Chidaneh.com placeholder image

نگاهی به استخر های آب درمانی

به قلم: تحریریه چیدانه

استخر: شاید آرزوی داشتن استخری را دارید که در طول ماه‌های گرم سال شما را خنک کند، اما حیاط خانه شما فاقد آن است. یا شاید از آن دست از شناگران حرفه‌ای هستید که همیشه از استخر حیاط خود استفاده می کنید و به‌دنبال استخری مناسب برای خانه خود هستید. فرقی نمی کند از کدام دسته هستید، استخر مناسب شما یک استخر باریک است: استخری کوچک و دراز که طراحی فوق‌العاده‌ای دارد. به ایده نیاز دارید؟ به هفت استخر زیبا در این مطلب نگاه کنید.

این استخر باریک و ساکن هم‌چون یک ورقه شیشه‌ای است.

چوب و هنر

استخری که در عکس بالا می بینید طراحی مبتکرانه‌ای دارد. یک دیوار شیشه‌ای در یک طرف خانه استخر باریک را تبدیل به یک آکواریوم زیبا کرده است که دارای ساختاری چوبی است. طراحی آن این تصور را ایجاد می کند که آب آن در هوا شناور است.

 

این سایه‌بان فلزی کوچک در بالای این استخر سایه‌های زیبایی ایجاد کرده و استخر را از نظر بصری به خانه وصل کرده است.

 

استخرهای باریک را حتما نباید در فضاهای بیرونی ساخت. پنجره‌های زیبا و عریض نور طبیعی را به طور کافی وارد فضا می کنند تا فضا شاد و سرزنده باقی بماند و سقف بالای این استخر باعث می شود تا در آب‌وهوای بد هم بتوانید شنا کنید.
 

یک طرف این استخر با دیوار جدا شده است تا در آن یک وان آب داغ ایجاد شود. چنین طراحی کارکرد این فضا را دوبرابر کرده و دو محیط کاملا مجزا از هم ایجاد کرده است.
 

استخرهای باریک را می توان درازتر از حد معمول ساخت. استخری که دقیقا در مقابل این خانه ویلایی قرار گرفته است کاملا طراحی خانه را رسمی کرده است.
 

دیواره‌های برآمده قرمز رنگ این استخر باریک را تبدیل به یک قطعه مجسمه فوق‌العاده زیبا کرده است. وجود پاسیو در کنار این استخر باعث می شود تا شناگران بدون این‌که پایشان را بر روی حاشیه‌ها استخر گذاشته مستقیما وارد آن شوند.

 

در این عکس رویکردی کاملا متفاوت به استخرهای دارای دیواره‌های برآمده میبینید. حاشیه‌های توگود و سنگی فضایی باشکوه و مجلل خلق کرده است که با درختان شاداب و سنگ‌فرش‌هایی که میان آن‌ها سبزی روئیده است کامل شده است.

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه