Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اداری شیک، این ایده ها خیلی جذابن!

به قلم: سمانه زارعی

امروزه علاوه بر توجه به دکوراسیون منزل، به دکوراسیون ساختمان ­های اداری، آموزشی و.. توجه خاصی می ­شود. زیرا افراد به این نتیجه رسیده­ اند که ایجاد یک فضای زیبا و در عین حال کاربردی می ­تواند بر روی انرژی افراد مراجع و حس مثبت کارمندان تاثیر زیادی بگذارد. در این مطلب از چیدانه می­ خواهیم راجع به دکوراسیون اداری شیک صحبت کنیم. یک دکوراسیون اداری شیک و زیبا چه ویژگی­ هایی دارد؟ آیا اصول خاصی برای طراحی یک فضای اداری آرام و زیبا وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه مطلب همراه ما و شرکت ایده فرم باشید.

 

چوب و هنر

ایده فرم
جدیدترین مدل‌های میز کنفرانس اداری
ایده فرم

دکوراسیون اداری شیک

شیک بودن یک فضا، از نظر افراد مختلف به شکل متفاوتی تعریف می­ شود. شیک یک کلمه فرانسوی به معنای خوش لباس و مرتب است. در نتیجه یک دکوراسیون شیک باید نظم و زیبایی را با هم داشته باشد. طراحی یک دکوراسیون اداری شیک با اضافه کردن کمی ظرافت در کنار زیبایی و کاربردی بودن فضا قابل انجام است. 

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون اداری مینیمال، سادگی و جذابیت در محل کار شما!

 

ایده فرم
جدیدترین مدل‌های میز کنفرانس اداری
ایده فرم

دکوراسیون اداری شیک، پلان باز یا بسته؟

در مطالب دیگری که راجع به دکوراسیون داخلی اداری صحبت کردیم به پلان باز و یا بسته بودن دکوراسیون اداری اشاره شد. پلان باز یا بسته بودن چقدر در زیبایی و کارآیی طراحی دکوراسیون اداری موثر است؟ پاسخ این سوال به نوع کاری که در اداره یا شرکت انجام می ­شود و بخشی از آن هم به سلیقه کارفرما برمی ­گردد، بستگی دارد. ولی هر کدام از این نوع دکوراسیون اداری مدنظر باشد، با استفاده از ایده ­هایی می­ توان فضا را به صورت زیبا و شیک طراحی کرد.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون اداری کلاسیک، طراحی داخلی بانک گردشگری

 

ایده فرم
جدیدترین مدل‌های میز کنفرانس اداری
ایده فرم

ایده­ های جذاب برای طراحی دکوراسیون اداری شیک

در ادامه ­ی مطلب، ایده ­ها و نکته­ های مختلفی برای طراحی دکوراسیون اداری آمده است. این نوع ایده­ ها به شیک شدن و در عین حال کاربردی بودن فضای اداری کمک زیادی می ­کند. برخی از ایده­ هایی که در ادامه برای طراحی فضای اداری پیشنهاد شده است عبارتند از:

  • طراحی فضای صمیمی و راحت
  • استفاده از تکنولوژی
  • کنترل سروصدا
  • استفاده فضای باز
  • سلامتی در فضای اداری

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون اداری مدرن، طراحی خلاقانه و جذاب!

 

ایده فرم
جدیدترین مدل‌های میز کنفرانس اداری
ایده فرم

1. دکوراسیون اداری شیک، حس راحتی و صمیمیت!

شاید در نگاه اول نتوانید یک فضای اداری شیک را راحت و صمیمی در نظر بگیرید. ولی با استفاده از برخی از عناصر و مبلمان و همچنین تقسیم­ بندی فضاها می ­توان احساس راحتی و صمیمیت را وارد فضا کرد. 

مبلمان اداری لوکس و مدرن را در اینستاگرام ایده فرم ببینید.

اگر طراحی دکوراسیون اداری به صورتی انجام شود که کارمندان آن احساس کنند که در خانه خود هستند و در آن به راحتی کارهایشان پیش می­ رود؛ حس خوبی خواهند داشت و در نتیجه، برآیند کار کارمندان هم مثبت خواهد بود و به پیشرفت کارها کمک خواهد کرد.

 

ایده فرم
جدیدترین مدل‌های میز کنفرانس اداری
ایده فرم

2. دکوراسیون اداری شیک، از تکنولوژی استفاده کنید!

با یک طراحی اصولی شما می­ توانید در بخش ­های مختلف محل کار به امکانات و تجهیزات دسترسی داشته باشید. یکی از ویژگی های شیک بودن دکوراسیون اداری استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی آن است. وجود وای­فای قوی باعث افزایش سرعت کارها و پیشرفت بیشتر شرکت خواهد شد. برخی از تجهیزاتی که می­ توان با استفاده از وای فای کار کنند؛ پریزهای برق متصل به میز، تلفن­ های بی­ سیم، شارژرهای بی ­سیم، هدست بلوتوث و… است. این موارد به ظاهر کوچک از به هم ریختگی و شلوغی دکوراسیون جلوگیری می­ کنند.

همچنین از جمله وسایلی که می­ توانید در جهت سهولت کار و افزایش سرعت در فضای اداری داشته باشید: بردهای هوشمند، پروژکتور بی ­سیم، نمایشگر لمسی و مانیتورهای نمایش هستند. این تجهیزات بر ظاهر دکوراسیون نیز تاثیرگذارند.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی هوشمند فضای اداری

 

ایده فرم
جدیدترین مدل‌های میز کنفرانس اداری
ایده فرم

[[nid:424792]]

3. در دکوراسیون اداری شیک، سروصدا را کنترل کنید!

یکی از مسائل موجود در ادارات و فضاهای شرکت ­ها میزان سروصدای موجود در فضاست. احتمالا ادارات با دکوراسیون پلان باز سروصدای بیشتری دارند. برخی از راه حل­ های کاهش سروصدا در فضای ساختمان اداری عبارتند از:

  • استفاده از مبلمان پارچه ­ای
  • به کار بردن پنل­ های سقفی و دیواری آکوستیک
  • جنس پرده ­ها
  • صفحه کلیدهای لمسی
  • استفاده از کفپوش وینیل
  • هدفون­ های ضدنویز
  • استفاده از گیاهان

مطلب پیشنهادی: عایق صوتی روکار دیوار مشترک، آسوده بخوابید!

 

ایده فرم
جدیدترین مدل‌های میز کنفرانس اداری
ایده فرم

4. دکوراسیون اداری شیک، از فضای باز بهره ببرید!

اگر ساختمان محل کار شما حیاط، تراس، پاسیو و یا فضای بازی مانند پشت بام قابل دسترس دارد، شما خیلی خوش­ شانس هستید. وجود یک فضای باز برای زمان ­های استراحت به تمرکز و آرامش کارمندان کمک می­ کند. اگر مدیر مجموعه کمی خلاقیت و ذوق به خرج بدهد می ­تواند یک فضای باز به ظاهر بی­استفاده را با طراحی محوطه و یا سبز کردن تراس و بام به فضایی پویا و جذاب تبدیل کند. امروزه طراحی بام سبز و تراس سبز در اغلب ساختمان­ های شهری رواج پیدا کرده است.

 

ایده فرم
جدیدترین مدل‌های میز کنفرانس اداری
ایده فرم

ایده فرم
جدیدترین مدل‌های میز کنفرانس اداری
ایده فرم

5. دکوراسیون اداری شیک و سلامتی کارمندان!

سلامتی روح و جسم کارکنان یک مجموعه، مسئله­ ی بسیار مهمی است که مدیران باید به آن توجه کافی داشته باشند. برخی از عواملی که باعث سلامتی کارمندان می­ شود را می ­توان با طراحی دکوراسیون اداری شیک به وجود آورد. برخی از فضاهایی که به سلامت کارکنان کمک می­ کند عبارتند از:

وجود محل استراحت:

اگر فضای کافی در ساختمان اداره یا شرکت وجود دارد؛ یک طراح دکوراسیون خلاق می­ تواند از بخشی از آن برای استراحت کارکنان بهره ببرد. محل استراحت می ­تواند شامل چند مبل راحتی و یا امکاناتی برای نوشیدنی و صحبت با همکاران باشد.

استفاده از سرگرمی در فضای کار:

وجود یک فضای بازی کوچک به ایجاد محیطی شاد و سرزنده در ساختمان اداری کمک می­ کند. وجود بازی ­های فکری، شطرنج، دارت و یا حتی فوتبال دستی و… که نیاز به فضای زیادی هم ندارد می­ تواند ایده خوبی برای داخل ساختمان اداری باشد.

طراحی غذاخوری:

اگر زمان کاری کارمندان طوی باشد که نیاز به خوردن غذا در محل کار دارند، بهتر است یک فضای دنج و صمیمی برای غذاخوری در نظر گرفته شود. وجود این فضا باعث آرامش کارمندان و ایجاد فرصتی برای اینکه در کنار هم غذا بخورند، خواهد شد. همچنین می ­توان با وجود غذاها و میوه ­های تازه و سالم در آبدارخانه امکان سلامتی کارکنان را ایجاد کرد.

نورگیری فضا:

یکی از عوامل مهم در روحیه افراد وجود نور طبیعی در دکوراسیون اداری شیک است. نور خورشید انرژی مثبت و سلامت را برای کارمندان به وجود می­آورد. یک طراح نهایت استفاده را از نور طبیعی روز خواهد داشت.

فضای ورزش:

اگر مساحت ساختمان اداری این امکان را بدهد، وجود یک فضای هرچند کوچک برای انجام ورزش روزانه کارمندان، به بهبود سلامت ذهن و جسم آنها کمک خواهد کرد. حتی در نظر گرفتن گوشه ­ای از فضای اداره برای انجام یوگا می ­تواند فکر بسیار خوبی باشد.

 

ایده فرم
جدیدترین مدل‌های میز کنفرانس اداری
ایده فرم

دکوراسیون اداری شیک، فضاهای کوچک چطور؟

حتی با کوچک بودن فضای ساختمان اداری، می­ توان یک دکوراسیون اداری شیک طراحی کرد. برای طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک راهکارهای خلاقانه­ای وجود دارد. در اینگونه ساختمان­ها باید نهایت استفاده از فضا صورت گیرد. برخی از ایده­ ها و عوامل موثر در طراحی دکوراسیون اداری شیک ولی کوچک عبارتند از:

  1. استفاده از مبلمان کمجا
  2. به کاربردن قفسه ­ها و شلف دیواری
  3. رعایت نظم و پیوستگی
  4. دوری از تنوع زیاد و ایجاد سادگی
  5. نهایت استفاده از فضاها
  6. استفاده از رنگ­ های روشن

 

ایده فرم
جدیدترین مدل‌های میز کنفرانس اداری
ایده فرم

ایده فرم
جدیدترین مدل‌های میز کنفرانس اداری
ایده فرم

کلام آخر:

در این مطلب با دکوراسیون اداری شیک همراه شما بودیم. یک طراح خلاق و با تجربه می­ تواند همه خواسته ­های شما برای طراحی فضای کار را برآورده کند. شرکت ­های طراحی معماری و بازسازی ساختمان­ های مختلف برای داشتن یک دکوراسیون شیک و جذاب کنار شما هستند. برای خرید، مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین در  شرکت ایده فرم در تماس باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه