سرامیک کف: 20 مدل از بهترین انواع سرامیک کف جدید

سرامیک کف: 20 مدل از بهترین انواع سرامیک کف جدید

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله از چیدانه قصد داریم به 5 سوال بسیار رایج مخاطبان چیدانه درباره انواع سرامیک کف پاسخ دهیم. اگر شما هم این روزها درگیر خرید و انتخاب انواع مدل سرامیک کف برای خانه، سرامیک پذیرایی و آشپزخانه، سرامیک برای کف مغازه، سرامیک برای کف تراس، سرامیک برای کف حیاط، سرامیک سرویس بهداشتی و یا سرامیک برای کف پارکینگ هستید حتما این مقاله بخوانید.

مطالبی که در ادامه خواهید خواند:

قالیشویی ادیب
  • بهترین رنگ برای سرامیک کف پذیرایی چه رنگی است؟
  • سرامیک کف مات بهتر است یا براق؟
  • انواع چیدمان کاشی ها چگونه است؟
  • قیمت انواع سرامیک کف چطور محاسبه می‌شود؟
  • تفاوت انواع سرامیک کف با سرامیک دیوار چیست؟

سرامیک کف پذیرایی روشن

بهترین رنگ برای سرامیک کف پذیرایی چه رنگی است؟

سوال شما: طی فرآیند بازسازی خانه‌ای 60 متری هستیم و تصمیم گرفتیم که برای بازسازی کف خانه از سرامیک استفاده کنیم. به نظر شما بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی کوچک چه رنگی است؟

پاسخ چیدانه: برای انتخاب رنگ سرامیک کف پذیرایی و به طور کلی انتخاب انواع سرامیک کف برای خانه توجه به متراژ و میزان کوچکی یا بزرگی فضا بسیار مهم است. چرا که رنگ سرامیک کف خانه نقش تعیین‌کننده‌ای در بزرگنمایی یا کوچک‌نمایی آن دارد.

سرامیک کف پذیرایی رنگ تیره

به طور کلی بهتر است که برای فضاهای کوچک از انواع سرامیک رنگ روشن استفاده کنید. اگر فضای پذیرایی‌تان به حد کافی بزرگ است می‌توانید با خیال راحت به سراغ رنگ‌های تیره‌تر نیز بروید.

طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای از جمله رایج‌ترین رنگ‌ها برای سرامیک کف هستند. سرامیک طرح پارکت را نیز می‌توان در این دسته قرار داد. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این طرح و رنگ این است که به راحتی می‌توان وسایل مختلف خانه را در کنارآن ست نمود. همچنین رنگ‌های کرم، نخودی و سفید نیز به همین دلیل از جمله رنگ‌های پر طرفدار در انتخاب سرامیک کف هستند.

سرامیک کف به رنگ متفاوت

اگر به دنبال رنگ‌های متفاوت‌تر و جسورانه‌تری هستید، سرامیک‌هایی به رنگ خاک رس (سرخ رنگ)، سرامیک کف طوسی، انواع سرامیک کف مشکی، سرامیک کف آبی و یا سرامیک‌های یشمی رنگ نیز می‌توانند انتخاب‌های جذابی برای سرامیک کف پذیرایی و یا سرامیک کف آشپزخانه باشند.

سرامیک کف براق

سرامیک کف مات بهتر است یا براق؟

سوال شما: من صاحب یک بوتیک لباس هستم که اخیرا تصمیم گرفتم تا دکوراسیون مغازه‌ام را به طور کامل تغییر دهم. به نظر شما اگر تصمیم به استفاده از سرامیک برای کف مغازه بگیرم، بهترین سرامیک برای کف مغازه چه نوع سرامیکی است؟ بهتر است به سراغ سرامیک مات بروم یا براق؟

پاسخ چیدانه: امروزه استفاده از سرامیک‌های مات نیز به اندازه استفاده از سرامیک‌های براق در طراحی و دکوراسیون مدرن برای فضاهای داخلی بسیار رایج شده است. ما فکر میکنیم که در محیط های پر رفت و آمد که امکان تمیز نمودن مداوم سرامیک وجود ندارد، بهتر این است که از انواع مدل سرامیک مات به جای براق استفاده کنید تا لکه ها و آلودگی ها را کمتر انعکاس دهد و در مقابل رفت و آمد زیبایی آن دوام بیشتری داشته باشد. به نظر ما کاشی های براق برای فضاهایی که رفت و آمد کمتری در آن می‌باشد همانند فضاهای نشمین خانه های مسکونی پیشنهاد بسیار خوبی است.

سرامیک کف مات

محصولات سرامیکی علاوه بر کاربری در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها، برای استفاده در فضاهای صنعتی و تجاری مانند کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، محوطه‌های باز، کارگاه‌ها، مراکز اداری، مغازه‌ها و بوتیک‌ها نیز مناسب هستند که بهتر است به صورت مات، پولیش و نیمه پولیش باشند. این کاشی ها همچنین بهتر است که از استاندارد های مربوطه برخوردارباشند و خاصیت ضد اسیدی داشته باشند.

چیدمان سرامیک کف

انواع چیدمان کاشی ها چگونه است؟

سوال شما: لطفا توضیح دهید که انواع چیدمان کاشی‌های سرامیکی چگونه است؟ و چه نکاتی در این باره وجود دارد؟

پاسخ چیدانه: انواع چیدمان کاشی های سرامیکی:

کاشی های سرامیکی را به صورت‌های متفاوتی می‌توان در کنار یکدیگر نصب کرد. ما در ادامه 4 مدل از رایج‌ترین مدل های چیدمان کاشی را  آورده‌ایم:

  • چیدمان ساده و راست که از قدیمیترین و پرکاربردترین چیدمان‌ها می‌باشد. در این روش با استفاده از خلاقیت می‌توان طرحهای زیبا و جذابی را ایجاد نمود
  • نوع دیگر چیدمان کاشی ها به صورت شطرنجی می باشد که استفاده از این نوع چیدمان کاملا بستگی به سلیقه شما دارد
  • استفاده از سیستم چیدمان زیگزاگ نیز بسیار خلاقانه و خاص بوده و موجب می‌شود بسیاری از فضاهای خالی خانه ها به چشم نیاید. این نوع چیدمان موجب می‌شود چشم مخاطبان به سمت کف فضای خانه‌ها هدایت شود و برای بیننده خسته‌کننده نباشد
  • چیدمان عمود بر هم نیز همانند چیدمان زیگزاگ است با این تفاوت که حرکت  چشم بیننده از بالا به پایین و مستقیم می‌باشد. در حالی که حرکت چشم بیننده در چیدمان قطری به صورت مورب است.

به طور کلی انواع مختلفی از چیدمان کاشی های سرامیکی در کنار یکدیگر وجود دارد که استفاده از هرکدام از آنها بستگی به میزان خلاقیت شما در این زمینه دارد .

بیشتر بخوانید: 10 شیوه چیدمان کاشی و سرامیک در کف

قیمت سرامیک کف

قیمت انواع سرامیک کف چطور محاسبه می‌شود؟

سوال شما: هزینه تمام‌شده برای کف‌سازی با سرامیک تقریبا چقدر خواهد بود؟ و قیمت سرامیک کف چگونه محاسبه می‌شود؟

پاسخ چیدانه: به طور کلی قیمت کف‌سازی با سرامیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا اینکه به چند متر مربع سرامیک نیاز دارید؟ ابعاد سرامیک مورد نظرتان چند در چند است؟ و اینکه کدام مدل سرامیک را انتخاب کرده‌اید؟

علاوه بر این باید هزینه استادکار ها و بناها، هزینه حمل و نقل و سایر هزینه‌های جانبی را هم لحاظ کنید.

کارشناسان همواره تاکید زیادی بر کیفیت و دوام کاشی و سرامیک دارند. آن ها می‌گوید که وقتی هر یک از انواع سرامیک کف را برای کفسازی پروژه مورد نظرتان انتخاب کردید، باید خیالتان از بابت کیفیت و مرغوبیت آن راحت باشد. این یعنی نباید به هیچ وجه نگران شکستن، ترک خوردن، و آسیب دیدن سرامیک در مقابل تغییرات آب و هوایی و فشارهای وارده بر آن باشید.

همه می‌دانیم که هیچ وقت جنس با کیفیت و درجه یک ارزان نیست! مهم  این است که قیمت کاشی سرامیک با توجه به کیفیت محصول، برایتان مقرون به صرفه باشد.

بیشتر بخوانید: اجرت نصب کاشی و سرامیک، با استادکار حرفه ای مشورت کنید!

تفاوت سرامیک کف با دیوار

تفاوت انواع سرامیک کف با سرامیک دیوار چیست؟

سوال شما: طرحی را برای کف تراس انتخاب کردم اما فروشنده گفت که این سرامیک برای دیوار است و مناسب کف نمی‌باشد. لطفا توضیح دهید که چه فرقی بین انواع سرامیک کف با انواع سرامیک دیوار وجود دارد؟

پاسخ شما: تفاوت سرامیک کف و دیوار یکی از سوالات رایج مخاطبان چیدانه می‌باشد. پر واضح است که راز این تفاوت در کاربرد هر کدام نهفته است. برای انواع سرامیک کف به دلیل کاربری‌اش، استحکام و مقاومت در برابر فشار و سایش یک ضرورت است و این ضرورت در مورد سرامیک دیوار وجود ندارد. به همین دلیل نیز سرامیک های کف نسبت به سرامیک‌های دیواری ضخامت بیشتری دارند. این سرامیک‌ها همچنین به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در نهایت استحکام مکانیکی و مقاومت سایشی بیشتر و جذب آب کم‌تری داشته باشند.

سرامیک کف بالکن

انواع  سرامیک کف نیز خودشان از نظر مقاومت و استحکام دسته‌بندی دارند. بدون شک استحکامی که برای سرامیک پارکینگ لازم است، قابل مقایسه با سرامیک کف تراس یا بالکن نخواهد بود.

انواع مختلف سرامیک کف

نمونه های بیشتر از جدیدترین مدل های سرامیک کف

در ادامه می توانید تصایر بیشتری از مدل های جدید سرامیک کف و انواع سرامیک کف پذیرایی، آشپزخانه و سایر کاربردی های مختلف را مشاهده کنید.

سرامیک کف طوسی

سرامیک کف کرم رنگ

سرامیک کف مدرن

سرامیک کف رگه دار

سرامیک کف نشیمن

زیباترین انواع سرامیک های کف

انواع سرامیک کف در قطعات کوچک

انواع سرامیک کف دورنگ

سرامیک کف انواع رنگها

انواع سرامیک کف زیبا و جذاب

کلام آخر

در این مقاله از چیدانه سعی کردیم تا به برخی سوالات رایج مخاطبان چیدانه درباره انواع سرامیک کف، جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی، روش های چیدمان سرامیک کف و سوالاتی ازین دست پاسخ دهیم. مثلا اینکه تفاوت انواع سرامیک کف با سرامیک دیوار چییست؟ قیمت انواع سرامیک کف چگونه محاسبه می‌شود؟ یا بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی چه رنگی است؟
نظرات خود را درباره مطالب عنوان شده در مقاله برایمان کامنت کنید.

شاید این مطالب را نیز درباره انواع سرامیک کف دوست داشته باشید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه