Chidaneh.com placeholder image

عکاسی از خانه به سبک حرفه ای ها

به قلم: تحریریه چیدانه

عکاسی از چیدمان: اگر از خوانندگان وبسایت چیدانه باشید، حتماً مطالبی را که پیش از این برای آموزش عکاسی منتشر کرده‌ایم به خاطر دارید. در مطالب پیشین عکاسی از چیدمان قصد داشتیم به شما راهکارهای مهمی را آموزش دهیم که چگونه عکس‌های بهتری از دکوراسیون و فضای خانه‌تان بگیرید. اگر از این نکات استفاده کرده‌اید، عکس‌های‌تان را برای ما ارسال کنید.
در این مطلب نیز می‌خواهیم نکاتی تخصصی‌تر از عکاسی را به شما آموزش دهیم تا عکس‌های بهتری تهیه کنید و به شما آموزش دهیم که چگونه نگاه عکاسانه‌تان را قوی‌تر کنید. لازم است یادآوری کنیم عکس خوب، صرفاً نیاز به دوربین خوب ندارد و شما می‌توانید با نگاهی خوب و آگاهی از علم و دانش عکاسی، عکس‌های خوبی گرفته و منتشر کنید.

محسن رشیدی
منزل خانم امیریان
محسن رشیدی

سرویس خواب بالسا

عکاسی از خانه به سبک حرفه ای ها: همه‌چیز را جابه‌جا کنید

قدری مبل‌ها را جابه‌جا کنید. چندان به کاربرد ابزار و لوازم فکر نکنید و بیشتر به زیبایی‌ها توجه کنید. ممکن است شما گلدان‌های زیبایی داشته باشید که همیشه کنار پنجره بوده‌اند تا نور بیشتری بر آنها بتابد، اگر احساس می‌کنید که در تصویر شما، جای گلدان‌های‌تان خالی است، آنها را نیز به تصویر بیاورید. مبل‌های‌تان را جابه‌جا‌ کنید. معمولاً حضور تلویزیون در تصویر، قدری از رویایی بودن آن می‌کاهد. اگر یک مبل پوف یا کوسن خاص یا حتی یک مجسمه یا وسیله‌ دکوری منحصر به فردی دارید، حتماً آن را در تصویر خود بیاورید.

محمد محسنی
دکوراسیون خانه اهواز با رنگ زرد
محمد محسنی

عکاسی از خانه به سبک حرفه ای ها: صحنه‌پردازی کنید

اگرچه بخش عمده‌ای از درک انسان‌ها نسبت به فن و هنر عکاسی، وابسته به سندیت و قدرت ثبت واقعیت دوربین عکاسی است اما بسیاری از تصاویری که امروزه در مجلات و وبسایت‌ها منتشر می‌شوند، اگر که نگوییم دروغین هستند تا حد بسیاری با واقعیت، تفاوت دارند. این خصوصیت و ویژگی رسانه‌ عکاسی است که می‌تواند از صحنه‌ واقعیت زندگی، برداشتی منحصر به فرد ارائه کند. بسیاری از تصاویر زیبای عکاسی از منازل زیبایی که ما می‌بینیم، بدون شک تمام واقعیت موجود در آن صحنه نیستند. عکس تنها برداشتی از واقعیت است که به‌گونه‌ای متبحرانه به بیننده ارائه شده است. البته این موضوع به این معنا نیست که عکس خوب، باید حتماً مورد ادیت و تصحیح (به عبارت دیگر فتوشاپ) قرار گیرد، بلکه ممکن است با استفاده از تکنیک‌هایی که پیش از این به شما آموختیم، بتوان تصاویر بسیار خارق‌العاده‌ای از واقعیت ثبت کرد.

معین صالحی
تابلو در طراحی دیوار غذاخوری خانه پویه در مشهد
معین صالحی

تصور کنید قرار است مهمان‌های مهمی به منزل شما بیایند، سعی می‌کنید چیدمان خانه را تغییر دهید، از بهترین ظرف‌های‌تان استفاده کنید و بهترین تنقلات و گل‌های زیبا را روی میز و اطراف خانه‌تان قرار ‌دهید. همین‌طور چراغ‌های اطراف خانه را روشن می‌کنید تا خانه‌تان زیباتر به نظر برسد؛ این صحنه‌ای است که در روزهای عادی خانه شما به آن صورت دیده نمی‌شود. به این عمل در اصطلاح «صحنه‌پردازی» گفته می‌شود. برای اینکه عکس زیبایی از خانه‌تان داشته باشید نیز باید علاوه بر نکاتی که در مطالب پیشین عنوان کرده بودیم، صحنه‌ای ویژه از خانه‌تان بسازید.

ثمین موسوی
پروژه طراحی داخلی واحد مسکونی - کامرانیه
ثمین موسوی

عکاسی از خانه به سبک حرفه ای ها: بهترین تصویر را انتخاب کنید

براساس سلیقه و تجربه‌تان، بهترین گوشه از خانه‌تان را انتخاب کنید؛ جایی که پشت به نور مستقیم نباشد و ترجیحاً نور پنجره‌ها به طور مورب بر آنجا بتابد. تجربه ثابت کرده گوشه‌هایی از خانه که در پس‌‌زمینه‌شان دیوار قرار دارد، فضای خوبی برای یک چیدمان زیباست. اگر قدری پرده‌ها نیز در تصویر شما مشخص بودند، ممکن است تصویر بهتری به‌وجود بیاید. اگر دیواری که در پس‌زمینه قرار دارد، یک تابلوی بزرگ یا چیدمانی از چند قاب باشد، تصویر بهتری خواهید داشت.

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

عکاسی از خانه به سبک حرفه ای ها: هارمونی را رعایت کنید

لطفاً تناسب و هماهنگی را میان اشیا رعایت کنید. چیدمان به این معنا نیست که هر چیزی که در خانه دارید، کنار هم قرار دهید. اول مبل‌ها را بچینید، بعد وسایل خاص و دکوری و میزهایی که از نظر فرم و رنگ با سایر وسایل تناسب دارند را کنار آنها قرار دهید.

شیما خراسانی
قدیمی، اما همیشه تازه
شیما خراسانی

عکاسی از خانه به سبک حرفه ای ها: کمی روح به فضا ببخشید

حضور پارچه‌ای بلند و خاص در تناسب رنگی با سایر اشیا، چیدن میز چای عصرانه یا ظرفی از میوه‌های متنوع حضور انسان را در تصویر بیشتر نمایان می‌کند. قدری با عناصر این‌چنین بازی کنید تا تصویر شما روح پیدا کند. دوربین یا تلفن همراه خود را روی سه‌پایه قرار دهید و از تایمر استفاده کنید. بهترین کادر را با استفاده از آموزش‌های پیشین آماده کنید و چندین عکس بگیرید.

همین الان دست به کار شوید و عکس‌های زیبایی از خانه زیبای‌تان بگیرید و برای ما ارسال کنید. در آینده باز هم با مطالب جدیدی از عکاسی در کنار شما عزیزان خواهیم بود. همچنین می توانید برای دیدن عکس های دکوراسیون داخلی، به مطالب بخش تورهای چیدانه مراجعه کنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: عرفان شریف نژاد

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
zakere.eshgh85_35294 در تاریخ 08 آبان 1395
سلام.مطلب زیبایی بود ممنون . http://mihan-market.com/

ثبت دیدگاه