Chidaneh.com placeholder image

دیزاین سنتی، حس دلنشین زندگی در دکوراسیون ایرانی

به قلم: پروا رحمتی

رنگ، نور، گرما، لذت و راحتی، این‌ها اولین حس‌هایی است که با شنیدن اسم دکوراسیون سنتی ایرانی به ذهنمان می‌رسد. دکوراسیون سنتی ایرانی یعنی یک خانه‌ی گرم، یعنی دورهمی‌ها، یعنی تمام دوران‌های خوش و حس‌های دلنشین. چیدمان سنتی باز هم از هزارتوی تاریخ راهش را به سمت خانه‌هایمان باز کرده است. انگار هرچقدر از آن دور شدیم و به سراغ مدرن‌ترها رفتیم باز هم در گوشه قلبمان جا خوش کرده و با دیدنش همان حس لذت و گرمای ناب همیشگی را حس می‌کنیم. اگر شما هم دلتان برای گرما، رنگ و حس و حال خانه‌های ایرانی می‌تپد با این مطلب همراه باشید.

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان و صندلی چوبی سنتی
goldگره و مبلمان آل یاسین

چوب و هنر

ترکیب رنگ، طرح و نقش در دکوراسیون سنتی ایرانی

در یک دکوراسیون سنتی ایرانی نقوش و رنگ‌ها حرف اول را می‌زنند. بیشتر حس خوبی که از این سبک دکوراسیون ناشی می‌شود حاصل همین توجه به رنگ و طرح و نور در خانه است. گره چینی ایرانی حاصل همین توجه به نقش و طرح است که می‌توانید نمونه مبلمان و درب و پنجره آن را در پروفایل شرکت آل یاسین ببینید.

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان گره چینی
goldگره و مبلمان آل یاسین

اگر به دنبال اجرای دکوراسیون سنتی ایرانی در خانه‌تان هستید، به دنبال آیتم‌هایی با طرح و رنگ‌های سنتی باشید. بیشتر لوازمی که در فروشگاه‌های صنایع دستی به فروش می‌رسند آیتم‌های فوق‌العاده‌ای برای تزئین خانه به سبک سنتی ایرانی هستند. گلیم‌های ایرانی، آویزهای سنتی، پشتی‌های طرح‌دار و کوسن‌هایی با طرح سنتی فضای خانه را جذاب‌تر می‌کنند.

از آشپزخانه تا اتاق خواب با دکوراسیون سنتی ایرانی

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان سنتی
goldگره و مبلمان آل یاسین

برای اجرای هرچه بهتر یک دکوراسیون سنتی ایرانی بهتر است به جزئیات توجه کنید. اگر می‌خواهید به سبک سنتی کاملا وفادار باشید بهتر است از ظروف آشپزخانه گرفته تا ملزومات اتاق خوابتان را به سبک سنتی انتخاب کنید. می‌توانید از ظروف مسی استفاده کنید که این روزها بسیار پرطرفدار هستند و ظاهر خاص و زیبایی هم دارند.

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان و صندلی چوبی سنتی
goldگره و مبلمان آل یاسین

در فضای نشیمن به جای مبلمان معمولی از تخت‌ها یا مبلمان سنتی و یا پشتی استفاده کنید. نمونه‌هایی از مبلمان مناسب دکوراسیون سنتی ایرانی را می‌توانید در پروفایل شرکت آل یاسین ببینید. با این کار علاوه بر وفادار ماندن به دکوراسیون سنتی ایرانی فضایی خودمانی‌تر و متفاوت‌تر برای خانه‌تان می‌سازید. برای روتختی می‌توانید چهل‌تکه‌های زیبای ایرانی استفاده کنید همچنین می‌توانید از هنرهای دستی هنرمندان ایرانی برای تزئین میز و دیوارهای اتاق خواب بهره ببرید.

ملزومات دکوراسیون سنتی ایرانی

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان سنتی
goldگره و مبلمان آل یاسین

در  کنار تمام خلاقیت‌ها و آیتم‌های منحصر به فردی که در اجرای دکوراسیون سنتی ایرانی به کار می‎برید، به‌کارگیری یک سری لوازم اصلی لازمه‌ی ایجاد فضایی به سبک سنتی به شمار می‌آید. برای اجرای دکوراسیون سنتی ایرانی به این آیتم‌ها نیاز دارید:

 

• فرش ایرانی (یا فرش طرح ایرانی، گلیم، جاجیم، نمد)
• لوازم قدیمی و عتیقه‌جات ایرانی (برای تزئین فضاهای مختلف)
• مبلمان سنتی یا پشتی سنتی
• ظروف و پارچ سنتی
• استفاده از لوازم چوبی (از مبلمان گرفته تا قاب عکس)

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان ایرانی چوبی
goldگره و مبلمان آل یاسین

 

انتخاب مبلمان یا پشتی برای دکوراسیون سنتی ایرانی یکی از آن انتخاب‌های چالش‌برانگیز این سبک است. فارغ از اینکه کدام را ترجیح می‌دهید انتخاب درست هر گزینه می‌تواند جلوه‌ی زیادی به دکوراسیون خانه‌تان ببخشید. مبلمان آل یاسین با طرح‌های سنتی ایرانی انتخابی اصیل و چشم‌نواز محسوب می‌شوند. می‌توانید نمونه این مبلمان را درپروفایل شرکت آل یاسین ببینید. پشتی‌هایی با طرح‌های سنتی یا پشتی‌های دست‌دوز هم می‌تواند فضایی سنتی را در خانه ایرانی شما ایجاد کند. در نهایت با وفادار ماندن نسبت به ویژگی‌های اصلی هر سبکی و استفاده از خلاقیت شخصی می‌توانید سبک و فضایی متعلق به خودتان خلق کنید.

مطلب پیشنهادی:

دکوراسیون سنتی ایرانی: خانه پدری مژده در کرمانشاه!

دکوراسیون سنتی، خلاقیت در خانه همراهان چیدانه!

وسایل سنتی منزل، 33 مدل زیبا برای خانه ایرانی شما!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه