Chidaneh.com placeholder image

بشقاب های سفالی، هانه دیزاین و سفالینه‌هایی از چهره‌های نو!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

در شهر راه می‌ رفت و چهره‌ های جدیدی که از جلوی دیدگانش رد می‌ شدند را رصد می‌ کرد. ابروان کمانی این دختر زیبا با آن بینی قلمی که آن یکی داشت چه ترکیب خارق‌ العاده‌ ای رقم می‌ زند. می‌ دانست که خدا برای آفرینش هر فردی سنگ تمام می‌ گذارد و می‌ داند که چه ترکیبی بهترین است، ولی او همیشه دوست داشت متفاوت باشد و چهره‌ های جدید و شاید حتی عجیبی را به وجود بیاورد که هیچ کجای دنیا حتی وجود هم ندارد. بشقاب سفالی روی طاقچه خانه را برداشت و هر عضوی از صورت همشهریانش را که در ذهن نگه‌ داشته بود به تصویر کشید، جالب است! می‌ تواند این را به یک تفریح دائمی تبدیل کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا هنر بانوی جوان ایرانی در تصویرگری و خلق بشقاب‌ های دکوری دیواری شما را نیز شگفت‌ زده کند:

تابلو فرش ریحان

بشقاب سفالی در دکوراسیون

  • نام طراح : افروز رجایی
  • سن : 29 سال
  • شغل : تصویرگر
  • نام برند : هانه دیزاین
  • موقعیت مکانی : اصفهان
  • نوع محصول : بشقاب‌ های دیوارکوب

ایده بشقاب های سفالی

من لیسانس گرافیک دارم و از سال 88 به‌ صورت تخصصی در زمینه چاپ سیلک و تصویرسازی کار کردم. ما به‌ صورت تیمی فعالیت می‌ کنیم و من طراح و تصویرگر هانه دیزاین هستم. از آن جایی که پروژه دانشگاهی ما چاپ بود، این قضیه باعث شد تا مدت‌ ها به‌ صورت تخصصی روی آن متمرکز باشیم. چاپ را کم‌ کم با مواد و مصالح معمولی روی بسترهای خاص پیاده کردیم که در ادامه راه تبدیل به محصولات جدید شدند؛ محصولاتی که برای مخاطب تازگی داشت. 

بشقاب های سفالی هانه دیزاین

ورود هنر به خانه‌ ها با هانه دیزاین

من علاقه داشتم تصویرسازی روی بسترهای دیگری پیاده شود و تنها محدود به نشریات و کتب نباشد. به نظر من این ذهنیت غلط است که تصویرسازی‌ ها را حتما باید در کتاب‌ ها دید، ولی عقیده شخصی ما بر این است که هنر باید به‌ صورت کاربردی و محصولی ارائه شود تا راحت‌ تر به زندگی‌ ها نفوذ کند، چراکه هنر به شکل آرمانی آن و هم‌چنین خرید و فروش، بسیار گران است و شاید بسیاری از افراد توان خرید آن را نداشته باشند. زمانی که به دلیل افت شدید نشر از چاپ کتاب و نشریات فاصله می‌ گیریم، پس ارائه محصول به‌ صورت کاربردی می‌ توانست بسیار موفق‌ تر و راهگشاتر باشد. در این صورت است که به شکل واقعی‌ تری انتشار پیدا کرده و طیف گسترده‌ تری در جامعه را در برمی‌ گیرد. هنر در جامعه امروز گم‌ شده این مسئله باعث شده سطح سلیقه مردم به‌ شدت افت کند. ما بر این عقیده بودیم که روح هنر می‌ تواند گره‌ ها را باز کرده و روح جدیدی به سلایق مردم بدهد.

بشقاب، دیوارکوب‌ های تزئینی دیواری

در ابتدا تصویرها روی بسترهای مختلفی جای گرفتند، ولی بشقاب‌ ها برای مخاطب جذاب‌ تر بودند و همین نکته مهم باعث شد آن ها را به‌ عنوان بستر اصلی محصولات هانه انتخاب کنیم. بشقاب به دلیل این که قابلیت دیوارکوب و تزئینی شدن را دارد به مذاق مخاطب خوش‌ تر می‌ آید. دیوارکوب‌ ها می‌ توانستند به‌ جای تابلوهای نقاشی و با قیمت مناسب‌ تر در دسترس همه افراد قرار بگیرند.

بشقاب سفالی در دکوراسیون

  • نوع محصول : دکوری
  • متریال محصول : سفال
  • ویژگی برجسته محصول : طراحی و تصویرسازی‌های متفاوت

به نظر من آنچه همیشه در اصل کار مانا بوده ایده و طراحی آن است و طراحی به‌ راحتی می‌ تواند روی هر مصالح و بستری بسط داده شده و قرار بگیرد. آنچه از ذهن برمی‌ آید، قابل کپی کردن نیست.  

تصویرسازی روی سفال

بشقاب های سفالی در خاج از ایران

موفقیت‌ های ما نسبت به عمر کوتاه برندمان به لطف خدا زیاد بوده است. ما با استقبال بیش‌ از حد مخاطب و هم‌ چنین گالری‌ های مختلف در ایران مواجه شدیم. این گالری‌ های معتبر به‌ شدت به اصول و اخلاق هنری پایبند هستند، در جایگاه خودشان اعتبار بسیاری دارند و تعداد زیادی از آن ها روی سبک زندگی و سلیقه مردم تأثیرگذارند.
گالری‌ های ایرانی در کشور هلند، آلمان، ترکیه و… نیز در میان استقبال‌ کنندگان هانه دیزاین قرار دارند. استقبال مخاطب‌ های خارجی هم در جایگاه خودشان جالب است. این طراحی‌ ها برای سبک، سلیقه و فرهنگ آن ها جذابیت دارد و این نکته نیز برای ما ارزشمند است. 

برای وارد کردن این بشقاب‌ ها به دکوراسیون‌ های جدید، ما با طراحان داخلی و معماران کشور کار کرده‌ ایم و دیوارهایی با چیدمان هانه پیشنهاد دادیم. آثار ما در سایت دنیای عجیب نیز به نمایش گذاشته‌شده است.

تصویرسازی روی سفال

نحوه ارائه بشقاب های هانه دیزاین

نحوه ارائه محصولات ما برای مخاطبان عام از راه دنیای مجازی و برای مخاطبان خاص از راه گالری‌ های معتبر انجام می‌ شود. این ارائه محصول در کل کشور اتفاق می‌ افتد.

بشقاب های سفالی هانه دیزاین

طراحی‌ های جدید بشقاب های سفالی

ما قصد داریم در فرم و ابعاد محصولات تغییر و تنوع ایجاد کنیم تا سبک جدیدی از هنر تصویرسازی را ارائه نماییم. دسته جدیدی از مخاطبان خاص هم در اهداف آینده ما قرار می‌گیرند. طراحی‌های جدید طبیعتا سلیقه‌ های جدید را شامل شده و باعث می‌شود با گستره بیش تری از سلایق خاص رو به‌ رو شویم. مسئله فرم و از بین بردن نظم، خودش به فضاسازی‌ های جدید کمک می‌ کند. 

بشقاب های سفالی هانه دیزاین

انتقال حال خوبمان با بشقاب‌ های سفالی

تمام تلاش ما بر این بود که بتوانیم هنر را وارد سبک زندگی‌ های جدید کنیم و در این راستا طبع و سلیقه جامعه را ارتقاء دهیم، در کنار همه این نکات، حال خوب و انرژی مثبت داشته باشیم تا افراد با دیدن این تصاویر، انگیزه‌ های جدید پیدا کنند. حال خوبی که بتوانی آن را بین همه تعمیم بدهیم. انتقال انرژی مثبت به‌ شدت در بین ما ایرانی‌ ها کمرنگ شده است. از همسر عزیزم سید نوید درخش قدردانم.

همچنین مطالب زیر به را به شما پیشنهاد می دهیم:

​منبع : مجله منزل | نویسنده : صدف حقیقت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
kathy در تاریخ 19 دی 1396
chetor mitoonim in boshghabaro sefaresh bedim?

ثبت دیدگاه