویه کابینت و اپن آشپزخانه است. روزانه تعداد زیادی ظروف و وسایل روی این سطوح جابه جا می شوند و وسایل پخت و پز با وزن بالا و از جنس سخت می تواند آسیب زیادی به رویه کابینت بزند. سنگ گرانیت به علت ویژگی های بسیار و طبیعی بودن دارای قیمت نسبتا بالایی است. سنگ گرانیت به علت زیبایی و رگه های خاصی که درون خود دارد، یکی از محبوبترین سنگ ها برای استفاده در آشپزخانه است.

سنگ آروین
ابزار لبه آروین
سنگ آروین

اگر انتخاب شما برای سنگ رویه کابینت آشپزخانه سنگ گرانیت است، باید به شما تحسین گفت. طبق پیشنهاد گروه صنایع سنگ آروین رنگ، مدل و طرح های متنوع سنگ گرانیت محدوده بیشتری برای انتخاب در دکوراسیون آشپزخانه را در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از سنگ در کابینت آشپزخانه وقار و سنگینی بیشتری به فضا می دهد و می تواند در سبک کلاسیک و سبک مدرن به کار برده شود.

باید گفت از مهمترین ویژگی هایی که باید در انتخاب رویه کابینت آشپزخانه مد نظر قرار بگیرد، ضد خش بودن و مقاومت به حرارت است. ظروف پخت و پز که مستقیم از روی اجاق گاز برداشته شده اند و حرارت بالایی دارند، می تواند باعث سوزاندن رویه کابینت بشوند. سنگ گرانیت در اپن آشپزخانه با داشتن ویژگی هایی که گفته شد برای استفاده در سنگ اپن آشپزخانه ایده آل است.

همچنین برای انتخاب رویه کابینت باید به مقاومت آن به آب و رطوبت هم توجه داشت. استفاده از مواد غذایی مختلف، روغن و چربی در فضای آشپزخانه کثیف شدن کابینت را هم به دنبال دارد. سنگ های ساب خورده و صیقلی گرانیت می توانند به راحتی تمیز شده و ردی از آلودگی مواد غذایی را روی کابینت به جای نگذارند.

سنگ آروین
سنگ اپن آشپزخانه
سنگ آروین

کانتر آشپزخانه در معرض دید قرار دارد. بهتر است از سنگی زیبا و خاص برای کانتر آشپزخانه استفاده شود و چه بهتر که سنگ گرانیت باشد. سنگ گرانیت به علت زیبایی خود می تواند ظاهری شیک و در عین حال کارآمد را برای شما به جای بگذارد.

برای داشتن اطلاعات تماس به پروفایل اهالی فن گروه صنایع سنگ آروین در وبسایت چیدانه سری بزنید و از نمونه سنگ های گرانیت آنها بازدید کنید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه