Chidaneh.com placeholder image

انواع آلاچیق های مدرن، دورهمی های گرم در حیاط خانه

به قلم: تحریریه چیدانه

 

طراحی محوطه: پرداختن به موضوع آلاچیق‌ها همیشه جذاب و جالب بوده است. آلاچیق‌ها فضایی هستند که می‌توان از آنها در بیشتر فصل‌های سال استفاده کرد و از زندگی لذت برد. فرقی نمی‌کند، بهار باشد یا تابستان، پاییز یا حتی زمستان؛ در هر فصلی شما می‌توانید تجربه فضایی متفاوتی را از آن داشته باشید. الان هم که پاییز از راه رسیده باز هم هنوز فرصت برای برگزاری دورهمی‌ها در فضای آلاچیق هست. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع آلاچیق‌ های مدرن که می‌توانید در فضای باز خانه‌تان از آنها بهره ببرید، آشنا کنیم.

اسکای اسکرپر

چوبین سازه
طراحی آلاچیق و پرگولا چوبین سازه
چوبین سازه

آلاچیق‌های چوبی

برند: چوبین‌سازه

آلاچیق‌ها معمولا از جنس چوب ساخته می‌شوند تا حس دوستی با طبیعت را بیشتر کنند. آلاچیق‌ها می‌توانند طراحی متفاوتی داشته باشند؛ بعضی از آنها دارای سقف‌های شیب‌دار هستند و بعضی دیگر مانند آلاچیق موجود در این عکس سقفی مسطح دارند. نوع طراحی آلاچیق‌ها بستگی زیادی به محوطه موجود دارد. می‌توان باربیکیوها را در دل همین آلاچیق‌ها نیز طراحی کرد.

[[nid:35655]]

آلاچیق‌های مجلل

برند: گرین‌وود

آلاچیق‌ها می‌توانند طراحی مجلل و کارشده‌ای داشته باشند. درواقع طراحی‌شان بستگی زیادی به محوطه‌ای که در آن قرار دارند، دارد و شکل ظاهری‌شان از محوطه بیرونی خانه تبعیت می‌کند. این آلاچیق دارای ظاهری به نسبت لوکس و مجلل بوده و فضای آن بزرگ و شکل ظاهری‌اش جذاب و دوست‌داشتنی است. نکته جالب در رابطه با این مدل آلاچیق سقف دوتکه آن است که بیشتر آلاچیق‌های ژاپنی و چینی را یادآور می‌شود.

شرکت زیگورات سازه پارچه ای
طراحی آلاچیق در فضای باز
شرکت زیگورات سازه پارچه ای

آلاچیق‌های پارچه‌ای

برند: زیگورات سازه پارچه‌ای

اگر دوست دارید که مرز اطراف آلاچیق‌های‌تان تعریف نشده و باز باشد، بهتر است سراغ آلاچیق‌های پارچه‌ای بروید. مکانیسم این نوع آلاچیق‌ها به این شکل است که فقط به یک پایه برای برپایی نیاز دارند؛ حال این پایه می‌تواند در وسط آلاچیق قرار بگیرد یا در گوشه‌ای باشد تا مزاحمتی برای رفت و آمد در فضای آن ایجاد نکند.

دکو فرم ( دیوار رویایی)
نمونه کارهای شرکت دکو فرم ( دیوار رویایی)
دکو فرم ( دیوار رویایی)

آلاچیق‌های محصور شده

برند: دکوفرم

برخی از انواع آلاچیق‌ها نیز هستند که فضایی کاملا محصور شده دارند. این نوع آلاچیق‌ها می‌توانند برای فصل سرد سال مناسب باشند اما زیبایی آلاچیق‌ها به باز بودن فضای‌شان است و باید با ترفندهای خاص این حس باز بودن را نیز در آنها القا کنیم.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
طراحی آلاچیق و فضای سبز
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

آلاچیق‌هایی با تزیینات بیشتر

برند: گروه طراحان رستاک

آلاچیق‌ها می‌توانند مانند فضاهای دیگر دارای تزیینات بیشتری باشند تا جذاب‌تر به نظر برسند؛ به طور مثال می‌توان در امتداد سقف‌های‌شان از قطعات چوبی تراش‌خورده‌ای استفاده کرد که بازی نور و سایه را در داخل آلاچیق جذابیت بیشتری ببخشد یا حتی می‌توان در اطراف آنها گل و گلدان و فلاورباکس‌های زیادی به کار برد؛ حتی خود ستون‌های آنها نیز می‌تواند تزیینات و تراش‌های زیادی داشته باشد و فضای آلاچیق را ارزشمندتر کند.

باغ گل فدک
طراحی آلاچیق توسط باغ گل فدک
باغ گل فدک

آلاچیق‌های مدور

برند: باغ گل فدک

آلاچیق‌های مدور یا گرد نیز از جمله آلاچیق‌های پرطرفدار و دوست‌داشتنی هستند. وقتی آلاچیق‌ها گرد ساخته می‌شوند، فضای داخلی‌شان گرما و صمیمیت بیشتری دارد؛ چراکه همه افراد به یکدیگر دید دارند و همه‌چیز در این نوع آلاچیق‌ها در صمیمانه‌ترین حالت ممکنش قرار می‌گیرد. آلاچیق‌ها ممکن است دیوارهای تعریف شده آنچنانی نداشته باشند و فقط به وسیله مبلمان بتوان فضای داخلی‌شان را تعریف کرد.

برای انتخاب آلاچیق و سایبان های مرغوب برای فضای باز خانه یا ویلای خود می توانید از اهالی فن چیدانه که در این زمینه متخصص هستند کمک بگیرید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: شمیم آقازاده

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
سوفیا در تاریخ 12 آذر 1396
پیشنهاد میکنم عکسهای بسیار زیبای انواع آلاچیق رو مشاهده کنید لینک:https://goo.gl/PD8EdV

ثبت دیدگاه