Chidaneh.com placeholder image

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه، در 5 مرحله + ویدیو

به قلم: گلنار

بسیاری از وسایل و اکسسوری هایی در خانه همه ما وجود دارند که برای انتخاب و خریدشان زمان و حتی هزینه زیادی صرف کرده ایم. از مبلمان و فرش گرفته تا کابینت های آشپزخانه. اما واقعا به این موضوع فکر کرده ایم که هر کدام چگونه ساخته می شوند و چه مراحلی طی می شود تا ما عاشق زیبایی نهایی کار شویم؟ در این ویدیو با گروه چوبی اژینو همراه شده ایم تا مراحل طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه را قدم به قدم یاد بگیریم.

قالیشویی ادیب

مراحل طراحی و ساخت کابینت

طراحی و ساخت کابینت هم مانند هر حرفه دیگری باید طبق اصول و مراحل تعریف شده خاصی انجام شود. در یک نگاه کلی می توانیم این مراحل را از صفر تا صد ساخت یک کابینت تعریف کنیم:

  • انتخاب طرح کابینت مورد نظر
  • اندازه گیری دقیق آشپزخانه
  • محاسبه برش کاری و انجام برش کاری
  • لبه چسبانی
  • شیار زدن
  • سوراخ زنی
  • مونتاژ

گروه چوبی اژینو
کابینت مدرن
گروه چوبی اژینو

مرحله اول ساخت کابینت: طراحی

در این مرحله ابتدا شما باید با توجه به فضای آشپزخانه، سبک و طرح و رنگ کابینت مورد نظرتان را انتخاب نمایید. اما به غیر از این موارد جنس کابینت نیز در همین مرحله باید انتخاب شود که آن هم به دلیل تفاوت در قیمت متریال های مختلف، به بودجه شما بستگی خواهد داشت.

گروه چوبی اژینو
کابینت مدرن
گروه چوبی اژینو

مرحله دوم ساخت کابینت: اندازه گیری آشپزخانه

این مرحله که یکی از مهم ترین مراحل هم محسوب می شود باید با دقت و و ساوسا بالا انجام گیرد. قبل هرگونه طراحی کابینت باید ابعاد و اندازه دقیق آشپزخانه و محل قرارگیری یخچال، گاز و هود و سینک ظرفشویی به دقت اندازه گیری و طراحی شود. بهتر است این کار را به خود کابینت ساز بسپارید.

مرحله سوم ساخت کابینت، برش کاری و کندگی

در این مرحله با توجه اندازه های طراحی شده، کار برش انجام می شود. کندگی نیز که مانند اره کردن است مرحله برش کرای را تکمیل می کند.

مرحله چهارم ساخت کابینت: مونتاژ

بعد از انجام مراحل لبه چسبانی، کار شیار زدن و سوراخ زنی انجام شده که همه این مراحل به مرحله آخر طراحی و ساخت کابینت، یعنی مونتاژ می رسد.

“برای مشاهده انواع مدل کابینت یا سفارش و خرید به پروفایل گروه چوبی اژینو مراجعه تمایید"

مطالب پیشنهادی:

مجری: زهرا احمدی | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه