Chidaneh.com placeholder image

جهیزیه خانه ایرانی، چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟

به قلم: حسین رجب چالی

این روزها انتخاب و تهیه‌ی جهیزیه به یکی سخت‌ترین کارهای زوج‌های جوان و خانواده‌های آن‌ها تبدیل شده است. خرید چه محصولی، با چه کیفیتی و از چه برندی و چگونگی انتخاب آن‌ها؟ سوالاتی هستند که اغلب افراد با آن دست به گریبان‌اند.

در این مطلب به همراه شرکت کنسول و سرویس خواب آریامون، چند قلم از جهیزیه‌ی خانه‌ی ایرانی را برای شما انتخاب کرده‌ایم و توضیحاتی برای هر محصول ارائه می شود که انتخاب و خرید آن را برای شما ساده‌تر خواهد کرد.

چوب و هنر

کنسول و سرویس خواب آریامون
سرویس خواب
کنسول و سرویس خواب آریامون

کنسول و سرویس خواب آریامون
سرویس خواب
کنسول و سرویس خواب آریامون

سرویس‌خواب

قبل از انتخاب سرویس خواب به این مسئله توجه داشته باشید که چه مقدار بودجه دارید و می‌خواهید چه مقدار از آن را برای خرید سرویس‌خواب خرج کنید. جهیزیه‌ی شما حتما به سرویس‌خواب احتیاج خواهد داشت. پس مبلغ مشخصی را برای خرید آن در جهیزیه‌ی خود در نظر بگیرید.

سبک و تم رنگی که می‌خواهید سرویس‌خواب‌تان داشته باشد را انتخاب کنید. مدرن باشید، کلاسیک، میانه‌ی قرن یا ترکیبی از چند سبک؟

مواردی که باید برای خرید سرویس‌خواب در نظر داشته باشید از این قبیل است: تخت، شک، پتو و بالشت‌ها، فضاهای ذخیره‌سازی مانند کمد و کشو، لوازم جانبی مانند میز آرایش و آینه و میزهای کنار تخت و مبلمان.

کنسول و سرویس خواب آریامون
میز کنسول
کنسول و سرویس خواب آریامون

کنسول و سرویس خواب آریامون
میز کنسول
کنسول و سرویس خواب آریامون

میز کنسول

از میز کنسول در اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، راهرو و حتی در اتاق خواب استفاده می‌شود. میز کنسول جایی برای قرار دادن گلدان گل، قاب عکس‌های خانوادگی یا چیزهای کوچکی است که سبب می‌شود خانه حس بهتری به اعضای آن خانه و مهمانان القا کند.

برای خرید میز کنسول باید به این نکته توجه کنید که این محصول با دیگر اقلام جهیزیه و مخصوصا مبلمان مکانی که قرار است از آن استفاده کنید هم‌خوانی داشته باشد. پس بهتر این است که اول از همه مبلمان را خریداری کنید و سپس با توجه به سبک و فرم مبلمان، میز کنسول را انتخاب کنید.

اگر میز کنسول خود را از نمونه‌های چوبی انتخاب کنید می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این میز سال‌های طولانی مورد استفاده خواهد بود. میزهای کنسول فلزی صرف نظر از اینکه چه سبکی را انتخاب می‌کنید، دکوراسیون فضای شما را به ظاهری آراسته و شیک مزین می‌کند. متریال شیشه از متداول‌ترین انواع برای روی میزهای کنسول است. برای انتخاب شیشه‌ی روی میز بهتر از نمونه‌های سخت استفاده کنید؛ زیرا این نوع شیشه‌ها طوری طراحی شده‌اند که وقتی بشکنند به تکه‌های کوچک تبدیل می‌شوند تا تکه‌های بزرگ، و این مسئله امنیت این شیشه را بالاتر می‌برد.

کنسول و سرویس خواب آریامون
میز جلومبلی
کنسول و سرویس خواب آریامون

کنسول و سرویس خواب آریامون
میز جلومبلی
کنسول و سرویس خواب آریامون

میز جلو مبلی

خرید میز جلو مبلی برای جهیزیه از این حیث اهمیت دارد که باید دارای طول، عرض و ارتفاع مناسب بوده و با مبلمان خریداری شده هم‌خوانی و هماهنگی داشته باشد.

میز جلو مبلی شما باید دارای تناسب ۲ به ۳ نسبت به طول بزرگ‌ترین مبل شما باشد.

بعد از مطمئن شدن از این موارد، نوبت به انتخاب شکل میز جلو مبلی جهیزیه‌تان می‌رسد. مربعی، مستطیلی یا دایره‌ای. تمام این شکل‌ها نیز به نسبت نوع و سبک مبلمان جهیزیه می‌تواند متغیر باشد. اگر مبل راحتی شما خیلی بزرگ باشد، میز مستطیلی انتخاب خوبی است؛ میزهای مربعی و دایره‌ای می‌توانند در کنار مبلمان خیلی مدرن جلوه‌ی خوبی داشته باشند. همچنین اگر سبک مبلمان شما دارای خطوط تیز و خشن است، می‌توانید با خرید میز جلو مبلی دایره‌ای کمی فضا را نرم‌تر کنید.

مسئله‌ی آخر اینکه با توجه به نیازتان میز جلو مبلی را انتخاب کنید. آیا نیاز به فضای ذخیره‌سازی دارید؟ کسی هستید که اغلب در اتاق نشیمن به بازی‌های ویدئویی می‌پردازید؟ عادت دارید موقع تماشای تلویزیون پای خود را روی میز بگذارید؟ (البته در این مورد میز جلو مبلی انتخاب مناسبی برای شما نیست.)

کنسول و سرویس خواب آریامون
میز تلویزیون
کنسول و سرویس خواب آریامون

کنسول و سرویس خواب آریامون
میز تلویزیون
کنسول و سرویس خواب آریامون

میز تلویزیون

قبل از خرید میز تلویزیون برای جهیزیه از ابعاد و اندازه‌ی تلویزیون‌تان اطمینان حاصل کنید؛ چرا که شکل، اندازه و نوع این میز با تلویزیون رابطه‌ی مستقیم دارد.

مطمئن شوید که چه مقدار فضای ذخیره‌سازی برای میز تلویزیون‌تان احتیاج دارید؟ آیا علاوه بر دستگاه گیرنده‌ی تلویزیون از یک پخش‌کننده و یا کنسول بازی استفاده می‌کنید؟ آیا سینمای خانوادگی دارید؟ می‌خواهید چه وسایلی روی میز تلویزیون خود قرار دهید؟ می‌خواهید تلویزیون‌تان را روی دیوار نصب کنید نه اینکه روی میز قرار دهید؟

اگر فضای ذخیره‌سازی زیاد مورد نیاز شماست، میز تلویزیونی را انتخاب کنید که دارای کشو و محفظه‌های زیاد باشد. اگر غیر از دستگاه گیرنده از دستگاه دیگری مثل کنسول یا پخش‌کننده استفاده می‌کنید می‌توانید با انتخاب میزی که جای زیادی برای این منظور دارد، یا استفاده از سطح رویی میز، از دستگاه دوم یا سوم استفاده کنید. اگر می‌خواهید لوازم زیادی روی میز تلویزیون خود قرار دهید، میزی را انتخاب کنید که دارای طول و عرض مناسب باشد تا به راحتی بتوانید لوازم مورد نظرتان را روی آن قرار دهید.

در این مطلب محصولاتی را معرفی کردیم که توسط شرکت کنسول و سرویس خواب آریامون ارائه می‌شوند و شما با خریداری آن‌ها به صورت یک‌جا از این شرکت می‌توانید خیلی از سردرگمی‌ها برای هماهنگی، هم‌خوانی لوازم و گذران وقت بیش‌از‌ حد در انتخاب را پشت سر بگذارید.

برای مشاهده‌ی دیگر محصولات و راه‌های ارتباطی با شرکت شرکت کنسول و سرویس خواب آریامون به صفحه‌ی این شرکت در چیدانه مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

چیدمان پذیرایی عروس، تجربه آرزو در خرید جهیزیه!

دیزاین خانه‌ای شیک، با لوازمی که راحت پیدا میشه!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه