Chidaneh.com placeholder image

شلف داخل کابینت، نظم‌دهنده هیاهوی آشپزخانه

به قلم: سرشکی

نظم‌ دهی به آشپرخانه یکی از دغدغه‌های اصلی در این فضای محبوب است. تفاوتی ندارد که آدم منظمی باشید و یا حساسیت کم تری به مرتب بودن فضا داشته باشید؛ به هم‌ریختگی داخل کابینت می‌تواند پس از مدتی به یک بحران برای آشپزخانه منزل شما تبدیل شود. برای پیشگیری از این اتفاق، بهتر است از قدم اول بر مبنای اصول و چارچوب‌های درست نظم‌دهی پیش بروید. گام اول، استفاده‌ی درست و کاربردی از شلف داخل کابینت است. این شلف‌ها امروزه به شکل‌های مختلف و در اندازه‌های متفاوتی وجود دارند؛ تنها کافی است فضای داخل کابینت خود را بشناسید و از آن به بهترین شکل استفاده نمایید.

شلف داخل کابینت

اسکای اسکرپر

کاربردهای شلف داخل کابینت

فضای کوچک آشپزخانه‌ها، ظروف کوچک و بزرگ با اشکال متفاوت و کمبود فضای کافی برای قوطی‌های قابل استفاده و بسته‌های ادویه‌جات، از جمله مسائلی است که همه‌ ما بارها با آن مواجه بوده‌ایم. اما بهتر است بدانید برای داشتن یک آشپزخانه مرتب، لازم نیست که تعداد زیادی کابینت داشته باشید؛ بلکه استفاده درست از فضاهای به ظاهر بی اهمیت هم می‌تواند اندکی از بار این شلوغی‌ها را کم کند. برای به کارگیری درست شلف داخل کابینت و بهترین راه‌های استفاده از آن در این مطلب از چیدانه پیشنهاداتی برایتان آورده‌ایم:

مطلب پیشنهادی : 10 ایده خلاقانه در کابینت آشپزخانه برای جا ادویه ای!

دسته‌بندی ظروف در شلف کابینت

کابینت و طراحی داخلی متین کیا
اکسسوری آشپزخانه
کابینت و طراحی داخلی متین کیا

ترتیب را رعایت کنید

ظروف پر استفاده‌ی ما بدون شک بشقاب، سوپ‌خوری، کاشه و پیش‌دستی است؛ بنابراین این بخش را باید با نهایت دقت بچینید. شکل‌ها و اندازه‌های متفاوت این ظروف کمی کار را سخت کرده و به همین دلیل است که وجود شلف داخل کابینت برای این قفسه ضروری است. این شلف به شما کمک می‌کند به درستی هر ظرف را با هر شکل و اندازه، در جای خود قرار دهید. بشقاب‌های بزرگ‌تر معمولا طبقات پایین شلف و کاسه‌ها و ظروف کوچک‌تر جایگاه بالای آن را به خود اختصاص می‌دهند.

مطلب پیشنهادی : اکسسوری آشپزخانه، قلب خانه را اینطوری نظم بده!

استند نگهدارنده ظروف

کابینت و طراحی داخلی متین کیا
اکسسوری آشپزخانه
کابینت و طراحی داخلی متین کیا

اگر می‌خواهید فضایی منحصر به فرد داشته باشید، می‌توانید از استندهای ظروف برای قراردادن ظرف‌هایی مانند پیش‌دستی استفاده کنید. استند را می‌توانید در کنار بشقاب‌ها قرار دهید و مطمئن باشید که تعداد زیادی از آن‌ها را در برمی‌گیرد.

مطلب پیشنهادی : نظم دهنده کابینت آشپزخانه، از بلندی کابینت ها نترسید!

[[nid:94234]]

شلف ظروف آشپزخانه

جای دادن ظروف مهمانی بزرگ‌تر، به دلیل داشتن اشکال و اندازه‌های مختلف کمی دشوارتر به نظر می‌آید؛ اما با استفاده از یک راهکار ساده، شما می‌توانید این ظروف را نیز با دقت و ظرافت در شلف داخل کابینت قرار دهید. این شلف‌ها می‌توانند به صورت پایه‌هایی دندانه‌دار و به صورت ردیفی ظروف مهمانی را دربربگیرند و به این ترتیب کابینت مخصوص ظروف مهمانی نیز به فضایی بهینه و منظم تبدیل خواهد شد.

مطلب پیشنهادی : 8 اکسسوری کابینت که در آشپزخانه کوچک معجزه می کنند!

نظم‌دهی به قابلمه‌ها

[[nid:94236]]

شلف کابینت برای ظروف بزرگ پر استفاده

قابلمه‌ها و تابه‌ها را در این تقسیم بندی از قلم نیندازید. شلف داخل کابینت بر خلاف تصور اغلب ما، می‌تواند بهترین نظم‌دهنده برای ظروف بزرگی مانند قابلمه و تابه باشد. برای قرار دادن درهای این ظرف‌ها در کنار آن‌ها نیز می‌توانید از استندهای ایستاده کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی : چیدمان ظروف در کابینت آشپزخانه، 25 ایده شگفت انگیز!

شلف ظروف ادویه

کابینت و طراحی داخلی متین کیا
اکسسوری آشپزخانه
کابینت و طراحی داخلی متین کیا

[[nid:94225]]

ظروف ادویه، کوچک‌های فضاخوار!

حتما تا به حال دقت کرده‌اید که ظروف ادویه با همه کوچکی خود چقدر از فضای کابینت ما را به خود اختصاص می‌دهند. این در حالی است که اگر در چیدمان آن‌ها دقت بیشتری داشته باشیم، فضای بهینه‌تری برای سایر لوازم آشپزخانه خواهیم داشت. کابینت مربوط به ادویه برای دسترسی بهتر، اغلب در نزدیکی گاز قرار دارد. معمولا این ادویه‌ها را به صورت ردیفی در کنار هم می‌گذاریم اما این چیدمان مدت طولانی دوام نمی‌آورد و ناچاریم آن را دوباره در مکان‌های درست خود قرار دهیم. این نیاز باعث شده تا کابینت ادویه‌ها، بیش از هر فضای دیگر آشپزخانه نیازمند شلف داخل کابینت باشد.
یکی از راه‌های خلاقانه برای ایجاد طبقه‌بندی، قرار دادن ادویه‌ها در کشوهای پهن آشپزخانه است. برای این فضای کوچک می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و با یک صفحه چوبی، پلکان ساده‌ای برای چینش شیشه‌ها درست کنید. این شلف دست‌ساز هم به کابینت ادویه‌ها نظم می‌دهد و هم جلوه‌ای مدرن دارد.

مطلب پیشنهادی : مرتب کردن آشپزخانه، 4 توصیه برای درمان شلختگی ها

شلف ادویه‌جات

اگر این فضا را برای چیدمان ادویه‌ها و ایجاد شلف برای آن‌ها در اختیار ندارید؛ از شلف‌ها و نظم‌دهنده‌های ساده‌تر استفاده کنید. نمونه‌ای از این نظم‌دهنده‌ها، گیره‌های نگهدارنده هستند که هم شلوغی کابینت را از بین می‌برند و هم به فضای کمتری احتیاج دارند.

مطلب پیشنهادی : 6 ترفند راه گشا در دکوراسیون داخلی آشپزخانه های کوچک

شلف ظروف نگهدارنده

شلف کابینت برای ظرف‌های نگهدارنده و پلاستیکی

می‌توان گفت ظروف نگهدارنده بیشترین حجم کابینت هر آشپزخانه را اشغال می‌کنند. این ظروف در ابعاد مختلف و اغلب دردار هستند؛ بنابراین باید فکر فضا برای درهای آن‌ها نیز باشید.
استفاده از شلف داخل کابینت با فضای تقسیم‌بندی شده برای بدنه و درها، می‌تواند راه حل مناسبی برای قرار دادن این ظروف در فضای کابینت شما باشد. تفکیک ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی هم شکل نیز می‌تواند در ایجاد نظم این قفسه‌ها بسیار موثر باشد.

مطلب پیشنهادی : 20 تجهیزات مدرن که دکوراسیون آشپزخانه شما کم دارد!

طبقه‌بندی کابینت زیر سینک

[[nid:94235]]

شلف کابینت زیر سینک را فراموش نکنید

کابینت زیر سینک، عمیق‌ترین کابینت هر آشپزخانه‌ای است. فضایی وسیع که البته اغلب در هر خانه‌ای یک انباری تمام عیار است و درست به همین دلیل از نظم بخشیدن به آن غافل هستیم. با کمی حوصله می‌توانیم از این فضا برای نگهداری چیزی فراتر از سطل زباله و سبدهای آبکش استفاده کرد. شلف داخل کابینت در این فضا اغلب نادیده گرفته می‌شود و به همین دلیل است که تصویر مشخصی از نظم بخشیدن به این قسمت از آشپزخانه نداریم.

مطلب پیشنهادی : 7 ترفند دکوراسیون آشپزخانه کوچک اما جادار

شلف کابینت زیر سینک

طراحی , تولید مدل ها و سیستم های کابینت آشپزخانه الگاسه
کابینت مدرن - طرح ایتالیایی سفارشی – 913
طراحی , تولید مدل ها و سیستم های کابینت آشپزخانه الگاسه

مواد شوینده با حجم‌ها و اندازه‌های مختلف، ابزار نظافت مانند اسکاچ و.. و بعضی از ظروف پلاستیکی مانند آبکش‌ها را می‌توانید در این فضا تقسیم‌بندی کنید. شلف این کابینت را می‌توانید با ابزارهای ساده‌ای مانند الوار و پیچ بسازید. این تقسیم‌بندی هم به کابینت شما نظم می‌بخشد و هم باعث ایجاد فضاهای بیشتر برای نگهداری لوازم دیگر خواهد شد.

کلام آخر : نظم‌دهی به آشپزخانه اگرچه در ابتدا فرآیندی زمان‌بر و دشوار به نظر می‌رسد، اما اصلی‌ترین برنامه برای ایجاد یک آشپزخانه با فضای منظم و بهینه است. شما برای نظم‌دهی به کابینت‌ها چه شیوه‌ای دارید؟

در مورد کابینت ها بیش تر بدانید :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه