Chidaneh.com placeholder image

راه پله های معلق اما مستحکم

به قلم: گلنار

در این قسمت از پروژه گردی های چیدانه با طلوع همراه شده ایم تا با ایده و اجرای راه پله متفاوتی آَنه شویم. راه پله معلق که امروزه در بسیاری از فضاهای معماری از خانه های مسکونی گرفته تا ساختمان های تجاری و ادرای به کار گرفته می شد و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد. بنابراین با ما همراه باشید تا راه پله معلق گروه آراد استیل را از نزدیک ببینیم.

قالیشویی ادیب

 

آشنایی با پله معلق

پله های معلق همان طور که از نام‌شان مشخص است، بر روی فضا معلق بوده و یک سر آن‌ها به دیوار کنار خود متصل است. در واقع در این راه‌پله‌ها، هیچ پایه اتصالی به زمین وجود نداشته و هر پله عنصری مستقل است. 

[[nid:367376]]

کاربرد پله معلق

مسلما کاربرد این راه پله ها مانند هر راه پله دیگری است اما نقطه تمایز آن قابلیت استفاده در سبک های مدرن، مینیمال و حتی سبک های صنعتی است. علاوه بر این برعکس پله های معمولی که فضای زیادی را اشغال می کنند، پله معلق تا حد ممکن دید بصری را کاهش می دهد.

[[nid:367389]]

ساختار و اجرای پله معلق

ساختار این پله ها به گونه ای است که از یک طرف به شاسی فولادی پنهان در دیوار متصل می شوند و از طرف دیگر توسط هندریل شیشه ای یا کابلی مهار خواهند شد. 

متریال محبوب پله معلق

متریال محبوب کف این پله ها:

  • چوب فینگر جوینت راش
  • فینگر جوینت روس
  • و شیشه لمینت سکوریت

ناگفته نماند که چوب فینگر جوینت راش در برابر پوسیدگی و ترک خوردن بسیار مقاوم است. همچنین نرده این پله ها شیشه سکوریت بوده که دید را نمی گرد و از ارتعاش پله نیز جلوگیری می کند.

“برای مشاهده نمونه های بیش تر به پروفایل گروه آراد استیل در چیدانه مراجعه نمایید"

مطلب پیشنهادی:

مجری: طلوع حقیقت | فیلمبردار: استودیو پر

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
damine در تاریخ 16 فروردین 1393
خیلی جالبه . به ایجاد ریتم و پو یایی بصری در محیط بسیار کمک میکنه
ansarmahalle در تاریخ 21 شهریور 1393
عالی بود

ثبت دیدگاه