Chidaneh.com placeholder image

طراحی سالن زیبایی مدرن، نیوگل جردن را از دست ندهید!

به قلم: گروه معماری سنتوش

این روزها سالن های زیبایی از مکان های پرطرفداری هستند که خانم ها سر می زنند. بنابراین طراحی فضایی مناسب و درخور که بتواند زمان آنجا بودن را با کیفیت تر کند، از دغدغه های طراحان این گونه فضاها به شمار می رود. در این مطلب می خواهیم به پروژه سالن زیبایی نیوگل جردن که توسط گروه معماری سنتوش طراحی و اجرا شده است، بپردازیم.

گروه معماری سنتوش
پروژه سالن زیبایی نیوگل جردن
گروه معماری سنتوش

اسکای اسکرپر

پروژه سالن زیبایی نیوگل جردن

  • تاریخ شروع: 1 تیر ۹۵
  • تاریخ اتمام : 8  شهریور ۹۵ 
  • مساحت واحد: ۲۲۰ مترمربع 
  • مدیر پروژه: مهدی ایوبی

ایده طراحی سالن زیبایی نیوگل

در لیست فضاهای مورد درخواست کارفرما در حدود 25 فضای مستقل، تعریف شده بود. بنابراین طراحی پلان مجموعه با هدف بهره‌گیری از تمام ظرفیت زیربنای موجود با نگاه به حذف فضاهای ارتباطی صرف آغاز و با هدف ایجاد فضایی تا حد امکان مدرن، کارا و آرامش‌بخش دنبال شد. ایده پلان طرح بر اساس ایجاد توازنی بین مرتفع کردن نیازهای فضایی عملکردهای متنوع پروژه از یک سو و استفاده از فرم‌های هندسی ساده و راست گوشه جهت نیل به اهداف تعریف شده برای فضای جدید از سوی دیگر شکل گرفت. غالب اشکال استفاده شده در پروژه ملهم از فرم‌های ساده هندسی از قبیل مربع، مستطیل و ترکیب آنها است. از آنجا که نیازهای عملکردی متفاوت همچون میزان قابل قبول سر و صدا در فضا، استفاده از مواد شیمیایی مضر در بعضی بخش‌ها، نیاز به فضای اختصاصی برای بعضی عملکردهای خاص، میزان عبور و مرور متفاوت بخش‌های مختلف مجموعه و … وجود اتاق‌های هرچند کوچک زیادی را طلب می‌نمود، بنابراین خطوط افقی بر خطوط عمودی در طراحی ارجحیت داده شده‌اند. در طراحی سطوح سعی بر آن بود تا با استفاده از متریال بتن اکسپوز در کف و دیوارها بستری خنثی و آرامش‌بخش برای ناظر ایجاد نموده تا علاوه بر ایجاد تداوم بصری در سطوح عمودی و افقی از آشفتگی بصری محیط کاسته شده و این سطوح همچون بستری امکان خودنمایی دوچندان مبلمانی که بطور انحصاری برای آرایشگاه طراحی شده‌اند را فراهم نمایند.

گروه معماری سنتوش
پروژه سالن زیبایی نیوگل جردن
گروه معماری سنتوش

بازی با نور در طراحی سالن زیبایی نیوگل برای رسیدن به دو هدف

  1. نیاز تخصصی و هم پوشانی نورها برای رسیدن به نور استاندارد در سالن
  2. توجه همزمان به حرکت نور در سقف با حرکت های معماری صورت گرفته در دیواره ها و کف مورد اهتمام خاص قرار گرفته است به طوری که ناظر با قرار گرفتن در مکان های مختلف سالن، کشیدگی خطوط در کف (بند کشی طولی سرامیک)، دیوارها (چفت های طولی داخل دیوار) و سقف (بازی با خطوط نور) را با هم و یکجا از لحاظ بصری درک می کند.

گروه معماری سنتوش
طراحی و اجرای داخلی سالن زیبایی نیوگل جردن
گروه معماری سنتوش

مراحل طراحی و اجرای پروژه سالن زیبایی نیوگل جردن به صورت گام به گام

  1. طراحی اولیه پلان (حداقل 10 اتود طراحی در این پروژه زده شد) و مبلمان تخصصی سالن، چیدمان کلی و جزئی آن
  2. طراحی بدنه، کف و سقف (از لحاظ فرم، متریال و نور) بر اساس کانسپت اولیه طرح
  3. طراحی اختصاصی تاسیسات مکانیکی که به جهت اهمیت ویژه سیرکولاسیون و ورود هوای تازه به واحد با توجه به عدم فضای کافی و نداشتن حتی یک پنجره در سالن
  4. گرفتن تاییدیه کارفرما در مورد آیتم های 1 و 2 و 3
  5. شروع اجرای پروژه با تخریب کامل تمامی سطوح (بدنه، کف، سقف / برچیدن تاسیسات مکانیکی، الکتریکی قدیم و رسیدن به سقف و کف سازه ای (تخریب حدود 1000 متر مربع)
  6. تیغه کش داخلی ساختمان بر اساس پلان تصویب شده به طور کامل
  7. شروع همزمان تاسیسات الکتریکی و مکانیکی شامل:
  8. شیب بندی و تراز نمودن کف سالن و اجرای نهایی کف با سرامیک طرح اسلب بتنی
  9. اجرای سقف کاذب و گذاشتن لاین های نوری به طور همزمان
  10. تکمیل دیواره های سالن شامل آستر سیمانی اولیه و رویه / ایجاد چفت های داخلی آن در سراسر پروژه با توجه به کانسپت پروژه
  11. پتینه طرح بتن دیوار (3 مرحله کار)
  12. اجرای مبلمان تخصصی آرایشگاه خارج از کارگاه شامل (تمامی پنل های آرایش، کانتر ورودی، اتاقهای عروس، میز مانیکور، پدیکور و کانترهای تخصصی و…) / گذاشتن کلیه کلید و پریزها و نورها
  13. تحویل موقت
  14. تکمیل پتینه کاری
  15. تحویل نهایی

مکانیکی:

  1. لوله کشی آب سرد و گرم، گاز، فن کوئل ها 16 عدد، لوله های سر شور و اجرای فاضلاب آن،
  2. سرویس های بهداشتی، حمام و شستشوهای تخصصی دیگر سالن مانند قسمت پدیکور
  3. اجرای موتورخانه (شامل مینی چیلر، هیتری کاوری جهت تصفیه هوای داخل و آوردن هوای تازه به سالن، پمپ ها، کلکتور، دیگ و لوله کشی های مربوطه

الکتریکی:

  1. شیار زنی، لوله گذاری جهت کلید پریز (حدود 230 عدد)
  2. کشیدن کابل ورودی اصلی ساختمان
  3. برق رسانی به موتورخانه
  4. نورهای عمومی
  5. نورهای تخصصی

گروه معماری سنتوش
پروژه سالن زیبایی نیوگل جردن
گروه معماری سنتوش

قابل ذکر است پس از اتمام تخریب سالن مراحل بعدی به صورت همزمان و با بکارگیری یک برنامه ریزی دقیق، با هم انجام شد، بطوریکه در فضای داخل کارگاه همزمان 4 الی 5 اکیپ اجرایی مشغول کار بودند و خارج از کارگاه حداقل 2 نفر برای بازدید از شوروم های محتلف متریال، خرید و سفارش آن و بستن قرار داد مشغول به فعالیت بودند نتیجه این شد کاری که می بایست حداقل 4 الی 5 ماه به اتمام می رسید با حداکثر توان تیمی گروه (علیرغم تغییرات نظر کارفرما در برخی موارد هنگام انجام پروژه نسبت به طرح اولیه) ظرف 2 ماه به بهره برداری اولیه رسید، چرا که زمان برای بسیاری از پروژه ها یک مساله حیاتی است.

برای دیدن سایر پروژه های گروه معماری سنتوش و دسترسی به اطلاعات تماس آن ها می توانید به پروفایل این گروه در چیدانه سر بزنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه