Chidaneh.com placeholder image

رنگ کابینت جدید، چه رنگی را برای آشپزخانه انتخاب کنیم؟

به قلم: فائزه میرسلطانی

انواع رنگ کابینت جدید با وجود آنکه دست ما را در انتخاب باز گذاشته است، اما در عین حال انتخاب را هم سخت کرده است. باید بدانیم که هر رنگ چه خصوصیاتی به نوع دکوراسیون آشپرخانه ما می‌دهد و هر کدام برای کدام سبک در چیدمان مناسب هستند. در این مطلب از چیدانه، چند رنگ کابینت جدید در آشپزخانه را بررسی می‌کنیم و به شما خواهیم گفت که بهترین رنگ برای آشپزخانه، با توجه به سبک دکوراسیون خانه شما کدام است.

رنگ کابینت جدید

برای انتخاب رنگ کابینت جدید آشپزخانه باید بدانید که…

در حال حاضر رنگ‌های متنوعی در بازار داغ دکوراسیون آشپزخانه برای انواع کابینت‌ها وجود دارد و بنا به سلیقه جامعه، بعضی‌ها نسبت به دیگر رنگ‌ها پر فروش‌تر هستند. اما نکته مهم در همین موضوع خلاصه می‌شود که هنگام انتخاب رنگ کابینت جدید خانه‌تان، به‌هیچ‌وجه نباید از سلیقه دیگران پیروی کنید و فکر کنید که رنگی که شما در ذهن دارید، ممکن است غیرمتعارف باشد.

قالیشویی ادیب

فراموش نکنید که هر رنگی اگر با هوشمندی و بنا بر سبک دکوراسیون خانه انتخاب شود، فوق‌العاده زیبا خواهد بود. سفید، استخوانی، طوسی، آبی روشن، کرم، رنگ چوب و رنگ‌های فانتزی و سفارشی مثل زرد، صورتی، سبز و… هر کدام بنا به سبک چیدمان خانه می‌توانند انتخابی عالی باشند.

رنگ کابینت جدید

انتخاب‌های پر فروش در انواع رنگ کابینت جدید برای آشپزخانه

  • سفید
  • کرم
  • رنگ چوب
  • قهوه‌ای
رنگ کابینت سفید

سفید همچنان محبوب در بین انواع رنگ کابینت جدید

همانطور که گفتیم سفید یکی از رنگ‌های پر فروش و محبوب در بین مردم است و بسیاری در بین انواع رنگ کابیت جدید، این رنگ را برای آشپزخانه انتخاب می‌کنند. سفید استخوانی یا به اصطلاح سفید یخچالی، ویژگی‌های جذابی در دکوراسیون آشپزخانه دارند که عبارتند از:

  • فضای آشپزخانه را روشن می‌کند؛
  • آشپزخانه دلبازتر بزرگ‌تر به نظر می‌رسد؛
  • برای آشپزخانه‌های کوچک، انتخاب بسیار خوبی است؛
  • حس پاکیزگی و تمیزی را که فاکتور مهمی در آشپزخانه است، تقویت می‌کند؛
  • رنگ سفید کثیفی را زود مشخص می‌کند و به همین دلیل باید در نگهداری آن دقت بیشتری کرد؛
  • سفید رنگی خنثی است. نه گرم است و نه می‌توان گفت که سرد است؛
  • دست‌تان در انتخاب رنگ و طرح کاشی باز است؛
  • با سبک‌های مدرن یا کلاسیک هماهنگ خواهد شد.

 برای آشنایی بیشتر با انواع طرح‌های مدرن و کلاسیک کابینت، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را بخوانید:

رنگ کابینت آشپزخانه کرمی

آیا رنگ کرم مناسب است؟

رنگ کرم نیز مثل سفید رنگی خنثی است و مابین سفید و زرد است. استفاده از این رنگ در بین انواع رنگ کابینت جدید خواهان بسیاری دارد. این رنگ نیز می‌تواند با سبک‌های مدرن و کلاسیک ترکیب شود و محدودیت ندارد.

رنگ کرم باید با رنگ‌هایی همچون قهوه‌ای مشکی یا رنگ چوب در آشپزخانه ترکیب شود و نباید تمام تصویر آشپزخانه کرم شود. در این حالت بسیار خسته‌کننده خواهد بود. برای بخش‌هایی از آشپزخانه مثل کانتر، قفسه‌های دیواری، کناف‌های سقف و صفحه‌های روی کابینت و جزیره، بهت است از رنگ چوب یا رنگ قهوه‌ای استفاده کنیم. نتیجه این ترکیب بسیار زیبا خواهد بود و خطوط سه‌بعدی آشپزخانه شما را  پر رنگ‌تر نشان خواهد داد. استفاده از چند کاشی رنگارنگ یا برچسب‌های خوش‌رنگ‌و‌طرح کاشی، می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه را زیباتر جلوه دهد.

کابینت آشپزخانه رنگ چوب

آیا رنگ چوب هنوز هم طرفدار دارد؟

همانطور که گفتیم رنگ چوب از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای دیزاین آشپزخانه است و حس نوستالژیک فوق‌العاده‌ای دارد. از ویژگی‌های انتخاب و استفاده از رنگ چوب در میان انواع رنگ کابینت جدید در آشپزخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوستالژیک است و حس بسیار خوبی دارد؛

هنوز هم در بین انواع رنگ کابینت جدید جایگاه خودش را دارد و هیچ‌گاه منقضی نمی‌شود؛

بنا به نوع چوب استفاده شده، رنگ می‌تواند کمرنگ یا پررنگ باشد؛ 

برای انواع سبک مدرن یا کلاسیک کاربرد دارد؛

این رنگ خسته کننده نیست و مدت زمان طولانی می‌شود از آن استفاده کرد؛

برای زیبایی بیشتر دکوراسیون، بهتر است که قسمت‌هایی از آشپزخانه با رنگ‌هایی مثل کرم یا سفید طراحی شود؛

نورپردازی در هنگام استفاده از رنگ چوب در آشپزخانه نقش به‌سزایی دارد.

کابینت آشپزخانه رنگ قهوه ای

رنگ قهوه‌ای هم شیک و هم خسته ‌کننده

رنگ قهوه‌ای در رنگ کابینت آشپزخانه‌های قدیمی و همین‌طور در رنگ کابینت جدید جای ثابتی داشته است و طرفدارهای خودش را دارد.

این رنگ مناسب آشپزخانه‌های بزرگ است و بهتر است در متراژهای کوچک استفاده نشود؛

برای انواع کابینت‌هایی با طرح‌های کلاسیک یا مدرن می‌تواند کارآمد باشد؛

بهتر است که تمام کابینت آشپزخانه رنگ قهوه‌ای نداشته باشد و بعضی از قسمت‌ها با کرم طراحی شود؛

قهوه‌ای می‌تواند بعد از یک مدت خسته کننده شود و بهتر است که برای مدت زمان طولانی آن را انتخاب نکنید؛

نور پردازی مناسب در آشپرخانه‌ای که با کابینت‌های قهوه‌ای رنگ دیزاین شده، بسیار اهمیت دارد.

رنگ کابینت طوسی و آبی روشن

رنگ‌های زیبای طوسی و آبی روشن

این دو رنگ در خانواده رنگ‌های سرد در بین انواع رنگ کابینت جدید قرار می‌گیرند و بسیار شیک و دوست‌داشتنی هستند. این رنگ‌ها بسیار آرامش‌بخش هستند و فضای آشپزخانه را بزرگ و دلباز نشان می‌دهند. هر چند که آبی روشن و طوسی برای سبک مدرن و ساده هم کاربرد دارند و زیبا هستند، اما در طرح‌های کلاسیک و پیچیدگی‌های زیبای آنها، جلوه بی‌نظیری در آشپزخانه خواهند داشت و یکی از پیشنهادهای ما در انتخاب رنگ کابینت جدید برای خانه شما خواهد بود.

کابینت آبی

رنگ‌های فانتزی برای انتخاب رنگ کابینت جدید در خانه

انتخاب رنگ‌های فانتزی به اندازه رنگ‌هایی که گفته شد، در بین خانواده‌های ایرانی طرفدار ندارد و کمتر کسی را می‌بینید که برای رنگ کابینت جدید خانه خود سراغ زرد، صورتی، سبز مغز پسته‌ای و… برود.

پیشنهاد چیدانه به شما این است که هرگز وابسته کلیشه‌ها نشوید و برای رنگ کابینت جدید خانه، سراغ هر رنگی که حالتان را خوب می‌کند بروید و از رنگ‌های فانتزی غافل نشوید. رنگ‌های شاد حس خوبی به خانه می‌دهند و نیاز است که سبک چیدمان خانه را با این رنگ‌ها همانگ کنید.

به‌عنوان مثال اگر برای رنگ کابینت جدید خانه، سراغ رنگ زرد، صورتی و… می‌روید، دیگر پرده آشپزخانه نباید کلاسیک و شلوغ باشد و بهتر است از یک پارچه رنگی مناسب با طرحی ساده استفاده شود. در ضمن در این حالت، طراحی پرده نیز باید بسیار ساده باشد.

کابینت سبز

برای انتخاب رنگ کابینت جدید خانه کافی است که علاوه بر میزان بودجه مدنظرتان، به سلیقه خودتان، سبک دکوراسیون خانه، متراژ و مدت زمان سکونت‌تان در خانه توجه کنید و اهمیتی به کلیشه‌ها و انتخاب‌های دیکته شده در جامعه ندهید. حتما سراغ برندی معتبر و گروهی حرفه‌ای بروید تا از نتیجه کار و کیفیت مواد استفاده شده راضی باشید.

برای افزایش کیفیت چیدمان، چیدانه را دنبال کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه