Chidaneh.com placeholder image

معجزه سفیدی در طراحی یک شرکت 65 متری!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای اداری و تجاری: Hypernuit Offices پروژه‌ای است واقع در طبقه همکف ساختمانی که منظره آن رو به خیابان Clignancourt در شهر پاریس در کشور فرانسه است. این فضای 65 متر مربعی توسط معماران شرکت h2o طراحی شده و از طریق یک جئومتری (هندسه) ساده نورپردازی شده است.

 

تابلو فرش ریحان

 

معجزه سفیدی در طراحی یک شرکت 65 متری!

این محیط یک فضای اداری با پنج میز مشابه، یک اتاق ملاقات متداول، و امکانات مشترک است. در واقع Hypernuit آژانسی است که افراد مختلفی هم‌چون مدیران هنری، طراحان گرافیک، و افراد با تجربه در روابط عمومی را به استخدام خود درمی‌آورد.   

 

این پروژه باید پویایی و روح نوآورانه این آژانس را با خلق فضایی روشن و مدرن منعکس می‌کرد. این پروژه هم‌چنین باید دارای تعداد زیادی قفسه و دیوارهایی مناسب برای نصب آثار هنری می‌بود. 

 

معجزه سفیدی در طراحی یک شرکت 65 متری!

برنامه بازسازی این فضا بسیارسریع و فشرده بود و معماران تونستند به خوبی از پس آن برآیند و با طراحی بلوک‌های چوبی در اندازه‌های مختلف فضایی یک‌دست و مدرن را خلق کردند. 

 

معجزه سفیدی در طراحی یک شرکت 65 متری!

آن‌ها از طریق چیدمان این بلوک‌های چوبی فضاهای مختلفی در ساختمان به وجود آوردند که به نوعی فضای کاری هر فرد نیز بود. این نوع چیدمان این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوان با تغییر حالت و شکل بلوک‌ها فضاها و موقعیت‌های مختلفی خلق کرد.

 

تمام بخش‌های مختلف این ساختمان در کارگاه‌ها ساخته شدند تا فرایند بازسازی و طراحی به‌سرعت طی شود. یک‌پارچگی کف و بلوک‌ها به دلیل نیاز به نور زیاد در این فضا بود.

 

معجزه سفیدی در طراحی یک شرکت 65 متری!

با استفاده از رنگ سفید در سراسر فضا جلوه‌ای زنده ایجاد شد و با استفاده از اشیای رنگی مانند کتاب‌ها رنگ‌های دیگری نیز به این فضا اضافه شد.

 

معجزه سفیدی در طراحی یک شرکت 65 متری!

هر میز دارای فضای بازی پیرامون خود است و با تغییر بلوک‌ها می‌توان میزان خصوصی و عمومی بودن این فضاها را تغییر داد.

 

 

منبع: contemporist | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
شقایق در تاریخ 14 تیر 1393
آرامش بخشه ولی خیلی سرد و بی روحه

ثبت دیدگاه