Chidaneh.com placeholder image

خرید آینه دکوراتیو؛ تجربه داشتن دکوراسیونی لوکس و بانشاط

به قلم: مژگان احمدی

یکی از جدیدترین اجزای دکوراسیون داخلی آینه دکوراتیو است که هر محیطی را به فضایی لوکس و شیک تبدیل می‌کند. طراحان داخلی معمولا از این آینه‌­ها برای زیباتر شدن فضاى خانه یا محل کار استفاده می‌کنند. آینه از گذشته­هاى دور جزیی از فرهنگ ایرانیان باستان و نماد روشنایی و شفافیت بوده. آینه ­کاری هم که به معنای برش و تبدیل آینه بزرگ به قطعات کوچکتر است و براى ایجاد اشکال و طرح های متنوع انجام می­شود، قدمت زیادى در دنیا و بین ایرانیان دارد تاجاییکه نمونه­های آن را در اماکن تاریخی مانند کاخ‌ و قصرها و بناهای مذهبی چون حرم‌ و بقعه‌ها می­بینید. اما امروز استفاده از آینه مانند گذشته نیست و آینه‌های بزرگ قدیمی جایشان را به آینه‌های دکوراتیو لوکس داده‌اند. برای اینکه همه چیز را در مورد خرید آینه دکوراتیو بدانید و با این خرید حسى جدید و بانشاط را به دکوراسیون داخلی خود بیاورید در این مطلب با مجله چیدانه و مجموعه دکوراسیون خانگی تاراکو طراح و تولیدکننده انواع آینه­هاى دکوراتیو هنری دست ساز، همراه باشید.

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
مدل‌های آینه گرد دیواری طرح خورشید
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

chidaneh ad banner

ویژگی­‌های کلی آینه‌­هاى دکوراتیو

این آینه­های تزیینی نه تنها فانتزی هستند و براى زیبایى فضا بکار می­روند بلکه کاربرد اصلى خود یعنی انعکاس تصویر را هم دارند. آینه­هاى دکوراتیو در اندازه و طرح­های مختلف طراحی و ساخته شده و در دو رنگ طلایی و نقره‌ای موجود هستند که با هر سلیقه­اى سازگارى دارند. این آیینه­هاى بدلیل مواد بکار برده شده در ساختشان کیفیت‌ متفاوتی دارند، بعضى شکننده و بعضى دیگر مقاوم هستند تاجاییکه به­عنوان کف پوش‌ تزیینی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر مى­خواهید خانه یا محل کارتان را به زیباترین شکل آراسته کنید، به مجموعه دکوراسیون تاراکو مراجعه کرده و زیباترین آینه هاى دکوراتیو هنری را خریداری کنید.

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
مدل‌های آینه گرد دیواری طرح خورشید
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

امکان استفاده از آینه دکوراتیو در فضاهاى گوناگون

آینه­های دکوراتیو در فضاهای مختلفی به­کار می­رود که باتوجه به کاربردش، نوع و ابعاد آینه تغییر می­کند. می­توان با توجه به نیاز مکان در خانه، محل­کار، سالن­های زیبایی، باشگاه ورزشی، اماکن تفریحی یا تالارهای پذیرایی، از انواع مختلف ای آینه­ها استفاده کرد. آینه‌های دکوراتیو گروه تاراکو در خانه‌های شیک با انواع سبک­های دکوراسیون داخلی بکار رفته و با ایجاد حس شادابی، سرزندگی و هارمونی رنگی دلپذیر موجب می­شود فضای خانه شما زیباتر، روشن­تر و بزرگ‌تر به نظر آید.

مطلب مرتبط: آینه کاری مدرن برای دکوراسیون منزل دلباز و روشن

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
مدل‌های آینه گرد دیواری طرح خورشید
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

طرح­‌های آینه دکوراتیو

آینه­های دکوراتیو در ابعاد و طرح­های متنوع، با توجه به نیاز فضا و سلیقه طراح استفاده می­شوند که قیمت آن­ها براساس نوع، طرح و اندازه متفاوت است.

  • دیوارپوش آینه­ای
  • ‌‌آینه­های قدی دکوراتیو
  • آینه­های طرح گرد
  • آینه­های طرح خورشیدی
  • آینه­های تراش­دار طرح لوزی، مربع و مستطیل

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
مدل‌های آینه گرد دیواری طرح خورشید
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

کاربرد آینه‌های دکوراتیو

آینه‌های دکوراتیو به دلیل تنوع در طرح و اندازه کاربردهای فراوانی دارند و می‌توان در هر فضایی به­عنوان دکوراسیون از آن‌ها استفاده کرد. در اینجا به چند مورد از این کاربردها اشاره می‌کنیم؛

  • آینه دکوراتیو سقفی
  • آینه دکوراتیو روی ستون
  • آینه دکوراتیو دیواری

انواع آینه­های دکوراتیو دیواری را نیز می­توان بر روی دیوارهای فضاهای مختلفی در دکوراسیون داخلی استفاده کرد، مانند؛

  • دیوار فضای ورودی بعنوان تعریف کننده این فضا
  • بالای میز کنسول جای آینه­های قدیمی
  • دیوار فضای سالن پذیرایی
  • مقابل میز ناهارخوری
  • دیوار اتاق خواب
  • یا حتی در آشپزخانه

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
مدل‌های آینه گرد دیواری طرح خورشید
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

مزایاى آینه دکوراتیو

آینه­هاى دکوراتیو در سبک­های مختلف، با توجه به موقعیت و کاربری فضایی که در آن استفاده می­شوند مزایاى بخصوص و متفاوتى دارند. ار اینجا به برخی از این مزایا اشاره می­کنیم؛

  • بزرگتر نشان دادن فضاهاى کوچک به­دلیل عمق دادن به دیوارها
  • افزایش نور محیط بدلیل انعکاس نور
  • افزایش زیبایی و تزیین دیوارها
  • پرشدن فضاهای خالی
  • پوشش برای مخفی کردن عیوب دیوار
  • مرتفع نشان دادن دیوارها با نصب آینه دکوراتیو روی سقف
  • مخفی کردن در ورودی انبار و کمدها با نصب آینه روى آن­ها
  • ایجاد حس آرامش محیط با انتخاب هارمونی رنگی مناسب بین عناصر دکوراتیو
  • ایجاد حس سرزندگی و نشاط در محیط
  • سازگاری با هر فضا و سلیقه­ای باتوجه به رنگ و ابعاد مختلف موجود آینه‌های دکوراتیو

مطلب مرتبط: آینه‌ دیواری، دکوراسیون خونه بزرگتر و روشنتر میشه!

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
مدل‌های آینه گرد دیواری طرح خورشید
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

همه آنچه درباره خرید آینه دکوراتیو باید بدانید

عوامل تاثیرگذار در قیمت آینه­های دکوراتیو شامل جنس، ابعاد، کیفیت شیشه، کیفیت مواد پشت آینه، ضخامت، برند تولیدکننده و مدل آن است. هر چه کیفیت مواد به­کار رفته در تولید آینه بهتر باشد قیمت بالاتری هم دارد. برای اطمینان از خرید خود نکات زیر را هنگام تهیه آینه‌های دکوراتیو درنظر داشته باشید؛

جنس آینه­هاى دکوراتیو: جنس این آینه­ها می­تواند مانند انواع قدیمی شیشه­اى یا مثل نمونه­هاى مدرن و جدید، از جنس پلکسی گلاس باشد. بازتاب نور در آینه شیشه­ای در مقایسه با مدل پلکسی بسیار زیباتر است اما مشکلاتی چون وزن بالا و قابلیت شکستن دارد. پلکسى نوعی پلاستیک با بازتاب آینه­ای است و مزیت آن نسبت به آینه­های شیشه­ای، سبکی، قابلیت جابه­جایی آسان، مقاومت دربرابر شکستن و نصب سریع و آسان است. همچنین مدل­های پلکسی به­دلیل وزن پایین­تر و شکنندگی کمتر در مدل­های متنوع­تری طراحی و اجرا شده و کم هزینه­تر هستند.

کیفیت شیشه آینه: توجه به کیفیت شیشه آینه دکوراتیو نکته مهمی است. با توجه به اینکه وظیفه اصلی انعکاس تصویر و نور در آینه‌های دکوراتیو مانند آینه‌های معمولی است باید بهترین کیفیت در ساخت این آینه­ها استفاده شود. هر چه کیفیت شیشه‌ بالاتر باشد نور و تصاویر با زیبایی بیشتری منعکس می شوند.

ضخامت مناسب آینه دکوراتیو: ضخامت آینه‌های دکوراتیو بستگی به مکان مورد استفاده و ابعاد آینه دارد. با توجه به ابعاد آینه و محلی که آینه در آن نصب می­شود، باید ضخامت مناسبی برای آینه دکوراتیو در نظر گرفته شود.

جنس مواد به کار رفته در پشت آینه: مرغوبیت جنس مواد کار شده در پشت آینه دکوراتیو می­تواند باعث طولانی‌تر شدن عمر آینه و بالا رفتن کیفیت بازتاب تصاویر در آن شود. پس بهتر است در پشت آینه از مواد مناسب و نسبتا ضخیم استفاده شود تا کیفیت تصاویر بهتر باشد. از قدیم جنس مواد پشت آینه معمولا از جیوه بوده ولی در بعضی مدل­های آیینه دکوراتیو برای درخشندگی بیشتر، نقره نیز بکار می­رود.

اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو
مدل‌های آینه گرد دیواری طرح خورشید
اکسسوری دکوراسیون خانگی تاراکو

 

نصب آینه های دکوراتیو: در نظر داشته باشید آینه از شیشه ساخته شده و هنگام نصب به دقت زیادی نیاز دارد، پس بهتر است برای نصب از متخصصان استفاده کنید تا آینه نشکسته و به دقت در جای خود قرار گیرد. 

و در آخر

پیشنهاد می­کنیم با خرید آینه­های دکوراتیو و به­کارگیری این دکوراسیون مدرن، جای آینه­های قدیمی، جلوه خاص، زیبا و چشم نوازی را به دکوراسیون خانه یا محل کار خود بیاورید. توجه کنید که قبل از خرید، نیاز فضایی خود را مشخص کرده و متناسب با دیگر لوازم، این اجزای دکوراتیو پرطرفدار را انتخاب و تهیه کنید. مجموعه دکوراسیون خانگی تاراکو، محصولاتی متنوع در زمینه آینه دکوراتیو تولید کرده که می­توانید به راحتی، با استفاده از این محصولات بی­نظیر، تغییرات مناسبی را در فضای مورد نظرتان ایجاد کنید. این مجموعه بهترین و بالاترین کیفیت را در محصولات آینه دکوراتیو دارد، محصولاتی که می­توانند سال­ها برای شما کارایی داشته و هزینه­های شما را در تغییر دکوراسیون کاهش دهد. درنظر داشته باشید تمام محصولات آینه دکوراتیو گروه تاراکو دارای ضمانت نامه نیز هستند.

مطالب پیشنهادی چیدانه:

نویسنده: نرگس مهردادیان   |عضو تحریریه مجله چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه