Chidaneh.com placeholder image

تلفیقی از سبک ها در دکوراسیون خانه پرنور روشنک!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونیاین بار در تور خانه گردی به خانه پرنور روشنک و همسرش در کرمانشاه رفتیم که با عشق و سلیقه بسیار طراحی شده است. سبک تلفیقی و دکوراسیون خاص این خانه را دنبال کنید.

محسن رشیدی
فرش ایرانی در خانه مدرن روشنک امیریان
محسن رشیدی

تابلو فرش ریحان

خانه روشنک در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل خانم خانه: دانشجوی ارشد شیمی شوهر: دندانپزشک
  • موقعیت شهر: کرمانشاه/  محله: نوبهار
  • متراژ فضا: 150 متر
  • سال ساخت: 1393
  • ملک اجاره ای
  • تعداد اتاق خواب: 2
  • تعداد سرویس: یک حمام و یک دستشویی
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: طوسی، نارنجی-قرمز
  • ویژگی برجسته طراحی: نور و گیاهان تزیینی
  • طراح: روشنک امیریان
  • مدت زمان طراحی داخلی: یک هفته
  • عکاس: محسن رشیدی

محسن رشیدی
مبلمان نشیمن کوچک
محسن رشیدی

چه نکاتی در طراحی مد نظر بوده و به چه دلیل؟

به رنگ های خنثی و خاکستری علاقه دارم و سبک مدرن و مینیمالیست را ترجیح می دهم. دکوراسیون خانه را قبل از جابجایی در ذهنم چیده بودم و طراحی آن سریع انجام شد.

چه سبک و رویکردی را در طراحی دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید؟

دوست داشتم از سبک کلاسیک و دکوراسیون شلوغ فاصله بگیرم و تا حدی سعی کردم از سبک روتین ایرانی دور شوم. در حالی که از فرش ایرانی و چوب طبیعی در دکوراسیون منزل استفاده شده است. رنگ لوستر و پرده به طور تصادفی و به علت هماهنگی با رنگ های فرش به این رنگ انتخاب شد.

بد نیست بدانید کدام فرش ایرانی مناسب دکوراسیون خانه شماست!

محسن رشیدی
منزل خانم امیریان
محسن رشیدی

فضای مورد علاقه شما کجاست؟

فضای نشیمن و تلویزیون با کاناپه مشکی و فضای پر از گیاه را دوست دارم.

هرکدام از وسایل خانه تان را از کجا تهیه کرده اید؟

سرویس خواب و مبلمان از نمایندگی کم جا چوب تهیه شده است. برای سرویس خواب که دو سال پیش خریداری شده قیمتی حدود 5 میلیون تومان، ست مبلمان 4 میلیون تومان و کاناپه تک مشکی رنگ به قیمت 2 میلیون تومان هزینه شده است. میز ناهارخوری از ایتال فوم خریداری شده و صندلی های ناهارخوری جداگانه و بصورت تک صندلی از مبلمان نقشینه تهیه شده است.

محسن رشیدی
منزل خانم امیریان
محسن رشیدی

کارهای خدماتی و تاسیساتی را به چه اهالی فنی سپردید؟ آیا از تجربه تان راضی هستید؟

تمام کارهای خدماتی را روشنک و همسرش انجام داده اند.

در این فرآیند چه تجربیاتی داشتید که از آنها درس گرفتید و دوست دارید به دیگران نیز منتقل کنید؟

از سایت چیدانه و منابع اینترنتی بسیاری تجربه های زیادی کسب کرده ام. بعد از طراحی خانه بسیاری از وسایل را حذف و یا تعدادی را به آن اضافه کردم. به عنوان مثال متوجه شدم اگر از رنگ های تند استفاده می کنم، بقیه رنگ ها باید خنثی باشد تا شلوغی ایجاد نشود.

محسن رشیدی
منزل خانم امیریان
محسن رشیدی

نقش گیاهان در خانه چگونه است؟

گیاه در خانه بسیار مهم است. من در خانه قبلی چند گلدان داشتم ولی در اینجا تعدادشان را بیشتر کرده ام. رنگ سبز با همه رنگ ها همخوانی دارد، فضا را دلنشین کرده و روحیه را تغییر می دهد. گیاه سبک مدرن را تقویت می کند و زیبایی زیادی به خانه می بخشد. من تقریبا هر ماه یک گلدان به فضای داخلی خانه اضافه می کنم و در حال حاضر 30 گیاه در منزل دارم. نگهداری از گیاهان نیاز به مراقبت و مطالعه در مورد نیازهای آنها دارد.

نام تعدادی از گیاهانی که در خانه روشنک می بینید: سانسوریا، کاکتوس، نخل سیکاس، گل ناز، دراسنا کامپکت، سرخس، شمعدانی، سبزیجاتی مانند ریحان و نعناع

محسن رشیدی
دکوراسیون اتاق خواب خانه روشنک امیریان در کرمانشاه
محسن رشیدی

اتاق خواب

سرویس خواب در این اتاق خواب به شکلی متفاوت و با رنگ تیره ظاهر می شود.  پارچه مخمل مشکی در قسمت سر تختی وقار و زیبایی خاصی به فضا می دهد. به سمت چپ تخت دقت کنید! به جای استفاده از میزهای پاتختی که در همه خانه ها وجود دارد، ایده جدیدی به چشم می خورد. چمدان هایی از جنس چرم و با رنگ های متنوع روی هم چیده شده و نقش میز کنار تخت را به خوبی ایفا می کنند. گیاهان هم که از اجزای جدا نشدنی خانه روشنک و همسرش است.

مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون با چمدان های قدیمی!

محسن رشیدی
منزل خانم امیریان
محسن رشیدی

نشیمن

کاناپه مشکی مخمل که در فضای نشیمن قرار دارد، فضای خوبی برای نشستن و تماشای تلویزیون بوجود می آورد. کتابخانه ای کوتاه که در این فضا قرار دارد، کتاب های تخصصی زوج جوان را درون آن می تواند دید. کتاب شهر و رمان های زیادی هم در قفسه های کتابخانه وجود دارد.

در دکوراسیون منزل روشنک اکسسوری های کوچک که یادگاری دوران کودکی او نیز هست، در گوشه گوشه خانه دیده می شود. این وسایل که برای او نقاط پر رنگ و انرژی دهنده ای هستند، در کتابخانه نیز حضور دارند.

محسن رشیدی
تابلو در دکوراسیون
محسن رشیدی

پذیرایی

در دکوراسیون پذیرایی المان ویژه ای که به چشم می خورد تابلوی نقاشی پرتره روی دیوار است. این نقاشی که اثر خانم خانه است در ترکیب رنگی خاص خود با مبل تک که دقیقا در زیر تابلو دیده می شود، همخوانی دارد. این مبل تک، رنگ شده، پارچه رومبلی اش تعویض شده و با هزینه بسیار کمی بازسازی شده است.

محسن رشیدی
فرش پوست گاو در غذاخوری خانه روشنک امیریان
محسن رشیدی

غذاخوری

میز و صندلی غذاخوری همانطور که پیش از این هم گفته شد از چوب طبیعی ساخته شده است. یکی از ویژگی های خاص دکوراسیون خانه روشنک، فرش پوست گاو به رنگ های سفید و مشکی در کنار میز و صندلی غذاخوری است. این فرش از پوست فروشی خریداری شده و ظاهری متفاوت، خاص و مدرن دارد. در دیوار کناری این فضا تابلوهای سیاه و سفید به تعداد زیاد و به شکل منظم در کنار هم قرار گرفته اند. این عکس ها که از شخصیت های مورد علاقه روشنک در فیلم های مخنلف و همچنین عکاسان معروف هستند فضای داخلی خانه را انحصاری می کند.

برای مشاهده عکسهای بیشتر از دکوراسیون خانه روشنک به پروفایل عکاس سری بزنید. همچنین اگر خانه زیبایی دارید منتظر عکس های شما برای تور خانه گردی هستیم تلگرام چیدانه 09388547140!

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: محسن رشیدی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
karimidiba87_32820 در تاریخ 21 آبان 1395
ببخشید یه سوالی برام پیش اومد .گلدونایی که زیر گلدون یندارن رو چطور اب میدین ؟ مثل اونایی که رومیزان
مری در تاریخ 29 اردیبهشت 1397
چقدر زیبا... واقعا لذت بردم

ثبت دیدگاه