Chidaneh.com placeholder image

9 درس بزرگ از ایکیا در سال 2017، زندگی را راحت بگیرید!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: شرکت ایکیا یکی از تولید کنندگان بزرگ مبلمان و وسایل برای دکوراسیون با هزینه به صرفه است. بسیاری از افراد در زندگی خود احساس فشار می کنند. با در نظر گرفتن هدف اصلی شرکت ایکیا، این شرکت می خواهد به این افراد کمک کند تا با استرس خداحافظی کرده و به لذت آشپزی، خوردن و در کنار هم بودن سلام بگویند. به بیان دیگر بهتر است افراد انتظارات غیر واقعی خود را کنار بگذارند و به جای آن از زندگی خود لذت ببرند.

شرکت ایکیا و کاتالوک 2017 شرکت

چوب و هنر

دنیای طراحی تم کلی کاتالوگ 2017 ایکیا را اینگونه معرفی می کند: عیب و نقص! با هم تعدادی از صفحات کاتالوگ 17 ایکیا را ورق می زنیم که در آن با توجه به این تم، نکاتی از فعالیت های روزمره و درس هایی از ایکیا بیان می شوند که شاید به نظر خیلی از افراد درست نباشد؛ ولی تم کاتالوگ ایکیا در سال 2017 چیز دیگری می گوید:Imperfection 

ایکیا محبوب ترین برند در دکوراسیون کم هزینه شناخته می شود!

نقش میز جلو مبلی در دکوراسیون نشیمن در مهمانی کوچک

1- ذخیره و نگهداری خوراکی زیر میز جلو مبلی مشکلی ندارد.

به دلیل اینکه در برخی زمان ها در مهمانی های کوچک ترجیح می دهید با دوستان خود و به طوری کاملا صمیمی در فضای نشیمن بنشینید و ساعاتی خوش داشته باشید تا اینکه بطور رسمی در پذیرایی یا دور میز غذاخوری زمان بگذارنید.

چهارپایه در فضای داخلی خانه

2- چهارپایه راه حلی برای شب نشینی دوستانه است.

می خواهید در هوای سرد پاییزی با دوستان خود سوپ داغی بخورید و در مورد مسائل روز به گپ و گفت بپردازید؟ چیزی که نیاز دارید یک چهارپایه است. اگر می توانید به فضای داخلی خانه خود چند شمع اضافه کنید، فضایی بسیار دلنشین خواهید داشت.

تمیز کردن کفپوش خانه با پاپوش و جوراب

3- پاپوش می تواند نقش دستمال را ایفا کند.

زمانی که خصوصا در زمستان جوراب و پاپوش به پا می کنید تا سرمای کف اتاق منتقل نشود، بهترین فرصت است تا از آن برای پاک کردن لکه های کوچک روی کفپوش هم استفاده کنید! می دانیم که قبلا هم این عمل را انجام می دادید و حالا باید بدانید که تمیز کردن کفپوش خانه با جوراب قابل قبول است پس نیازی نیست دیگر خجالت بکشید!

مطلب پیشنهادی: بهترین راه ها برای تمیز کردن کف خانه!

دکوراسیون آشپزخانه و استفاده از هدفون در حین آشپزی

4- آشپزی زمانی که از هدفون استفاده کنید، شیرین تر می شود.

اگر شما از کسانی هستید که به شنیدن موسیقی علاقه زیادی دارید، کار کردن با پخش آهنگ برایتان همیشه جذاب خواهد بود. زمانی که هدفون در گوش دارید و آشپزی می کنید احتیاط کنید: چشم خود را از اجاق گاز بر ندارید. با بودت هدفون در گوش صدای آلارم اجاق گاز خود را را نمی شنوید.

دست را با لباستان تمیز کنید!

5- دست به کار شوید و دست های خود را با لباستان پاک کنید.

به عنوان یکی از درس های زندگی باید گفت که دنیا و یا بهتر بگوییم شرکت ایکیا معتقد است پاک کردن دست با لباس یک رفتار قابل قبول است و شما را به فردی نامرتب و شلخته تبدیل نمی کند. شاد باشید!

اجاق گاز و ظروف پخت و پز در آشپزخانه

6- بالای سر ظرف پر آبی که در حال جوشیدن است، گریه نکنید.

اگر قابلمه یا ظرف پخت و پز شما روی گاز در حال جوشیدن است و مقداری از آن هم سر رفته، نگران نباشید چون در حال تمیز کردن اجاق گاز شما است! اگر چند قطره آب در حین آشپزی روی سطح زمین یا کابینت چکید، به خود استرس وارد نکنید.

دکوراسیون اتاق خواب و اتاق کودک طوسی و سرمه ای

7- یک تخت خواب باید بتواند قلعه ای در خانه باشد.

مبلمان ایکیا قابل تنظیم است، پس چرا زمانی که کسی درون آن خوابیده است قلعه ای با سنگر در اطرافش بوجود نیاورید؟ شما فقط یکبار زندگی می کنید.

بازی با بزرگسال در خانه

8- شوخی با کسانی که خواب هستند، هیچگاه قدیمی نمی شود.

فردی که به خواب عمیقی فرو رفته و با هیچ صدایی از خواب بیدار نمی شود، فرصت خوبی برایتان بوجود می آورد تا کمی با او شوخی کنید. تاجی روی سرش بگذارید و یک شیء عجیب در دستانش قرار دهید. عکسی که بعد از بیدار شدن نشان او می دهید، برای هر دو هیجان انگیز خواهد بود.

نظم دهی کمد اتاق کار

9- سازماندهی و نظم کمی اغراق است.

در اتاق کار شما باید تمام پوشه پروژه ها، گزارشات، حساب ها، لیست مشتریان و اسناد محرمانه را در کنار هم دسته بندی و نگهداری کنید. از یک بر چسب مشترک برای نامگذاری آنها استفاده کنید.

به بخش سبک زندگی در وبسایت چیدانه سری بزنید تا با مطالب متنوعی روبرو شوید که در زندگی روزمره شما بی کاربرد نخواهند ماند.

منبع: elledecor | مترجم: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه