Chidaneh.com placeholder image

انواع بوفه و ویترین در دکوراسیون منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

مبلمان: ویترین یکی از عناصری است که در خانه های ایرانی به وفور دیده می شوند. معمولا به نمایش گذاشتن ظروف تزیینی و ظروف پذیرایی خاص در انواع بوفه و ویترین انجام می شود. نباید فراموش کرد که بهترین فضا برای استفاده از بوفه و ویترین، دکوراسیون پذیرایی و غذاخوری است. با توجه به سبک انتخابی در دکوراسیون منزل و همینطور نوع مبلمان باید به نوع ویترین انتخاب شده هم توجه کنید. با تجربیات گروه مبلمان خانگی چوب و هنر نکات مهمی در مورد ویترین، بوفه و کنسول برای شما بیان می کنیم:

مبلمان خانگی چوب و هنر
ویترین چوبی چوب و هنر مدل Odyre/C
مبلمان خانگی چوب و هنر

اسکای اسکرپر

بوفه و ویترین: سبک مدرن در دکوراسیون

برای دکوراسیون به سبک مدرن، باید از نوعی بوفه و ویترین استفاده کنید که ساده تر بوده و تزیینات زیادی نداشته باشند. خطوط ساده و منظم، از ویژگی های سبک مدرن است. بوفه مدرن می تواند تنها دارای طبقاتی ساده برای نمایش ظروف یا وسایل دکوری شما باشند و تمرکز بیشتر را روی نمایش محتویات بوفه بگذارند و نه تزیینات بوفه و ویترین.

مبلمان خانگی چوب و هنر
ویترین چوب و هنر مدل جیوا Jiva
مبلمان خانگی چوب و هنر

ویترین به سبک کلاسیک

ویترین کلاسیک دارای چوب برش خورده و تزیینات کار شده بسیاری با خطوط منحنی است که به شکوه و وقار دکوراسیون پذیرایی و غذاخوری خانه شما می افزاید. زمانی که از بوفه سبک کلاسیک و با تزیینات استفاده می کنید حتما سبک خانه خود را در نظر داشته باشید.

دکوراسیون خانه با تجملات بسیار که از وسایل قدیمی و با ارزشی تشکیل شده است، را می توانید به خوبی مدیریت کنید. مقداری از این وسایل که قابلیت قرارگیری و نمایش در ویترین دارند را به بوفه منتقل کنید. همچنین با توجه به اکسسوری و وسایل تزیینی خانه خود می توانید تصمیم بگیرید که درون بوفه و ویترین چه وسایلی قرار بگیرند.

مبلمان خانگی چوب و هنر
ویترین چوب و هنر مدل Odyre/B
مبلمان خانگی چوب و هنر

به گفته گروه مبلمان خانگی چوب و هنر اگر خانه شما به سبک کلاسیک و مقداری ساده تر دکور شده است، دو گزینه در پیش رو دارید:

  1. استفاده از ویترین به سبک کلاسیک و با بدنه کار شده: در این حالت بهتر است از ظروف و وسایل دکوری ساده و با رنگ های مشابه استفاده کنید.
  2. استفاده از ویترین به سبک مدرن و با بدنه ساده: در این حالت بهتر است از ظروف و وسایل دکوری قدیمی و با ارزش استفاده شود که حتی می توانند دارای رنگ های متنوعی باشند.

مبلمان خانگی چوب و هنر
کنسول و بوفه
مبلمان خانگی چوب و هنر

نقش کنسول در دکوراسیون خانه

کنسول هم برای نمایش اشیای خاص و افزایش زیبایی در دکوراسیون پذیرایی به کار برده می شود. تفاوت اصلی کنسول با ویترین و بوفه، نحوه نمایش و ظروف و لوازم دکوری است. زمانی که شما از بوفه و ویترین در دکوراسیون منزل خود استفاده می کنید، در واقع فضایی را برای نگهداری و قرار دادن ظروف و لوازم دکوری تعریف کرده اید. در حالی که اشیای با ارزش خود را به نمایش می گذارید، آنها را نگهداری هم می کنید.

مبلمان خانگی چوب و هنر
ویترین چوب و هنر مدل Odyre/a
مبلمان خانگی چوب و هنر

ولی کنسول به گونه ای دیگر در نگهداری ظروف نقش دارد. کنسول به علت کمد و طبقه های غیر شفاف خود، نمی تواند ظروف را به نمایش بگذارد ولی در عین حال فضای مناسبی برای نگهداری ظروف پذیرایی شماست. سطح بوجود آمده در بالای کنسول این امکان را به شما می دهد که تعدادی لوازم دکوری روی ان قرار داده و به دکوراسیون پذیرایی خود جلوه بیشتری بدهید.

در مدل های بسیاری از کنسول، آینه ای با قاب زیبا و کار شده نیز همراه آن قرار دارد که ترکیب آینه و کنسول علاوه بر زیباتر کردن فضا می تواند با ایجاد فضای مشترکی در آینه، فضا را بزرگتر جلوه دهد.

مبلمان خانگی چوب و هنر
بوفه و ویترین
مبلمان خانگی چوب و هنر

زیبایی بوفه، ویترین و کنسول

برخی از انواع بوفه، ویترین و کنسول به خودی خود آنقدر زیبا و با شکوه هستند که نیاز نمایش لوازم بیشمار شما به هدف نمی رسد و در واقع آنها اصلا دیده نمی شوند. به گفته گروه مبلمان خانگی چوب و هنر در این صورت بهتر است از تعداد بسیار کمی از وسایل دکوری و ظروف تزیینی برای نمایش استفاده کنید.

اگر نشان دادن مجسمه، ظروف تزیینی و لوازم دکوری برای شما اولویت دارد، بهتر است از رنگ متضاد برای آنها و بوفه و ویترین استفاده کنید تا جلوه بیشتری داشته باشند.

مبلمان خانگی چوب و هنر
بوفه و ویترین
مبلمان خانگی چوب و هنر

ابعاد خانه را فراموش نکنید.

بوفه های کوتاه سبک جدیدتری از ویترین در طراحی داخلی است و به علت فضای کمتری که اشغال می کند در خانه های کوچک به راحتی قابل استفاده هستند. بوفه کوتاه را می توانید زیر یک تابلوی زیبا و خاص قرار دهید تا دکوراسیون پذیرایی شما را تکمیل کند.

مبلمان خانگی چوب و هنر
بوفه ویترین چوب و هنر طرح فولیا Foulia
مبلمان خانگی چوب و هنر

در فضای کوچک خانه خود از ابعاد بزرگ ویترین و بوفه استفاده نکنید. چون در این صورت نه تنها نمی توانید اشیای با ارزش خود را نمایش دهید، بلکه بوفه به عنوان شیء مزاحمی در فضای داخلی خانه به نظر می رسد.

برای داشتن اطلاعات تماس این گروه و دیدن نمونه محصولات بیشتری از آنها به پروفایل اهالی فن مبلمان خانگی چوب و هنر در وبسایت چیدانه سری بزنید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه