Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل، نکات طلایی در انتخاب و چیدمان مبلمان

به قلم: فائزه میرسلطانی

برای زیباتر شدن هرچه بیشتر دکوراسیون منزل، علاوه بر نکاتی که در وقت انتخاب و خرید مبلمان داریم، باید به اصول چیدمان آن‌ها در خانه نیز توجه کنیم تا نتیجه نهایی مورد پسندمان باشد و از بودن در خانه حس خوبی داشته باشیم. در این مطلب قصد داریم، برای انتخاب مبلمان با کیفیت و زیبا و همچنین نحوه چیدمان آن‌های، به نکات مهم و در عین حال ساد‌ه‌ای اشاره کنیم که نتیجه مطلوبی خواهد داشت. پس با چیدانه و راهنمایی‌های گروه مبلمان برلیان همراه شوید.

[[nid:325040]]

چوب و هنر

چه نکاتی را در هنگام خرید مبلمان رعایت کنیم؟

  • اندازه مبل را با توجه به متراژ خانه انتخاب کنید.
  • سبک کلاسیک یا مبلمان مدرن را بر اساس سبک سایر لوازم انتخاب کنید.
  • به جنس چوب بدنه دقت کنید تا کیفیت مطلوبی داشته باشد.
  • کیفیت پارچه رومبلی و دوام آن نکته بسیار مهمی است.
  • نتیجه کار تمیز باشد و دوخت پارچه و نقوش بدنه با ظرافت تمام کار شده باشد.
  • به قیمت توجه کنید و یادتان باشد که مبلمان کلاسیک گران‌تر هستند، اما در عوض طول عمر بالایی دارند.

مبلمان و دکوراسیون داخلی برلیان
مبلمان کلاسیک سفید
مبلمان و دکوراسیون داخلی برلیان

چه اصولی را برای دکوراسیون مبلمان منزل درنظر بگیریم؟

  • با وجود اشغال کمترین فضا، چیدمان آن کاربردی و راحت باشد.
  • در هنگام چیدمان، زیبایی خانه را الویت قرار دهیم.
  • مبلمان باید با سبک دکوراسیون خانه هماهنگ باشد.
  • به‌نحوی چیده شود که حس شلوغی به خانه ندهد.

مبلمان و دکوراسیون داخلی برلیان
مبلمان کلاسیک قرمز
مبلمان و دکوراسیون داخلی برلیان

خب! حالا که با اصول ابتدایی دکوراسیون مبلمان منزل آشنا شدید، وقتش رسیده که به 5 ایده جذاب اشاره کنیم که در عین سادگی، به خانه سر و شکلی دوست‌داشتنی می‌دهد و حس خوبی به شما منتقل خواهد کرد. پس پیش به‌سوی دنیای خلاقانه چیدمان و ایده‌هایی که مجموعه برلیان برای خانه شما دارد!

[[nid:325029]]

مطلب پیشنهادی: 6 نکته برای خرید مبلمان مناسب دکوراسیون منزل

 

1. تلویزیون کجاست؟

همیشه قسمتی از خانه، بیشتر از جاهای دیگر ما را به نشستن و استراحت جذب می‌کند. معمولاً در این فضای مستطیل یا مربعی شکل یک دیوار به تلویزیون اختصاص داده شده است. چه چیزی جذاب‌تر از این که افراد خانواده کنار هم به تماشای تلویزیون بنیشنند. دقیقاً همین تجمع، ما را در شناخت مرکز خانه راهنمایی می‌کند.

مبلمان و دکوراسیون داخلی برلیان
مبلمان مدرن
مبلمان و دکوراسیون داخلی برلیان

چطوری بچینیم؟

 خب حالا بنا به سلیقه خود، مبلمان کلاسیک یا مدرن را با درنظر گرفتن دیوار تلویزیون بچینید. (البته انتخاب مبلمان مدرن در قسمتی که برای استراحت و تماشای تلویزیون در نظر گرفته‌اید، بسیار مناسب‌تر خواهد بود.) اگر فضای سالن مستطیلی شکل است، کاناپه را سمت دیوار کناری تلویزیون قرار دهید، اما اگر فضا حالتی مربعی دارد، بهتر است کاناپه در فاصله‌ای مناسب، در سمت روبه‌روی تلویزیون قرار گیرد.

 در واقع فضایی چهار طرفه باید درست شود که یک سمت تلویزیون، یک طرف کاناپه و دو طرف دیگر شامل مبلمان تک‌نفره یا صندلی‌ها باشد. میزهای گرد، مربع یا مستطیل نیز وسط این فضای چهارگوشه را پر می‌کند.

مبلمان و دکوراسیون داخلی برلیان
مبلمان طرح دار
مبلمان و دکوراسیون داخلی برلیان

2. فاصله میز، مبل و تلویزیون چقدر باشد؟

از طلایی‌ترین نکات چیدمان که باعث می‌شود خانه درهم‌وبرهم به‌نظر نرسد، ایجاد فاصله منطقی مابین وسایل  است. میزی که جلوی مبل قرار می‌گیرد باید حداقل 70 سانتی متر و عسلی کوچکی که کنار مبلمان تک‌نفره قرار می‌گیرد، باید حداقل 30 سانتی متر از آن‌ها فاصله داشته باشد. در واقع باید فاصله به گونه‌ای باشد که شما دسترسی خوبی به وسایل روی میز داشته باشید و در عین حال کمبود فضای خالی اذیت‌تان نکند.

بین تلویزیون و مبلمان هم باید در حدود 2 تا 3 متر فاصله باشد و به‌هیچ وجه راه گذر خانه در این فاصله نباشد. به‌عنوان مثال دیواری که برای قرار دادن تلویزیون انتخاب می‌کنید، دیوار مابین اتاق‌ها نباشد تا از جلوی تلویزیون رفت‌وآمد نشود.

[[nid:325060]]

3. پرده و فرش مناسب برای تکمیل دکوراسیون مبلمان منزل

اولین نکته در انتخاب فرش، متراژ آن است و باید به اندازه‌ای باشد که تا حد ممکن به زیر پایه‌های مبل نرود و در مرکز نشیمن پهن شود. اگر از مبلمان کلاسیک استفاده کرده‌اید، به‌دنبال فرشی باشید که طرح و نقش آن با این سبک از مبلمان هماهنگی داشته باشد و فرش‌های سنتی و زیبای ایرانی بهترین انتخاب هستند. اما اگر از چستر و مبلمان مدرن برای دکوراسیون منزل استفاده کرده‌اید، از فرش‌هایی با طرح‌های خاص و ساده‌تر استفاده کنید. تناسب رنگ‌ولعاب فرش را با مبلمان فراموش نکنید.

[[nid:325037]]

برای مبلمان کلاسیک و استیل بهتر است سراغ پرده‌هایی بروید که در آن رنگ‌های طلایی، کرم یا نقره‌ای به‌کار رفته باشد. این سه رنگ، به‌خصوص طلایی، هماهنگی جذابی با سبک مبلمان کلاسیک دارند. زیرا معمولا از طلایی در طراحی پارچه رومبلی یا نقوش بدنه مبل استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که الگوی پرده از طرح‌های کلاسیک پیروی کند و خبری از سادگی بیش از حد نباشد.

اما برای دکوراسیون منزل با مبلمان مدرن، در انتخاب پرده به‌دنبال سادگی باشید و رنگ آن را متناسب با پارچه مبل انتخاب کنید یا با یک تضاد جذاب مثل مبلمان طوسی و پرده‌های صورتی‌رنگ، فضای دلچسب‌تری ایجاد کنید.

مبلمان و دکوراسیون داخلی برلیان
مبلمان چستر صورتی
مبلمان و دکوراسیون داخلی برلیان

مطلب پیشنهادی: کدام مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل شما مناسب تر است؟

 

4. لوازم جانبی زیبا اضافه کنید

برای زیباتر شدن دکوراسیون منزل، در کنار مبلمان، حتماً از اکسسوری‌ها و لوازمی که به تکمیل زیبایی خانه کمک می‌کند، استفاده کنید. آباژور و گلدان‌های بلند را فراموش نکنید. این دو وسیله در کنج‌های خانه نمای جذابی دارند. آینه و کنسول از دیگر لوازمی هستند که به دیوار خالی خانه، جذابیت بالایی می‌دهند و بهتر است که این دیوار از فضای چهارگوشه مبلمان فاصله داشته باشد تا نمای خوبی به دکوراسیون منزل بدهد.

[[nid:325034]]

5. دکوراسیون مبلمان بدون حضور تلویزیون

اگر قصد دارید مبلمان را در سالن مدنظرتان، بدون وجود تلویزیون بچینید، بهتر است که یکی از چهار دیوار چیدمان را شومینه یا پنجره‌ای بزرگ و خوش‌منظره پر کرده باشد تا مبلمان را در دو طرف و روبه‌روی آن‌ها قرار دهید.

 البته این نکته را فراموش نکنید که اگر در سالن مدنظرتان، علاوه بر وجود تلویزیون، شومینه یا پنجره اصلی خانه نیز واقع شده، بهتر است دکوراسیون مبلمان منزل را با محوریت تلویزیون طراحی کنید و در کنار شومینه یا پنجره دو مبل تک‌نفره زیبا قرار دهید. برای چشم‌نوازی بیشتر منزل، با یک فرش کوچک گرد، فاصله مابین این دو مبل را پرکنید.

مبلمان و دکوراسیون داخلی برلیان
مبلمان مدرن
مبلمان و دکوراسیون داخلی برلیان

دراین مطلب از چیدانه، سعی بر آن بود که از نکاتی بسیار ساده، اما در عین حال کاربردی صحبت کنیم و ایده‌هایی مفید برای دکوراسیون در اختیارتان قرار دهیم. برای بررسی ایده‌های بیشتر در دکوراسیون منزل، پیشنهاد می‌کنیم سری به پروفایل گروه مبلمان برلیان بزنید و از راهنمایی‌های این مجموعه در انتخاب و چیدمان مبلمان استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید مبلمان منزل، اطلاعاتی جامع از آنچه باید بدانید!

مطلب پیشنهادی: مبلمان L شکل در طراحی دکوراسیون منزل

مطلب پیشنهادی: مبلمان راحتی و مدرن، در دکوراسیون خانه به سبکی متفاوت فکر کن!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه