Chidaneh.com placeholder image

نگاهی دوباره به رنگ قهوه ای

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ قهوه ای: قهوه‌ای عموما به‌عنوان رنگی مردانه شناخته می شود که احساسی از قدرت و دوام را برمی انگیزد. هم‌چنین از این رنگ به‌عنوان نمادی از اعتماد و دردسترس‌بودن یاد می شود. این رنگ کاربردی از ترکیب قرمز، زرد، و آبی ساخته می شود. رنگ‌های قهوه‌ای ملایم و عسلی گرم و رنگ‌های قهوه‌ای-قرمز تیره لوکس هستند. با این حال، هنگام استفاده از این رنگ دقت کنید. استفاده بیش از حد یا اشتباه از قهوه‌ای حسی از غم و دل‌تنگی را به وجود می آورد.

اقهوه ای رنگ برخی از چیزهایی است که مردم آن‌ها را خیلی دوست دارند مانند شکلات، دانه‌های برشته‌شده قهوه، گوشت گاو کباب‌شده، و تست گرم قهوه‌ای است. بیایید فرصتی دوباره به این رنگ بدهیم.

سرویس خواب بالسا

 

من همیشه به قهوه‌ای به‌عنوان رنگی مردانه نگاه می کنم، یک انتخاب پسرانه برای کسانی که رنگ‌های زنانه چون کرم و صورتی را دوست ندارند. با این حال، جو هالوک (Joe Hallock)، که در دانشگاه واشینگتون مشغول تحصیل است، در سال 2003 تحقیقی انجام داد و در آن مشخص شد 17 درصد مردان و 20 درصد زنانی که به او پاسخ دادند کم‌ترین علاقه را به رنگ قهوه‌ای دارند.

این اتاق دارای سایه‌های مختلفی از قهوه‌ای است، همراه با لکه‌هایی از رنگ صورتی.

 

وینستون چرچیل یک‌بار گفته است که، «نمی توانم نسبت به رنگ‌ها بی طرف باشم. من از دیدن طلایی شاد می شوم و برای رنگ قهوه‌ای متاسفم.» من شخصا مطمئن نیستم که آیا او باز هم این حرف را پس از دیدن سایه‌ها و بافت‌های متنوع قهوه‌ای در این اتاق می زده است یا خیر؟
 

در انگلستان قرون وسطی، قهوه‌ای یادآور تنگ‌دستی و فروتنی بود، زیرا طبقات پایین جامعه لباس‌هایی با رنگ‌های قهوه‌ای به تن می کردند.

بااین حال، این اتاق اصلا نشانه‌ای از فروتنی و فقر در خود ندارد و طلایی را در حالتی زیبا و غنی به کار برده است و یادآور بسته شکلاتی است که با رنگ طلایی کادو شده است.

 

رودیکا چی (Rodika Chi)، متخصص فنگ‌شویی، می گوید که قهوه غنی و تیره دارای انرژی سرشاری در خود است و بسیار مناسب تالارهای ورودی، آشپزخانه‌ها، و دیوارهای اتاق خواب است. با این حال، استفاده بیش از حد از رنگ قهوه‌ای انرژی اتاق را پایین می آورد، پس سعی کنید با استفاده از رنگی دیگر فضا را متعادل کنید.

به نظر من بهترین کنتراست را با رنگ قهوه‌ای، رنگ سفید ایجاد می کند و این تالار ورودی جلوه‌ای بانشاط، گرم، و گیرا دارد.

 

سپیا (sepia) یک رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز است که پس از این‌که از جوهر ماهی مرکب از جنس سپیا گرفته شد چنین نامی به آن داده شد. هنرمندان و نویسندگان زیادی مانند لئوناردو داوینچی در دوره رنسانس از جوهر سپیا استفاده کردند؛ بعدها، در دهه 1980، این جوهر به چاپ مثبت یک عکس اضافه شد تا تصاویر سپیایی خلق شود که امروزه بسیار معروف است.

من عاشق نحوه به‌کارگیری تابلوهای سپیا در این اتاق هستم که در آن رنگ آبی هوش‌مندانه با رنگ قهوه‌ای کامل شده است.
 

در هند رنگ قهوه‌ای رنگ سوگواری است، زیرا رنگ برگ‌های در حال مرگ خزان است. اما وقتی با رنگ صورتی ترکیب می شود دیگر نشانه‌ای از غم در خود ندارد. این اتاق به خوبی نحوه استفاده از قهوه‌ای بدون وجود احساسی از خزان را نشان می دهد.
 

در عطرشناسی جوزا معمولا برای انرژی بخشی، متعالی ساختن، و جوانی به کار می رود، اگرچه ما معمولا آن را با زیبایی و بوی خوش کریسمس              می شناسیم.

در این اتاق رنگ قرمز و قهوه‌ای به زیبایی در کنار هم به کار رفته‌اند، دو رنگی که فقط مختص به کریسمس نیستند.
 

به طبیعت نگاه کنید و از اصول فنگ‌شویی پیروی کنید تا بتوانید از رنگ قهوه‌ای به‌خوبی در خانه خود استفاده کنید. در این آشپزخانه آبی، سبز، و قهوه‌ای به زیبایی یکدیگر را کامل کرده‌اند. 

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه