Chidaneh.com placeholder image

پارچه سوزن دوزی، 25 ایده برای یک دکوراسیون امروزی!

به قلم: گلنار

پارچه سوزن دوزی: آخرین روند در طراحی داخلی و دکوراسیون نشان می دهد راه های زیبا برای تغییر دکور خانه و خاص بودن آن، احیا و اضافه کردن الگوهای قدیمی ومحلی هر کشور است. در اینجا مجموعه ای از ایده های تزئینات زرق و برق دار با طرح های شگفت انگیز را به شما معرفی می کنم که همگی با ان آشنایی داریم." Suzani"به نوعی از پارچه های تزئینی گفته می شود که در زبان فارسی با نام “سوزن دوزی" معروف هستند. این پارچه ها علاوه بر ایران، در کشورهایی مانند تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و دیگر کشورهای آسیای میانه نیز مرسوم هستند که هر کدام طرح ها و نقش های خاص همان منطقه و کشور را به معرض نمایش می گذارند. در ادامه با  25 ایده برای یک دکوراسیون امروزی با استفاده از مدل های مختلف پارچه سوزن دوزی همراه شما هستیم.

سوزن دوزی در دکوراسیون

درخشش پارچه سوزن دوزی روی مبلمان

مبلمان دست ساز، با پارچه سوزن دوزی شده، با الگوهای تزئینی محلی یک الهام بخش عالی برای ایجاد ترکیب رنگ های مناسب در دکوراسیون مدرن است. همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید، این پارچه ها برای اغلب مبلمان ها از راحتی تا استیل، قابل استفاده هستند. معمولا طرح ها و نقوش به کار رفته در این پارچه ها شامل شکل هایی از خورشید و ماه، گل ها به ویژه لاله ها، میوه ها، پرندگان و اشکال هندسی هستند. شما با توجه به طراحی کلی خانه و سایر لوازم در دکوراسیون منزلتان می توانید طرح مناسبی برای این پارچه ها در نظر گرفته و ظاهر خیره کننده و شیکی را به دکور منزلتان اضافه نمایید.

قالیشویی ادیب

مطلب پیشنهادی : پارچه با طرح ایرانی، اصالت در دکوراسیون داخلی

 

سوزن دوزی در دکوراسیون
سوزن دوزی در دکوراسیون
سوزن دوزی در دکوراسیون

نوع و میزان استفاده از این پارچه ها علاوه بر سلیقه شما به طرح آن نیز بستگی دارد. گاهی اوقات طرح ها پرکار و پر از رنگ های مختلف هستند که این موضوع می تواند فضایتان را کمی شلوغ نماید. پس می توانید از آن ها به عنوان شال مبل استفاده کرده و یا فقط برای یک تک مبل در تزیین گوشه خاصی از خانه آن ها را به کار بگیرید. البته پاف ها و نیمکت های ورودی خانه را نیز فراموش نکنید. این طرح ها می توانند بهترین خوش آمدگویی را به مهمان شما داشته باشند.

مطلب پیشنهادی : انواع پارچه رومبلی را قبل از خرید بشناسید!

سوزن دوزی در دکوراسیون

سرویس خواب با پارچه سوزن دوزی

از جمله کاربردهای دیگر پارچه های سوزن دوزی شده در کالای خواب است. این پارچه ها که معمولا پنبه ای یا ابریشمی هستند، می توانند ظاهری بسیار نرم و لطیف داشته که برای روی تخت مناسب باشند. پارچه های سوزن دوزی شده، اغلب در دو یا چند تکه جداگانه دوخته شده و سپس به یکدیگر متصل می شوند.

مطلب پیشنهادی : رنگ و نقش هخامنشی در خانه شما، همه‌چیز فقط مجسمه نیست!

سوزن دوزی در دکوراسیون
سوزن دوزی در دکوراسیون
سوزن دوزی در دکوراسیون

روتختی، بالش و کوسن و همچنین شال تخت از جمله موارد پرکارربرد برای این پارچه خواهند بود. اگر دکوراسیون اتاق خوابتان سبک مدرن و یا مینیمال دارد، به کار بردن این پارچه ها به مقدار محدود، می تواند رنگ آمیزی زیبایی را وارد فضایتان کند. البته به غیر از موراد گفته شده، پشتی تخت خواب نیز ایده بسیار زیبایی برای درخشش این پارچه ها در دکوراسیون اتاق خوابتان خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : نقش و نگار ایرانی ، از خانه های سنتی تا خانه مدرن شما

سوزن دوزی در دکوراسیون
سوزن دوزی در دکوراسیون
سوزن دوزی در دکوراسیون
سوزن دوزی در دکوراسیون
سوزن دوزی در دکوراسیون

طرح کوسن و تزیینات با پارچه سوزن دوزی

یکی از زیباترین کاربردهای پارچه های سوزن دوزی در دکوراسیون، استفاده از آن ها برای کوسن ها و کارهای تزیینی مانند طراحی دیوار است. در استفاده از این پارچه ها به خصوص با نقش های بزرگ هیچ ترسی نداشته باشید. تنها نکته ای که باید در این مورد در نظر داشته باشید، حفظ تعادل و هماهنگی است.برای این کار، اگر به طور مثال از یک پارچه سوزن دوزی با نقشی بزرگ برای تزیین دیوار استفاده کرده اید، الگوها و نمونه های کوچک تر همان پارچه را قسمت های دیگر اتاق به کار بگیرید. البته که کوسن ها برای این کار بسیار ایده آل خواهند بود.

مطلب پیشنهادی : انواع کوسن ، ساده یا طرح دار؟

سوزن دوزی در دکوراسیون
پارچه سوزن دوزی در دکوراسیون داخلی
پارچه سوزن دوزی در دکوراسیون داخلی
سوزن دوزی در دکوراسیون
سوزن دوزی در دکوراسیون

فراموش نکنید که ارزش هنرهای دستی و محای همچون پارچه های سوزن دوزی، هیچ گاه با چیزی همانند آن قابل سنجیدن نیست و نخواهد بودن.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
نسرین در تاریخ 14 مرداد 1397
بسیار زیبا هستند. اگه امکان داره راهنمایی کنید از کجا میتونیم این محصولات ارزشمند رو خریداری کنیم. متشکرم
fatemeafsharian در تاریخ 15 مرداد 1397
سلام و وقت بخیر دوست عزیز ⬅️ چیدانه یک فروشگاه یا شرکت طراحی دکوراسیون نیست! محصولات و پروژه هایی که شما داخل سایت مشاهده می کنید برای شرکت ها و اهالی فن چیدانه است. ما متناسب با سفارش شما، بین ۱الی ۵ مجموعه از بین اهالی فن ارسال می کنیم تا از آنها استعلام قیمت و نمونه دریافت کنید. برای ثبت درخواست از طریق لینک http://order.chidaneh.com/‎ و یا از طریق شماره تلگرام ۰۹۰۱۷۳۷۰۹۷۳ به پشتیبانی اطلاع بدهید. شماره تماس: ۰۲۱۲۳۰۵۱۱۷۳

ثبت دیدگاه