Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی به سبک ژاپنی را به دکوراسیون خود بیاورید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: عملکرد، نوآوری و سادگی مسلما از شالوده های طراحی داخلی به سبک ژاپنی هستند. دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی از دیرباز تحت تاثیر زندگی روزمره مردم ژاپن و ملزوماتی است که برای فضاهای زندگی خود مهم می شمارند. اگر شما هم شیفته ی سبک ژاپنی هستید بهتر است با این مطلب همراه باشید چرا که امروز در چیدانه می خواهیم با ترفندهای ساده ای سبک ژاپنی را به فضای زندگی شما بیاوریم بدون آنکه سبک اولیه دکوراسیون شما را از بین ببریم پس با ما همراه باشید. 

طراحی داخلی به سبک ژاپنی

سرویس خواب بالسا

1. انتخاب رنگ سفید برای دکوراسیون ژاپنی

دکور مینیمالیستی، سطوح سفید و روشن یکی از محبوب ترین ایده های طراحی داخلی به سبک ژاپنی هستند. ترکیبی از چنین عناصری می تواند آرامش سبک ژاپنی را در در خانه ی شما ایجاد کنند همچنین توجه داشته باشید که طبقه بندی و نظم دهی و پرهیز از استفاده عناصر اضافی به ایجاد آرامش دو چندان در فضای شما کمک شایانی خواهد کرد.

دکوراسیون  داخلی به سبک ژاپنی

2. ایجاد فضای خالی در سبک ژاپنی

یکی دیگر از المان هایی که در سبک ژاپنی بسیار به چشم می خورد فضاهای باز با لوازم و وسایل کم است. چنین فضایی احساس آرامش را در شما دو چندان می کند همچنین شما را از احساس سرگردانی نجات خواهد خواهد داد. تزیینات کم و ایجاد ظاهری مینیمال در فضا از اصول اولیه طراحی داخلی به سبک ژاپنی است.  

 سبک ژاپنی در دکوراسیون

3. تمرکز بر جزییات در سبک ژاپنی 

اصل دیگری که در طراحی داخلی به سبک ژاپنی مهم شمرده می شود تمرکز بر جزییات و استفاده از تمام بخش های فضای داخلی به شیوه ای هوشمندانه و کاربردی است . توجه بر استفاده از مبلمان ساده، کاربردی با رنگ های از دل طبیعت نیز از جزییات اصل طراحی به سبک ژاپنی می باشد. 

طراحی و دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی

4. تلفیق فضای بیرونی و داخلی در سبک ژاپنی

تلفیق فضای بیرونی و داخلی در سبک ژاپنی یکی از ارکان اصلی طراحی داخلی به سبک ژاپنی است برای ایجاد یک جریان بین فضای داخلی و خارجی با استفاده از درب های کشویی از دیرباز در طراحی های داخلی ژاپنی ها به چشم آمده است و امضا ژاپنی ها را دارد. در واقع شوجی ها و درب های کشویی پنل هایی با قاب چوبی هستند  که با مواد شفاف مانند پلاستیک و یا کاغذ شفاف پوشانده می شوند و کنترل نور و دما را در تمام فصول بر عهده دارند.

سبک ژاپنی در دکوراسیون داخلی

5. ایجاد یک گوشه دنج در سبک ژاپنی 

روش دیگری برای ایجاد فضای شخصی و آوردن طبیعت به داخل خانه انتخاب یک کنج دنج در کنار پنجره است که از اصول طراحی داخلی به سبک ژاپنی نیز می باشد. این روش ساده ترین روش برای آوردن طبیعت به خانه شما و پوشاندن نواقص فضای داخلی شما می باشد که می توانید با توجه به فضا و بودجه تان آن را برای دکواسیون داخلی تان در نظر بگیرید.

استفاده از گیاهان در سبک ژاپنی

6. تزیین با گیاهان در سبک ژاپنی

همان طور که گفته شد آوردن طبیعت به فضای دکوراسیون داخلی یکی از اصول طراحی داخلی به سبک ژاپنی می باشد، با انتخاب گیاهان آپارتمانی برگ پهن و یا گیاهان رونده برای دکوراسیون داخلی تان می توانید علاوه بر ایجاد سبک ژاپنی در فضای خود دکوراسیون خود را نیز با طراوت کنید.

نظم دهی در سبک ژاپنی

7. طبقه بندی و نظم دهی در سبک ژاپنی

ایجاد نظم و پرهیز از فضایی شلوغ یکی از ارکان اصلی طراحی داخلی به سبک ژاپنی است که با انتخاب طراحی مناسب کمد دیواری ها و فضاهای نظم دهی خود می توانید این عامل را در جریان زندگی خود حل نمایید.  

طراحی فضای سبز به سبک ژاپنی

8. استفادهاز بامبو در سبک ژاپنی

استفاده از بامبو در دکوراسیون یکی از المان هایی است که به تازگی در  اکثر سبک های دکوراسیون داخلی دیده می شود. پیدا کردن فضایی مناسب برای بامبو ها می تواند زیبایی آن ها را در دکوراسیون شما دو چندان کند، همچنین توجه داشته باشید که با انتخاب بامبوها برای فضای بیرونی خود می توانید حریم شخصی خودتان را داشته باشید، حتی می توانید از چوب های بامبو برای تزیینات کاربردی دکوراسیون داخلی تان استفاده کنید و ظاهر منحصر به فردی به دکوراسیون خود ببخشید.

برای آشنایی با سایر سبک ها در دکوراسیون داخلی می توانید به بخش سبک های دکوراسیون در وبسایت چیدانه یا معرفی سبک ها در مجله منزل مراجعه کنید.

منبع: houzz|مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه