Chidaneh.com placeholder image

مراحل بازسازی آشپزخانه، صفر تا صد یک طراحی منحصر به فرد!

به قلم: تحریریه چیدانه

به طور کلی در طراحی داخلی هر خانه ای، آشپزخانه به عنوان قلب خانه به حساب می آید و به همین دلیل نیز باید برای طراحی آن اهمیت بسیاری قائل شد. زیبایی آشپزخانه و همین طور طراحی اصولی و درست آن می تواند تمام خانه را تحت تاثیر خود قرار دهد. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا با کمک گروه طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس به موضوع مراحل بازسازی آشپزخانه ای بپردازیم که به عنوان یکی از ملموس ترین پروژه ها در رابطه با اهمیت زیبایی و طراحی دکوراسیون آشپزخانه شناخته می شود.

طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس
بازسازی لوکس آشپزخانه به سبک مدرن
طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس

چوب و هنر

مشخصات پروژه بازسازی آشپزخانه:

  • متراژ زیربنا: ۲۳۰ متر مربع
  • محل پروژه: خیابان فرشته
  • درخواست کارفرما: بازسازی آشپزخانه و استفاده از طراحی مدرن در نوسازی
  • ویژگی های پروژه: پیشنهاد رنگ غالب با توجه به سلیقه و دکوراسیون منزل ترکیب آبی کلاسیک، استفاده از متریال های مناسب با دکوراسیون مدرن مثل سنگ و استیل که در مبلمان هم استفاده شده است.

درباره پروژه بازسازی آشپزخانه

پروژه بازسازی آشپزخانه مربوط به خانه ای بود که پیش از این، تمامی بخش های خانه به طور کامل نوسازی شده و وسایل و مبلمان آن نیز کاملا تغییر کرده بود. به همین دلیل نیز این مجموعه، در نهایت با خانه ای رو به رو شدند که تنها، آشپزخانه آنها، همچنان قدیمی و البته نیازمند نوسازی بود. به همین دلیل نیز لازم بود تا بازسازی و نوسازی آشپزخانه به طور کامل انجام شود.

در این پروژه، تمام کف آشپزخانه به طور کامل کنده شده و تعویض شد. در کنار این نیز تعویض لوله ها هم به طور کامل انجام گرفت. از دیگر تغییراتی که در روند و مرحله بازسازی آشپزخانه صورت گرفت، تغییر قسمتی از سقف آشپزخانه بود.

طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس
بازسازی آشپزخانه و نصب کابینت سرمه ای
طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس

چالش های پروژه بازسازی آشپزخانه

یکی از بزرگ ترین مشکلات و چالش های گروه طراحان تتیس در رابطه با بازسازی این آشپزخانه این بود که اعضای خانواده در آن خانه ساکن بودند. این یعنی تمامی مراحل پروژه در شرایطی انجام شد که کارفرما در خانه حضور داشت و زندگی می کرد.

به همین دلیل نیز کار کردن و به انجام رساندن فرآیند بازسازی آشپزخانه با مشکلاتی رو به رو بود، به خصوص که باید کف آشپزخانه به طور کامل تغییر می کرد و تعویض لوله نیز از واجبات آن به حساب می آمد. به همین دلیل نیز فرآیند بازسازی این آشپزخانه، کمی سخت تر از حالت طبیعی سپری شد.

طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس
قبل از انجام بازسازی
طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس

خواسته کارفرما در بازسازی آشپزخانه

از آنجایی که سایر قسمت های خانه، تقریبا به سبک مدرن طراحی شده بود، کارفرما به دنبال آشپزخانه ای بود که تا حدودی با سایر قسمت ها همخوانی داشته باشد. کابینت های قدیمی و قبلی خانه کاملا چوبی و البته کلاسیک بودند و به همین دلیل نیز باید تغییراتی اساسی به آنها اعمال می شد.

در کنار این نیز، کارفرما با توجه به شنیده ها و دانسته های قبلی خود به دنبال استفاده از کابینت هایی به رنگ گرم مانند قرمز، نارنجی و… بود. با این حال استفاده از چنین رنگ هایی به هیچ عنوان در تناسب با مبلمان و سایر فضاها و وسایل خانه نبود و در صورت استفاده از چنین رنگ هایی مجبور به تعویض کامل مبلمان می شدیم. بنابراین در این پروژه سعی شد که با توضیح کامل شرایط به کارفرما، او را از انتخاب این طیف رنگی منصرف کرده و رنگ ها و تنالیته های درست و هوشمندانه ای معرفی شود. در نهایت نیز، نتیجه بازسازی آشپزخانه کامل مورد رضایت کارفرما قرار گرفت.

طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس
قبل از انجام بازسازی
طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس

مراحل بازسازی آشپزخانه

یکی دیگر از مسائلی که به عنوان مراحل بازسازی آشپزخانه و طراحی آن لحاظ شد، صرف هزینه های معقول و مناسب و دوری از هزینه های گزاف است. از آنجایی که صاحبان خانه تصمیم داشتن که بخشی از بودجه خود را صرف خرید وسایل و طراحی سایر فضاهای خانه کنند نمی توانستند هزینه زیادی را بابت بازسازی آشپزخانه خود پرداخت کنند. به همین دلیل نیز تلاش مجموعه تتیس به گونه ای بود با رنگ و نوسازی قسمتی از کابینت های قدیمی شان، فضای جدید و متفاوتی طراحی شود.

در نهایت، پروژه بازسازی آشپزخانه با بیشترین همخوانی و تناسب نسبت به سایر فضاهای خانه به انجام رسید. آشپزخانه ای که در ابتدا به عنوان یک بخش کاملا جداگانه از خانه دیده می شد، در نهایت به متناسب ترین و هماهنگ ترین شکل ممکن، در قلب خانه طراحی شد و زیبایی دکوراسیون خانه را چندین برابر ساخت.

در کنار این نیز، تمامی رنگ ها و متریال به کار رفته در بازسازی آشپزخانه به گونه ای انتخاب و البته اجرا شدند که با سایر فضاها همخونی داشته باشند. برای مثال رنگ به کار رفته در سنگ آشپزخانه با سرامیک های سرویس ها تناسب بالایی داشت، صندلی های اپن و کانتر نیز به خوبی با سایر مبلمان منزل ست شد و شیرآلات نیز با هم تناسب داشتند.

طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس
بازسازی آشپزخانه به سبک مدرن
طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس

درباره مجموعه طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس

مجموعه طراحی و دکوراسیون داخلی تتیس با سال ها فعالیت در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی به طراحی، اجرا و همین طور نظارت بر روی ساختمان های لوکس، بازسازی و دکوراسیون ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و… می پردازند. این مجموعه با برخورداری از یک گروه و تیم متخصص، صفر تا صد پروژه ها را به صورت تخصصی به انجام رسانده و در نهایت نیز رضایت کارفرما را شرط کار خود در نظر می گیرند.

برای مشاهده پروژه های بیشتر این شرکت به پروفایل آنها مراجعه کنید!

پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه