Chidaneh.com placeholder image

میز ناهار خوری چوبی ، چگونه میز بهتری بخریم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

مبلمان: اگر در انتخاب شکل و اندازه میز ناهار خوری خود به تصمیمی درست نمی رسید با کمک این راهنمایی ها می توانید میزی متناسب با فضای خود تهیه کنید. قطعا اندازه و اشکال مختلفی از میزهای ناهارخوری وجود دارند اما کدامیک از آنها برای شما مناسب خواهد بود؟ طبیعتا این که میز شما چه شکلی داشته باشد اهمیت زیادی دارد اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که انتخاب شما باید با فضای موجود نیز متناسب باشد. میز انتخابی شما باید به گونه ای باشد که برای تعداد صندلی افراد مورد نظرتان و رفت و آمدشان فضای کافی را مهیا کند. پس با راهنمایی های چیدانه می توانید اندازه و شکل مناسب میز ناهارخوری خود را در هنگام خرید انتخاب کنید.

میز ناهار خوری چلکا
دکوراسیون داخلی غذا خوری
میز ناهار خوری چلکا

تابلو فرش ریحان

فاصله بین میز ناهار خوری و دیوار را اندازه بگیرید.

به گفته ی میز ناهار خوری چلکا فضای بین اتاق را اندازه گیری کنید که فاصله مناسبی بین میز و دیوار قائل شوید تا افراد بتوانند به راحتی رفت و آمد کرده و بر روی صندلی هایشان بنشینند.

میز ناهار خوری چلکا
میز ناهار خوری جدید چلکا
میز ناهار خوری چلکا

فاصله بین میز ناهار خوری و مبلمان را نیز اندازه بگیرید.

اگر در ناهارخوری شما مبلمانی قرار دارد هم دقت کنید که همان میزان فاصله میز با دیوار را برای کناره های مبل در نظر بگیرید.

[[nid:65538]]

راه حل جالبی برای اندازه گیری میز ناهار خوری

راه حلی که میز ناهار خوری چلکا برای اندازه گیری میز دارد این است که برگه ای را با شکل تخت ساخته و آن را در قسمتی که می خواهید میز را قرار دهید بگذارید و آن را به شکل میز تا کنید. این راه به شما کمک می کند تا فضایی را که اشغال می کند را تجسم کنید. بعد هم می توانید به راحتی فاصله با دیوار و مبلمان را نیز محاسبه کنید. دقت کنید که اگر میز شما کناره دارد نیز حتما آنها را محاسبه کنید.

[[nid:65535]]

میز ناهار خوری تان را خیلی شلوغ نکنید.

در ساخت هر میز ناهار خوری چوبی باید تعداد افرادی که می توانند با فاصله مناسبی کنار یکدیگر و دور آن بنشینند تعیین شود. اگر فاصله صندلی های شما از استاندارد پیروی کند می توانید گاهی برای بزرگ تر کردن دورهمی هایتان یک صندلی دیگر هم قرار دهید.

[[nid:60660]]

میز ناهار خوری مدور مناسب برای فضاهای کوچک

میز ناهار خوری مدور برای فضاهای تنگ و کوچک مناسب تر بوده و از آنجایی که گوشه ندارند ضربه ای نیز بر کسی وارد نمی کنند هم چنین با کمک همین ویژگی می توانید افراد بیشتری را نیز دور این میز جمع کنید. حتی میزهایی که پایه های ستونی دارند نیز بسیار مناسب هستند چراکه فضای کافی برای قرار گرفتن پاها دارند.

سعی کنید از صندلی های شفافی استفاده کنید که زیبایی میز شما را مشخص کرده و دکوراسیون ناهارخوری شما را وسیع تر جلوه دهد.

میز ناهار خوری چلکا
دکوراسیون فضای غذا خوری
میز ناهار خوری چلکا

اندازه های مناسب فضا برای میز ناهار خوری دایره ای 

میز ناهار خوری چلکا می گوید: ما معمولا برای پیدا کردن میز دایره ای مناسب در ابتدا حتما محاسباتی را انجام خواهیم داد. تولید کنندگان معمولا پیشنهادهای متفاوتی را ارائه می دهند و شما هم باید بتوانید حدود مناسب برای فضاهای باریک را مورد نظر داشته باشید. هم چنین این نکته را هم در نظر داشته باشید که پایه هایی ستونی برای میز به لحاظ فضای کافی که برای قرار گرفتن پاها در نظر دارد گزینه بسیار خوبی خواهد بود.
نکته: مشکل میزهای دایره ای بزرگ این است که دسترسی به غذا بر روی آنها کار سختی خواهد بود؛ بنابراین میزهای مستطیل شکل برای زمان هایی که میز شلوغی دارید مناسب تر است.

میز ناهار خوری چلکا
مبلمان غذاخوری چلکا
میز ناهار خوری چلکا

میز ناهار خوری مستطیلی مناسب در اتاق های باریک 

میز ناهار خوری مستطیلی برای جریان رفت و آمد فضای بیشتری را مهیا می کنند. در بیشتر میزها هم معمولا با افزایش طول آنها، عرضشان نیز افزوده می شود.

میز ناهار خوری چلکا
میز ناهار خوری در دکوراسیون آشپزخانه
میز ناهار خوری چلکا

فضای نشستن مناسب در میزهای مستطیلی شکل

در مورد این میزها هم باز تولید کنندگان باید حدود فضاهای نشستن پیشنهادی را در هنگام خرید به شما ارائه دهند.

میز ناهار خوری چلکا
میز ناهار خوری چوبی
میز ناهار خوری چلکا

استفاده از میز ناهار خوری چرخان

اگر می خواهید میز ناهارخوری تان دایره ای باشد پیشنهاد ما به شما نمونه های چرخان آن است. با کمک این نوع میزها دسترسی شما به مواد غذایی بسیار راحت خواهد بود.

میز ناهار خوری چلکا
میز ناهار خوری چوبی
میز ناهار خوری چلکا

به دنبال میزهایی بزرگ و فضای نشستن کوچک تر باشید.

زمانی که می خواهید فضای کمتری از اتاق شما اشغال شود می توانید به جای استفاده از صندلی از نیمکت استفاده کنید. اما حتما به این موضوع هم توجه داشته باشید که بتوانید نیمکت را در زیر میز قرار دهید وگرنه در هنگام رفت و آمد دچار مشکل خواهید شد.

میز ناهار خوری چلکا
میز ناهار خوری مربع چلکا
میز ناهار خوری چلکا

به دنبال میز ناهار خوری مربعی باشید.

اگر اتاق شما مربع شکل است استفاده از میز مربعی نیز مانند دایره ای گزینه خوبی به حساب می آید چرا که تمامی افراد به شکل صمیمی تر و با دسترسی یکسان دور میز می نشینند.

میز ناهار خوری مربعی نیز مانند میز دایره ای اگر سایز بزرگی داشته باشد با مسئله محدودیت دسترسی رو به رو خواهید شد. اگر تصمیم دارید بیش از 8 نفر را دور میز بنشانید استفاده از میزهای مربع با کناره های تاشو که به مستطیل تبدیل می شوند، بسیار مناسب خواهد بود.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر و به دست اوردن اطلاعات تماس این گروه می توانید به پروفایل گروه میز ناهارخوری چلکا در وبسایت چیدانه مراجعه نمایید. 

منبع: houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه