Chidaneh.com placeholder image

راهی ساده برای درست کردن شلف دیواری در دکوراسیون منزل

به قلم: مژگان احمدی

درست کردن شلف دیواری: قفسه های متحرکی که روی دیوار نصب می شوند را می توان ساده ترین راه حل برای اضافه کردن فضاهای اضافی و کاربردی به دکوراسیون منزل دانست. این قفسه ها و شلف ها می تواند قاب عکس های زیبا و خاطره انگیز شما و یا دیگر لوازم و وسائل دکوری را روی خود جای دهند و به این ترتیب به زیبایی بصری دکوراسیون منزل شما کمک می کنند، طراحی شلف های خلاقانه برای دکوراسیون داخلی منزل کار بسیار راحتی است با کمی صرف وقت و خلاقیت می توانید این شلف ها و قفسه ها را خودتان بسازید و به سادگی آن ها را روی دیوار منزل تان نصب کنید، و از دیدن هنرنمایی خود لذت ببرید.

درست کردن شلف دیواری

وسایل مورد نیاز برای درست کردن شلف دیواری خلاقانه

  • 2 عدد تخته چوبی به اندازه 5* 5* 90 سانتی متر از چوب کاج
  • 2 عدد تخته چوبی به اندازه 2.5* 10* 180 سانتیمتر از چوب صنوبر
  • 1 عدد تخته چوبی به اندازه 2.5 * 15* 180 سانتی متر از چوب صنوبر
  • پیچ های چوبی 7 سانتی متری به تعداد مورد نیاز
  • ماده پر کننده حفره های چوب
  • سنباده
  • رنگ
  • دستگاه فارسی بر
  • اره
  • پیچ گوشتی برقی
  • دستگاه منگنه برقی
درست کردن شلف دیواری

مرحله اول: چوب های موردنظرتان را انتخاب کنید

برای درست کردن شلف دیواری خلاقانه احتیاج به 3 قطعه متفاوت از چوب ها خواهید داشت، یک قطعه برای پشتیبانی یا همان اطمینان حاصل کردن از محکم بودن آن ها روی دیوار، یک قطعه برای شلف اصلی که وسیله های دکوری روی آن قرار می گیرند، و قطعه هایی هم برای نمای روبرو و طرفین شلف ها. چوب درخت کاج برای قطعه پشتیبانی، و چوب های صنوبر برای قطعه های نمایان استفاده می شوند.

چوب و هنر
ساخت شلف دیواری

مرحله دوم : نصب قطعات محافظ یا پشتیبانی

قطعات چوب کاج را به اندازه دلخواه خود برش دهید یا می توانید از همان طول 90 سانتی متری آن هااستفاده کنید، از گل میخ ها برای جانمایی محل پیچ شدن تخته های کاج به دیوار استفاده کنید، و وقی محل دقیق آن ها را پیدا کردید، به دقت آن ها سوراخ کنید. و آن ها را به وسیله پیچ ها به دیوار متصل کنید.

چگونه شلف دیواری بسازیم

مرحله سوم: قطعه اصلی شلف ها را به دیوار متصل کنید

در این مرحله از درست کردن شلف دیواری باید یکی از قطعات 15* 180 سانتی متری چوب صنوبر را به وسیله اره از وسط نصف کنید. و آن را دقیقا در بالای قطعه محافظ یا همان پشتیبان قرار دهید و به وسیله پیچ ها این دو به هم متصل کنید این پیچ ها را هر 5 سانتی متر یک بار تکرار کنید تا دو قطعه اتصال خوبی با هم داشته باشند.

درست کردن شلف های دیواری

مرحله چهارم: اضافه کردن چوب های اطراف شلف

یکی از تخته چوب های صنوبر به اندازه 2.5* 10* 180 سانتیمتر را بردارید و به اندازه بیرون زدگی قطعه اصلی تان آن را برش بزنید. با استفاده از دستگاه فارسی‌بُر می توانید گوشه های آن را با زاویه 45 درجه ببرید تا اتصال های تمیز تری داشته باشید، این کار را برای هر سه طرف شلف های تان انجام دهید.

ساخت شلف های دیواری

مرحله پنجم: سوراخ ها و درز ها را پر کنید

جای گل میخ ها، پیچ ها و هر گونه سوراخ دیگری که روی شلف یا قفسه شما خود نمایی میکند را با مواد پر کننده حفره چوب پر کنید، اجازه دهید تا خشک شوند سپس روی آن ها را رنگ آمیزی کنید.

درست کردن شلف دیواری چوبی

مرحله ششم: اضافه کردن لوازم دکوری به شلف ها

آخرین مرحله از درست کردن شلف دیواری، تزیین آن است. بعد از خشک شدن رنگ ها می توانید به تزئین شلف های تان فکر کنید، می توانید آن ها را با قاب عکس، اوازم و وسائل دکوری، شمع ها وشمع دان ها و یا حتی با کتاب های مورد علاقه تان پر کنید و از دیدن هنرنمایی خود روی دیوار های منزل تان لذت ببرید.

در پایان:

در این مطلب از چیدانه با آموزش ساخت شلف دیواری همراه شما بودیم. می توانید با استفاده از این روش، یک شلف دیواری زیبا برای خودتان درست کنید و آن را به سلیقه خودتان تزیین نمایید. اگر از اینکه بعضی از وسایل خانه را خودتان بسازید لذت می برید، مطالب زیر را هم بخوانید.

مطالب پیشنهادی : 

ترجمه شده در تحریره چیدانه | منبع: ehow

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
parnian در تاریخ 16 تیر 1394
ممنون برا من که خیلی مفید بود. دنبال یه روش نصب بدون پایه فلزی بودم
shamim در تاریخ 16 تیر 1394
ممنون و سپاس گذار از توجه شما، اعضای تیم چیدانه بسیار خوشحال هستند که مطالب برای شما دوستداران و همراهان همیشگی کارامد و قابل استفاده است.

ثبت دیدگاه