Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید صندلی غذاخوری

به قلم: یاسمین ثریا

مد‌ل‌های صندلی غذاخوری آن‌قدر متنوع است که هنگام خریدن صندلی برای میزناهارخوری، کانتر آشپزخانه یا میز اوت‌دور ممکن است، دچار سردرگمی شویم. واقعیت این است که اگر در بازار مبلمان بگردید، برای هر کدام از این کاربری‌ها، باید به دنبال ویژگی‌های به‌خصوصی باشید. به این ترتیب نه‌تنها زیبایی فضای مورد نظرتان را چشم‌گیر می‌سازید، بلکه عمر مفید صندلی را هم افزایش می‌دهید. در ادامه به شما می‌گوییم که برای هر کدام از این بخش‌های منزل یا محل کارتان کدام صندلی را باید بخرید؟ برای محدوده آشپزخانه چی خوبه؟ در ناهارخوری و اوت‌دور کدا‌م صندلی‌های غذاخوری بهتر می‌شوند؟

مبلمان جهانتاب
میز غذاخوری مدل ورونا
diamondمبلمان جهانتاب

chidaneh ad banner

صندلی غذاخوری برای داخل ساختمان

قبل از هرگونه اقدام به خریدی از خود بپرسید، صندلی غذاخوری را برای کجای ساختمان نیاز دارید؟ داخل یا خارج. اگر صندلی را برای داخل ساختمان می‌خرید، حال محدودهد انتخاب‌تان را ریزتر کنید. این صندلی قرار است کجا استفاده شود؟

  • کانتر اپن آشپزخانه
  • میز غذاخوری آشپزخانه
  • میز ناهارخوری هال
  • میز ناهار خوری سالن مهمان

صندلی غذاخوری برای کانتر آشپزخانه

در میان صندلی‌های غذاخوری، یکی از سبک‌های پرکاربرد، صندلی کانتر است. زیرا در خانه‌های امروزی بسیاری از خانواده‌ها دیگر از میز ناهارخوری استفاده نمی‌کنند، چون اصلا جای کافی برای آن ندارند. برای خرید صندلی اپن یا بار برای منزل به یک سری ویژگی‌های مهم باید توجه کنید.

مبلمان جهانتاب
صندلی اپن چوبی
diamondمبلمان جهانتاب

ویژگی‌های صندلی اپن

  • جک‌دار: صندلی‌های جک‌دار یا چرخان، گران‌تر‌اند اما برای کاربر راحت‌تراند و می‌توان ارتفاع آن را تنظیم کرد؛ بنابراین از نظر اصول ارگونومی بهتر‌اند.
  • پشتی صندلی: صندلی‌های مدرن ممکن است پشتی خیلی بلند یا خیلی کوتاهی داشته باشند. اگر این تغییر سبک و مدل مطابق اصول ارگونومی باشد، اشکالی ندارد اما اگر سبب دردآمدن ستون مهره‌ها و گردن کاربر شود، بهتر است از مدل‌های ساده و استاندارد، تهیه کنید.
  • متریال مصرفی: چوب، فلز یا ترکیب هردو
  • جنس کوسن: پارچه‌ای، چرم، پلاستیکی یا بدون کوسن، چوبی
  • رنگ و طرح کوسن: بسته به سبک دکوراسیون می‌توانید ساده یا طرح‌دار را انتخاب کنید. البته در دکوراسیون مدرن بهتر است طرح‌های ساده یا رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید. یا اگر سایر رنگ‌های دکوراسیون‌تان ساده است، از رنگ‌های تند در صندلی اپن به کار برید. در مورد سبک‌های کلاسیک می‌توانید طرح‌ها و جزئیات بیشتری را برای صندلی کانتر در نظر بگیرید. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر، این راهنمای خرید را بخوانید و انواع مدل صندلی اپن جهانتاب را بررسی کنید. 

مطلب پیشنهادی: اصول خرید صندلی اپن برای آشپزخانه

مبلمان جهانتاب
میز و صندلی ناهارخوری
diamondمبلمان جهانتاب

صندلیغذاخوری برای میز آشپزخانه

به طور کلی خوب است که در آشپزخانه جایی برای میز باشد که بتوانیم دور آن صندلی بچینیم. در این صورت وعده‌های غذایی در محل اشتها برانگیز آشپزخانه سرو می‌شود و کدبانو هم راحت‌تر وعده‌ها و سرو غذا را مدیریت می‌کند. اگر آشپزخانه منزل شما جای کافی برای قراردادن میز و صندلی غذاخوری کوچک یا متوسطی دارد می‌توانید از میان نمونه صندلی‌های ناهارخوری جهانتاب، یک مدل جمع و جو رو حتی بزرگ و راحت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. اگر میز مربع یا مستطیل است، صندلی‌هایی بخرید که نشیمن‌های آن‌ها نیز مربع یا مستطیل است. اگر به پارچه‌های ظریف علاقه دارید، صندلی‌هایی بخرید که نشمین‌های آن‌ها قابل جابه‌جایی و تعویض است که هر وقت دچار مشکل شدند آن‌ها را به راحتی تعویض کنید.

مبلمان جهانتاب
شوروم جهانتاب
diamondمبلمان جهانتاب

ویژگی‌های صندلی غذاخوری آشپزخانه

از آنجا که در محیط آشپزخانه مرتب با تی‌ زمین‌شوی سر و کار دارید؛ بخارات غذا می‌پیچد یا ممکن است کابران صندلی را کثیف کنند بهتر است برای راحتی شستشو این موارد را در نظر بگیرید:

  • چنس پایه: جنس پایه‌ها مرغوب و قابل تمیز کردن باشد، چوب‌های بدون روکش سریع باد می‌کنند.
  • جنس کوسن: کوسن‌ها چرمی یا از پلاستیک باشند تا به راحتی پاک شوند.
  • وزن صندلی: جنس صندلی سبک باشد تا بلند کردن و تمیز کردن زیر آن برای خانم خانه یا فرد خانه‌دار راحت باشد.

مبلمان جهانتاب
میز و صندلی ناهارخوری
diamondمبلمان جهانتاب

صندلی غذاخوری برای خارج از آشپزخانه

حال اگر بخواهید میز ناهار خوری بخرید بسته به این‌که در محدوده هال و پذیرایی منزل چقدر فضا دارید، می‌توانید انتخاب‌های متفاوتی انجام دهید.

  • هال و پذیرایی سرهم: آپارتمان‌های امروزی اصولا فضای مجزایی برای ناهارخوری ندارند؛ مگر این‌که طراح داخلی فضایی را برای کابری ناهارخوری ایجاد کند. برای چنین منازلی باید از میز و صندلی غذاخوری کوچک استفاده کرد.
  • ناهارخوری خانوادگی: برخی آپارتمان‌ها یا ویلا‌ها یک محدوده ناهارخوری برای اعضای خانواده دارند که می‌‌توانید برای چنین فضاهایی که اصولا نزدیک به آشپزخانه هم هست از میزهای گرد و صندلی‌های مدرن و راحت‌تر با طراحی ساده به کار برید.
  • ناهارخوری مهمان: اگر آپارتمان یا ویلا بزرگ باشد، یک فضای مجزا و بزرگ برای سرو غذا به عنوان ناهارخوری یا داینینگ، در نظر گرفته می‌شود. در این فضاها بنا به سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک یا مدرن‌تان باید از صندلی‌های غذاخوری مجلل‌تر به کار برید.

مطلب پیشنهادی: صندلی های منزل را با سلیقه بهنوش طباطبایی انتخاب کنید!

 

مبلمان جهانتاب
میز و صندلی ناهارخوری زرد
diamondمبلمان جهانتاب

‌صندلی غذاخوری برای هال

اگر هال‌ منزل‌تان کوچک است، سعی کنید صندلی‌های غذا خوری مناسبی را پیدا کنید که با سبک دکوراسیون غالب در هال هماهنگ باشد. اکسسوری‌های را روی میزناهار خوری بگذارید که با این سبک همگون باشد. برای انتخاب مدل به این موارد در صندلی توجه کنید:

  • رنگ کوسن
  • طرح کوسن
  • شیب انحنا پایه
  • پشتی صندلی
  • ارتفاع صندلی
  •  رنگ اسکلت بدنه صندلی
  • اندازه صندلی
  • دسته‌دار بودن یا نبودن

 

مبلمان جهانتاب
میز و صندلی ناهارخوری
diamondمبلمان جهانتاب

صندلی غذاخوری برای سالن مهمان

در بخشی از خانه که برای پذیرایی از مهمان‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ دیگر آن فضای خودمانی را باید کنار گذاشت. اصولا در آپارتمان‌های متوسط و بزرگ، فضای پذیرایی دیوار مجزا ندارد اما می‌تواند  با یک پارتیشن جدا شده باشد. در ویلاها و آپارتمان‌های مجلل هم که بخش مهمان‌خانه با دیوار یا تغییر ارتفاع از هال جدا می‌شود. برای هر کدام از این دو نوع ناهارخوری مهمان باید، میز و صندلی غذاخوری مناسبی را تهیه کنید که درخور آن فضا باشد.

مبلمان جهانتاب
میز و صندلی ناهارخوری
diamondمبلمان جهانتاب

صندلی غذاخوری برای ناهارخوری ادغامی

اتصالات : برای خرید صندلی برای ناهارخوری‌هایی که از هال یا پذیرایی جدا نیستند و استفاده بیشتری به آنها می‌شود به به اتصالات در ساخت صندلی غذاخوری توجه کنید. اگر از پیچ و مهره در صندلی استفاده شود، استحکام صندلی بالا می‌رود؛ پیچ‌های خودکار وآلنی خیلی محکم‌تر از چسب هستنند.

رنگرزی: به علاوه به کیفیت رنگ آمیزی صندلی غذاخوری هم دقت کنید. رنگ و تینر مورد استفاده ابد مرغوب باشد زیرا از صندلی‌های این ناحیه زیاد استفاده می‌شود. بنابراین نباید با خوردن کوچک‌رین ضربه، رنگ آن بپرد. رنگ‌آمیزی مجدد صندلی‌ها هزینه‌‌بر است و اگر هم نخواهید صندلی‌های ناهارخوری رنگ‌پریده را رنگ کنید، بسیار زشت به نظر می‌رسند.

مبلمان جهانتاب
میز و صندلی ناهارخوری
diamondمبلمان جهانتاب

ابعاد صندلی غذاخوری چقدر باشد؟

75 سانتی‌متر عرض استاندارد برای یک صندلی غذاخوری بدون دسته است، اما اگر میز غذاخوری اتاق غذاخوری شما بیش از حد بزرگ است و صندلی‌های معمولی کنار آن‌ها به چشم نمی‌آیند می‌توانید از صندلی‌هایی بزرگ‌تر استفاده کنید. از صندلی‌هایی که از 55 سانتی‌متر باریک‌تر هستند دوری کنید چراکه نشستن روی آن‌ها آزاردهنده است. برای این‌که صندلی‌ها بیش‌ترین آسایش و راحتی را فراهم کنند سعی کنید صندلی‌هایی با عمق 70 تا 80 سانتی‌متر انتخاب کنید.

مبلمان جهانتاب
مبلمان رستورانی
diamondمبلمان جهانتاب

ارتفاع نشیمن صندلی غذاخوری

60 تا 65 سانتی‌متر ارتفاع ایده‌آل برای نشیمن یک صندلی غذاخوری است. به طور کلی باید 40 سانتی‌متر فاصله بین سطح نشیمن با سطح میز وجود داشته باشد. میزهای غذاخوری معمولا ارتفاعی بین 100 تا 105 سانتی‌متر دارند.

مطلب پیشنهادی: اندازه‌های کلیدی برای یک غذاخوری دلچسب

مبلمان جهانتاب
کافه رستوران سبو
diamondمبلمان جهانتاب

صندلی غذاخوری برای ناهارخوری مجزا

در مورد فضاهای ناهارخوری‌ که از سایر قسمت‌های خانه جدا هستنند باید از صندلی‌های مجلل‌تر به کار برید تا ابهت فضای پذیرایی و سرو غذای مهمان حفظ شود. 

  • توجه به پایه صندلی:  هرچه پایه ها صاف تر باشند مدت زمان بیشتری را دوام می آورند، البته نباید از این نکته که پایه های دارای منحنی زیبایی بیشتری دارند هم گذشت. اما باید دقت کرد که انحنای این پایه ها نباید از یک حد مشخصی گذر کند. تا هم زیبایی و هم استقامت میز و صندلی غذاخوری حفظ شود.
  • طراحی تکیه گاه صندلی : تکیه گاه‌های خیلی بلند و یا خیلی کوتاه هر کدام به نوبه خود می‌توانند باعث آزار و اذیت مهمان‌ها شوند پس بهتر است که صندلی هایی را انتخاب کنید که از این بابت هم آسایش و راحتی را مهیا کنند.

مبلمان جهانتاب
صندلی فضای باز
diamondمبلمان جهانتاب

صندلی غذاخوری برای بیرون ساختمان

با انواع صندلی غذاخوری برای داخل ساختمان آشنا شدیم، اگر با این دقت صندلی‌های داخل خانه را انتخاب کرده‌اید، برای حیاط، تراس یا بالکن هم به صندلی‌های غذاخوری مناسب و شیکی نیاز دارید که نه تنها زیبا باشند و با فضای اوت‌دور شما هماهنگ باشند بلکه جنس آنها قابل شستشو باشد و نسبت به رطوبت و بارندگی مقاومت خوبی داشته باشد.

در پایان

ضمن آشنایی با انواع صندلی میز ناهارخوری انواع مدل‌های صندلی‌های شوروم جهانتاب را دیدیم. این گروه نه تنها به طور تخصصی در زمینه تولید و پخش صندلی فعالیت می‌کند، بلکه بسیاری از رستوران‌هایی که می‌شناسید و برای غذا خوردن به آنها مراجعه می‌کنید، صندلی‌های خود را ازاین شرکت سفارش می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر تصاویر این مطلب، سری به آلبوم نمونه‌ کارهای این شرکت بزنید و با نمونه‌ها، طرج‌ها، رنگ‌ها و چیدمان‌های انواع صندلی غذاخوری آشنا شوید.

مطالب پیشنهادی: 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
حاله در تاریخ 29 تیر 1393
جالب بود

ثبت دیدگاه