Chidaneh.com placeholder image

چیدمان میز تحریر، میز را به امان خدا رها نکنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کار: همیشه دنبال راهکارهایی بوده‌ایم تا اتاقی مرتب داشته باشیم؛ مثلا با اضافه کردن قفسه، کمد و… سعی در نظم بخشیدن به وسایل داخل اتاق‌مان داریم و کمتر به جزییاتی مثل چیدمان میز تحریر فکر کرده‌ایم؛ میزی که با نوع چیدمانش به‌راحتی می‌تواند تمرکز ما را به هم بزند یا باعث شود راندمان مطالعه و فعالیت‌های روزانه‌مان افزایش پیدا کند؛ آن هم فقط با یک چیدمان درست. این چیدمان نه استانداردی دارد و نه قاعده و قانونی، در وهله اول بستگی به فضای اتاق، ابعاد میز، وسایل و… دارد. در این گزارش با کپشن‌هایی کوتاه به شما یادآوری می‌کنیم بهترین چیدمان برای یک میز تحریر کدام است.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی ازاتاق کار آپارتمان خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

سرویس خواب بالسا

1. اولین قانون برای داشتن چیدمانی خوب برای میز تحریر این است که نظم داشته باشد. میز نباید به قدری شلوغ باشد که برای کتاب و قلمی که نیازهای اولیه‌تان است هم فضا کم بیاورید.

سوده حاجی کرم
طراحی اتاق کار به سبک تلفیقی
سوده حاجی کرم

2. به یاد داشته باشید هر راهکاری که باعث شود میز خلوت‌تر به نظر برسد، ایده خوبی است. چراغ مطالعه از آن وسایلی است که با وجود کاربردی بودن ممکن است کمی جاگیر باشد؛ به همین خاطر می‌توانید سراغ انواعی که روی دیوار کنار میز نصب می‌شود بروید.

دکوراسیون خانه آرا
طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار
دکوراسیون خانه آرا

3. برای تفکیک کتاب و دفترهای روی میز از کازیه استفاده کنید. این قفسه‌های روباز مدل‌های مختلفی دارند و عموما برای نگهداری پرونده‌ها در اداره‌ها استفاده می‌شوند که انواع فانتزی آن مناسب میزهای تحریر است.

چیدمان روی میز تحریر

4. داشتن یک تقویم روی میز یا دیوار به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های روزانه‌تان را به تفکیک جلوی چشم داشته باشید.

تجهیزات میز تحریر

5. جامدادی برای قرار دادن انواع نوشت‌افزار اولین چیزی است که همه سراغش می‌روند. یک لیوان ساده هم می‌تواند این نقش را به خوبی برای‌تان ایفا کند!

چیدمان میز تحریر

6. اگر میز تحریرتان کوچک است و برای قرار دادن تمامی وسایل‌تان فضای کافی ندارید، بهترین راه‌حل داشتن یک تخته دیواری بالای میز است تا وسایلی که باید همیشه دم دست‌تان باشد ولی روی میز هم جایی برای نگهداری از آنها ندارید را داخل کاورها و بخش‌های مختلف این تخته دیواری قرار دهید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: شیرین کرمی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه