Chidaneh.com placeholder image

چیدمان فضای باز، حال‌وهوای خونه رو عوض کن!

به قلم: تحریریه چیدانه

وقتی از دکوراسیون صحبت به میان می‌آید، معمولاً ذهن ما، معطوف به داخل منزل می‌شود. درصورتی‌که با کمی توجه به دکوراسیون فضای باز منزل، می‌توانیم حال‌وهوای خانه را دگرگون کنیم و دنیایی از آرامش و حس خوب را به خودمان و اهالی خانه منتقل کنیم. مهم نیست که متراژ فضای باز منزل چقدر است. حتی مهم نیست که حیاطی در کار نیست و فضای باز آپارتمان کوچک خانه محدود به یک تراس نقلی می‌شود. با کمی حوصله و انتخاب وسیله‌های مناسب، می‌توانید فضای باز خانه خود را به یک پاتوق دنج عصرگاهی تبدیل کنید. این نقطه از خانه جایی است که آرامش از دست رفته شما را از نو بازسازی می‌کند. در این مطلب از چیدانه با ایده‌ها و تجربه‌های مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق در انتخاب و خرید مبلمان فضای باز همراه باشید.

تابلو فرش ریحان

برای دکوراسیون فضای باز چه باید کرد؟

اگر تا الان تصمیم به تغییر چیدمان فضای باز خانه خود نگرفته بودید یا آن را بخشی کم اهمیتی از خانه می‌پنداشتید، همین الان دست به‌کار بشوید و گام‌به‌گام با ما برای طراحی دکوراسیون فضای باز پیش بروید.

قبل از هر چیز باید به این سوالات جواب دهیم:

  • متراژ فضای باز خانه چقدر است؟
  • شما به فکر چیدمان کدام نوع از فضای باز هستید؟ حیاط، پاسیو، بام یا تراس؟
  • فضای باز مورد نظر، تا چه اندازه در معرض رطوبت هوا و دمای بالا قرار دارد؟
  • میزان نورگیری طبیعی این فضا چه شرایطی دارد؟
  • آیا در این فضا نیازی به استفاده از نورهای مصنوعی است؟

بعد از بررسی این سوالات، نیمی از راه را رفته‌ایم و طرح خوبی از چیدمان فضای باز در ذهن خواهیم داشت. در اولین نمونه از طراحی فضای باز خانه، به سراغ ویژگی‌های فضای باز با متراژهای بالا می‌رویم و وسایل قابل استفاده در این محیط را معرفی می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی: خرید لوازم و مبلمان فضای باز، چیدمانی برای لذت از فضای بیرونی خانه

مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
مبلمان و لوازم فضای بیرونی
diamondمبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق

 

چیدمان مبلمان فضای باز برای متراژ بالا

در متراژ بالا، دست‌مان حسابی باز است و می‌توانیم از لوازم مختص چیدمان باغ، به‌راحتی استفاده کنیم. فضاهای متراژ بزرگ شامل محوطه باغ و ویلا، حیاط و گاهی پشت بام‌ها می‌شود. در این شرایط لوازم دکوراسیون فضای باز عبارتند از:

  • مبلمان ویلایی
  • سایه‌بان چتری
  • مه پاش‌ها
  • چمن‌های مصنوعی یا سنگ‌فرش
  • صندلی راک
  • صندلی تابی
  • تخت‌های کنار استخری
  • باربیکیو
  • فلاور باکس

مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
مبلمان و لوازم فضای بیرونی
diamondمبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق

چیدمان فضای باز برای متراژهای کوچک آپارتمانی

وقتی صحبت از فضای باز با متراژ پایین در محیط یک آپارتمان می‌شود، معمولاً باید به فضای تراس و پاسیو فکر کنیم و متناسب با آن لوازم قابل استفاده را بررسی کنیم. در این شرایط لوازم دکوراسیون فضای باز می‌تواند شمامل این موارد باشد:

  • میز و صندلی مختص فضای باز (معمولاً بین دونفره تا چهارنفره متغیر است)
  • فلاور باکس کوچک یا استفاده از انواع گلدان‌های آویز و نرده‌ای
  • صندلی تابی یا راک (برای این مورد محدودیت متراژ داریم)

نوین ساختمان
میز و صندلی فضای باز
نوین ساختمان

درباره مبلمان فضای باز بدانیم

مبلمان ویلایی

خب اولین پارامتری که باید در دکوراسیون فضای باز بررسی کنیم، مبلمان ویلایی هستند که تنوع خوبی در طرح، رنگ و جنس دارند. جنس بدنه این نوع مبلمان معمولاً از آلومینیوم یا آهن با روکش ضد زنگ است. رویه حصیری این صندلی‌ها در برابر اشعه UV مقاوم بوده و در طول زمان تغییر رنگ نخواهد داشت. در واقع این مبلمان به‌دلیل ارتباط مستقیم با شرایط آب‌وهوایی، باید مقاومت خوبی در مقابل رطوبت و دمای بالا داشته باشند تا با طول عمر بالا، سال‌ها در فضای خانه ماندگار شوند.

در انتخاب این نوع مبلمان باید به فاکتور کیفیت، رنگ، اندازه و هماهنگی با سبک چیدمان فضای باز دقت کنیم. برای مبلمان فضای باز بسته به سبک آن، بالشتک‌های مخصوصی با بهترین نوع الیاف آماده می‌شود تا راحتی و سلامت فضای داخلی خانه، به بیرون نیز منقل شود. توجه به جنس این پارچه‌ها اهمیت بسیاری دارد و پیشنهاد می‌کنیم که سراغ پارچه‌های اکریلیک بروید تا علاوه بر طول عمر بالا، نگران تولید قارچ در رطوبت هوا نباشید.

نوین ساختمان
مبلمان
نوین ساختمان

مبلمان ویلایی در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و برای هر متراژی پاسخگو هستند. می‌توانیم سراغ یک دست مبل کامل با تعدد بالشتک‌ها برویم یا از تعدادی میز و صندلی جمع‌وجور کمک بگیریم. در صورت امکان، برای راحتی بیشتر می‌توانیم از صندلی تابی و راک یا تخت کنار استخری نیز استفاده کنیم.

مطلب پیشنهادی: انتخاب مبلمان فضای باز، لذت استراحت در هوای آزاد

[[nid:278420]

پیشنهادهای چیدمان فضای باز

چیدمان فضای باز برای متراژ بالا:

استفاده از چمن مصنوعی می‌تواند فضایی خوش‌رنگ‌ولعاب‌تر به حیاط خانه، محوطه ویلا یا پشت بام بدهد. در صورت وجود شرایط می‌توانید، سنگ‌فرش را جایگزین آن کنید. سراغ یک دست مبلمان بزرگ و راحت بروید و با توجه به این‌که فضاهای بزرگ، بیشتر در معرض شرایط جوی هستند، در انتخاب دقت کنید تا حتماً جنس بدنه از آلومینیوم یا آهن با روکش ضد زنگ انتخاب کنید. دست‎‌تان در انتخاب رنگ باز است و این امر به سلیقه شما بستگی دارد.

نوین ساختمان
مبلمان
نوین ساختمان

 این مبلمان را باید در قسمتی از حیاط که در طول روز کمتر در معرض آفتاب است و سایه دارد بچینید. البته در انتخاب فضای چیدمان مبلمان، نباید خود را محدود به سایه کنید؛ هر جایی که بیشتر به آن علاقمندید را انتخاب کنید و مشکل نبودن سایه را با کمک سایه‌بان چتری به‌راحتی حل کنید.

نوین ساختمان
میز و صندلی فضای باز
نوین ساختمان

 حتما مبلمان فضای باز را در جایی نزدیک به باغچه قرار دهید تا منظره‌ای خوش‌رنگ جلوی چشمان‌تان باشد. همچنین می‌توانید با استفاده از فلاور باکس، رنگ‌ولعاب و طراوت محیط را نیز بیشتر کنید. در روزهای گرم تابستان، از یک مه پاش کمک بگیرید و آن را در نزدیکی مبلمان فضای باز قرار دهید تا استراحتی خنک را تجربه کنید.

مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
مبلمان و لوازم فضای بیرونی
diamondمبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق

حالا سراغ صندلی تابی یا راک بروید و گوشه‌ای دنج را در حیاط یا محوطه ویلا انتخاب کنید. جایی که برای خلوت و دوری از سروصداهای اضافی مناسب باشد. می‌توانید ساعت‌ها روی این صندلی‌ها استراحت کنید و از هوای آزاد لذت ببرید. لذت یک خواب کوتاه روی این صندلی‌ها فوق‌العاده است.

مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
مبلمان و لوازم فضای بیرونی
diamondمبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق

می‌توانید چیدمان را با استفاده از تخت‌های کنار استخری کامل کنید. فراموش نکنید که استفاده از این تخت‌ها به وجود استخر وابسته نیستند و کنار باغچه و زیر سایه درخت نیز کابرد دارند. استفاده از باربیکو را برای نوش جان کردن یک کباب خوشمزه دست جمعی در گوشه‌ای از فضا که فاصله‌ای حساب شده با مبلمان دارد را فراموش نکنید. در صورت محدودیت متراژ می‌توانید به جای فاصله، با پارتیشن‌های حصیری مخصوص، فضای باربیکیو را از فضای نشیمن جدا کنید.

مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق
مبلمان و لوازم فضای بیرونی
diamondمبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق

 

چیدمان فضای باز برای برای متراژ پایین:

حالا وقتش رسیده که سراغ چیدمان تراس و پاسیو با مبلمان فضای باز برویم و شرایط را در متراژهای کوچک بررس کنیم. یک دست ومیز وصندلی حصیری زیبا انتخاب کنید و بسته به مقدار فضای موجود، دونفره یا چهارنفره آن را تهیه کنید. رنگ میز و صندلی‌ها را با فضای تراس یا پاسیو هماهنگ کنید و پیشنهاد می‌کنیم که در صورت امکان، یکی از دیوارهای محیط را با رنگی شاد و زیبا بپوشانید و تناژ رنگی بالشتک‌های صندلی‌ها را متناسب با آن انتخاب کنید. اگر فضای موجود به شما اجازه می‌دهد، از صندلی تابی یا راک را نیز می‌توانید استفاده کنید.

نوین ساختمان
میز و صندلی فضای باز
نوین ساختمان

در فضاهای کوچک، پیشنهاد می‌کنیم که از فلاور باکس‌های کوچک کمک بگیرید. برای صرفه‌جویی بیشتر در متراژ، بهتر است روی همان دیوار رنگی، چند شلف که رنگ‌شان تضاد زیبایی با دیوار دارد نصب کنید و با چند گلدان کوچک، طبیعت را به آپارتمان خود بیاورید. استفاده از گدان‌های آویزی هم می‌تواند فضای باز خانه شما را فوق‌العاده کند و اگر این فضای باز تراس خانه است، گلدان نرده‌ای را فراموش نکنید.

 

برای بررسی ایده‌های بیشتر، از تجربه مبلمان ویلایی و خانگی آلاچیق استفاده کنید و سری به پروفایل این مجموعه در چیدانه بزنید. فراموش نکنید که چیدانه برای خانه‌های کوچک و بزرگ شما هزاران ایده زیبا دارد تا حس شما را از لحظه‌های حضورتان در خانه، زیباتر کند.

مطلب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه