Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی خانه ای مخصوص حیوان دوستان

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای تلفیقی: در این مطلب داستان طراحی خانه ای را برایتان تعریف می کنیم که یک زوج استثنایی در آن زندگی می کنند. آنها عاشق حیوانات هستند و طراح داخلیشان با توجه به این موضوع خانه ای با رنگ و بوی حیوانات طراحی کرده.

وقتی طراح داخلی، نیکول وایت"، برای اولین بار آتالیا و سَم، را ملاقات کرد آن‌ها در میانه کارهای مربوط به اثاث‌کشی بودند. این زوج یک تابلو نقاشی به شکل پر طاووس داشتند و وایت عاشق آن شد. او می‌گوید: «می‌دانستم که طراحی اتاق را براساس همین تابلوی نقاشی انجام خواهم داد.»

chidaneh ad banner

سیرک در خانه!

پیش از طراحی خانه را در عکس بالا مشاهده می کنید.

پس از طراحی:‌ وایت از تشابه رنگی کاناپه آبی و بدن طاووس استفاده کرد و با دانستن این موضوع او سعی کرد دیوارها را به رنگ روشن درآورد و به این ترتیب دیوارها به رنگ سفید درآمدند.

این اتاق حسی شبیه یک نمایشگاه جانوران تلفیقی داشت. وایت می‌گوید: «این دو جالب‌ترین زوج جهان هستند و این اتاق چیزی شبیه یک سیرک شده است البته در معنای خوب آن.»

علاوه بر طاووس، این گورخر خوش‌تیپ میز پذیرایی شیشه‌ای را که یک سوسمار طلایی در زیر آن قرار گرفته زیباتر کرده است. در گوشه‌های اتاق یک یا دو فیل نیز حضور دارند. وایت این گورخر را هنگام خرید گل‌های ارکیده در یک گل‌فروشی پیدا کرده بود و سوسمار را آتالیا از یک گالری خریده بود. 

صندلی‌های چرمی کنتراست زیبایی با جلوه زنانه اتاق دارند و نشیمن بسیار خوب و بزرگی را در اتاق فراهم کرده‌اند. وایت می‌گوید: «آتالیا در همان نگاه اول عاشق این صندلی‌ها شد. آن‌ها جذاب و راحت هستند و به ماه‌ها صبرکردن برای آماده شدن آن‌ها کاملا می‌ارزید.»
کفپوش‌های چوبی تیره این اتاق کنتراست زیادی با دیوارهای سفید روشن دارند. تعویض کفپوش‌ها هزینه چندانی در برنداشت. در طول فرایند لکه‌گیری و ترمیم کفپوش‌های اصلی این اتاق پیمان‌کاران متوجه شدند که میزان خرابی ناشی از آب‌دیدگی کفپوش‌ها آن‌قدر زیاد است که امکان ترمیم آن‌ها وجود ندارد. اما وایت به خوبی می‌دانست از کجا باید کفپوش‌های باکیفیت و به‌صرفه را خریداری کند و از این طریق صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های این زوج صورت گرفت.

وایت هم‌چنین از عناصر سیاه‌رنگ دیگر برای ایجاد کنتراست و خلق جلوه‌ای مناسب در اتاق استفاده کرد. وایت می‌گوید: «سم با رنگ صورتی مشکلی نداشت اما من می‌خواستم کمی عنصر مردانه هم به این اتاق اضافه کنم. به همین دلیل پرده را شبیه لباس‌های مردانه طراحی کردم.» نوارهای سیاه‌رنگی که در عکس بالا می‌بینید بعد از نصب پرده به آن اضافه شد.

وایت چراغ سه‌پایه را خیلی اتفاقی در یک فروشگاه پیدا کرد. او می‌دانست که پایه‌های سیاه و محفظه سفیدرنگ ترکیب زیبایی با پرده پیدا می‌کنند. او هم‌چنین کوسن‌ها را از یک حراجی آنلاین خریداری کرد. رنگ‌های موجود در کوسن‌ها شباهت جالبی با رنگ‌های موجود در پر طاووس دارند.

وایت می‌گوید: «صادقانه بگویم که هر کار هم می‌کردم نمی‌توانستم این اتاق را بد طراحی کنم چراکه سم و آتالیا مجموعه هنری بسیار زیبا و وسایل فوق‌العاده‌ای مانند کاناپه و بوفه آینه‌ای داشتند.» این زوج به کسی نیاز داشتند تا بتواند این وسایل را به زیبایی در کنار هم بچیند.

این زوج هم‌چینن یک کمد چوبی زیبا داشتند که وایت آن را کنار در ورودی قرار داد و برای این‌که حضور پررنگ‌تری در فضا داشته باشد یک آینه بزرگ را بر روی آن قرار داد.

آینه وشیشه، سطوح فلزی، و سطوح چرمی تنها تعداد اندکی از بافت‌های استفاده شده در این اتاق هستند. قالیچه این اتاق که جنس آن از پوست گاو است رنگ روشنی را به فضا اضافه کرده و از این طریق با کفپوش‌های تیره کنتراست خوبی خلق شده است.

این زوج بسیار تاکید داشتند که وسایل قبلیشان را در دکوراسیون جدید استفاده کنند. مجسمه دست ساز مشکی-نقره ای روی میز از این وسایل است.

پالت رنگی دوست‌داشتنی این اتاق اتاق غذاخوری که دارای یک قالیچه رنگی و یک میز سیاه وسفید است امتداد می‌یابد.

مطالب بیشتر:

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Tarane در تاریخ 27 خرداد 1393
چقد تغییر کرده بود و عالی شده بود. خیلی مطلب جالبی بود.
avina در تاریخ 28 خرداد 1393
ایده جالبیه که از طبیعت برای دکوراسیون الهام بگیری. درکل خونه ی بامزه ای شده بود.

ثبت دیدگاه