Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون با فرش ایرانی، هر فضا چه طرح و رنگی؟

به قلم: تحریریه چیدانه

اگر به خانه های غربی در چند صد سال اخیر نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که فرش‌ها و قالیچه‌های ایرانی حضور پررنگی در خانه‌های غربی داشته‌اند. در واقع فرش‌ها و قالیچه‌های شرقی از قرن 16 وارد فضاهای داخلی خانه‌های غربی شده‌اند. دلیل این امر چیست؟ فرش‌ها و قالیچه‌ها اتاق را زیبا، جذاب، و خاص می‌کنند، و این کار را سریع و بدون هیچ دردسری انجام می‌دهند. در این ویدیو با برند سهامی فرش همراه شدیم تا ویژگی های فرش مناسب برای هر فضا را بررسی کنیم.

سرویس خواب بالسا

 

دکوراسیون با فرش ایرانی

با وجود تنوع بالایی که در فرش های ایرانی وجود دارد، باید برای هر فضا متناسب با کاربرد و استفاده طرح و رنگ فرش انتخاب شود. ممکن است فرش که برای اتاق خواب استفاده می کنید برای استفاده در نشیمن مناسب نباشد. بنابراین قبل از هر انتخاب بهتر است این ویژگی ها را بشناسید:

  • فرش ایرانی مناسب نشیمن
  • فرش ایرانی برای اتاق خواب
  • انتخاب فرش برای ناهارخوری

شرکت سهامی فرش ایران
انواع فرش دستباف جدید
شرکت سهامی فرش ایران

فرش ایرانی برای نشیمن :

نشیمن فضای مهمی در خانه محسوب می شود پس انتخاب فرش برای این فضا حساسیت زیادی دارد. فرش دستباف سنتی یکی از گزینه های مناسب است اما نقش و طرح آن باید براساس کوچیک و بزرگ بودن بودن فضا انتخاب شود. قطعا نقش های شلوغ برای نشیمن کوچک مناسب نیستند.

شرکت سهامی فرش ایران
فرش دستباف ایرانی
شرکت سهامی فرش ایران

فرش ایرانی اتاق خواب:

فضای اتاق خواب با قرار دادن یک فرش سنتی جلوه ای خاص به خود می گیرد اما چون اتاق فضایی برای استراحت محسوب می شود، بهتر است از طرح سنتی ساده تر و رنگ روشن تر استفاده نمایید.

شرکت سهامی فرش ایران
رومیزی طرح فرش دستباف
شرکت سهامی فرش ایران

ناهارخوری با فرش ایرانی:

برای فضای غذاخوری می‌توانید از گلیم یا فرش سنتی ایرانی برای زیر میز غذاخوری استفاده کنید. ترکیب طراحی مدرن میز با حس نوستالژی فرش سنتی بسیار دلپسند و زیبا است و آن فضا را تبدیل به یک غذاخوری شیک ایرانی می‌کند. شاید برای ناهارخوری نسبت به دو فضای دیگر دست‌تان برای انتخاب بازتر باشد ولی فراموش نکنید که در اینجا ابعاد فرش اهمیت زیادی پیدا می کند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
aysal در تاریخ 21 مرداد 1393
خیلی از این مطلب لذت بردم چیدمانهایی که در عکسها ارایه شده عالیه من قالیچه های ایرانی را به سبکهای مدرن جدیدا طراحی شده را بیشتر دوست دارم.
بهناز -م در تاریخ 29 دی 1394
با درود از مطالب سودمندتان سپاسگزارم. من سبکهای سنتی قالی ایرانی را بیشتر می پسندم.

ثبت دیدگاه