Chidaneh.com placeholder image

تجربه فضایی گرم و دنج با محصولات چوبی روستیک مدرن

به قلم: فرگل سلحشور

زندگی ما به چوب و سایر مصنوعات آن گره خورده است و در هر گوشه ‌و کناری از خانه ردی از جنس یا طرح چوب را می‌توان پیدا کرد. ارتباط ما با چوب از همان درب‌های ورودی شروع می‌شود و به مبلمان خانه و دکوراسیون آشپزخانه می‌رسد. مجموعه وودکده با طراحی و تولید میزها و صفحات ترکیبی چوب و رزین و سبک تمام چوب روستیک از پیشگامان این عرصه به حساب می‌آید. در این مطلب از چیدانه قصد داریم به محصولات چوبی روستیک مدرن و نحوه چیدمان آن‌ها بپردازیم.

در این مطلب می‌خوانید:

تابلو فرش ریحان
  • سبک روستیک چیست؟
  • چگونه مبلمان روستیک مدرن را برای خانه خود انتخاب کنیم؟
  • محصولات چوبی روستیک مدرن شامل چه لوازمی می‌شود؟

سبک روستیک چیست؟

سبک روستیک بر قطعات و لوازم چوبی، گیاهان و مواد طبیعی و همچنین بر رنگ‌های خاکی و پرداخت‌های طبیعی تمرکز دارد. در مبلمان روستیک از رنگ‌های براق یا روشن استفاده نمی‌شود. در عوض، روی رنگ‌های طبیعی و خاکی تمرکز می‌کند که یادآور طبیعت است. زیبایی سبک روستیک با استفاده از چوب‌ها به همان شکل طبیعی و خام خود جلوه می‌کند.
فضایی به سبک روستیک، حس و حالی گرم و صمیمی را به وجود می‌آورد که بسیار مطلوب و دلنشین است. در سبک روستیک به دلیل استفاده از عناصر طبیعی، انرژی طبیعت در فضا جریان پیدا خواهد کرد که همواره جریان این انرژی در محیط احساس می‌شود. اگر به طبیعت علاقه‌مندید، کافی است فضای خود را به سبک روستیک چیدمان کنید تا شاهد انرژی مطلوب و دلنشین آن باشید.

چگونه مبلمان روستیک مدرن را برای خانه خود انتخاب کنیم؟

مبلمان و محصولات چوبی روستیک مدرن شامل مجموعه‌ای از مواد ارگانیک می‌شود که باعث می‌شود فضا گرم و جذاب به نظر برسد. در ادامه راهنمایی جهت انتخاب این لوازم و مبلمان را در اختیار شما قرار خواهیم داد. همچنین با مراجعه به پروفایل وودکده نیز می‌توانید اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنید.

از طرح‌های چوبی طبیعی استفاده کنید

طرح‌های روستیک معمولا روی مبلمان چوبی متمرکز می‌شوند. وسایل چوبی طبیعی و قطعات چوبی احیا شده در فضاهایی که به دنبال طراحی‌های روستیک هستند، بسیار رایج و پرطرفدار است. بنابراین مطمئن شوید که برای طراحی روستیک فضای خود به دنبال اقلام چوبی طبیعی باشید.
انتخاب مبلمان اتاق نشیمن دست‌ساز همچنین تضمین می‌کند که مبلمان شما نسل‌ها در خانه و خانواده شما ماندگار باشد! زیرا از کیفیت و دوام بالایی برخوردار خواهد بود که شما را از تهیه دوباره لوازم بی‌نیاز خواهد کرد. فضای ناهارخوری یکی از بهترین فضاها برای استفاده از لوازم چوبی و روستیک طبیعی و دست‌ساز است.

گره‌های طبیعی را نشان دهید

مبلمانی که به سراغش می روید باید گره‌ها و بافت‌های طبیعی چوبی را که از آن ایجاد شده‌اند نشان دهد. زیبایی مبلمان روستیک در زیبایی طبیعی و هنر آن نهفته است. بیشتر مبلمانی که برای نشان دادن طراحی روستیک استفاده می‌شوند، شبیه آن‌هایی هستند که در کلبه‌های چوبی یا کلبه‌های جنگلی یافت می‌شوند. از کنده‌های برش‌خورده می‌توان برای نشستن استفاده کرد و به همان شکل طبیعی آن‌ها را مورد استفاده قرار داد.
وقتی به طرح‌های روستیک فکر می‌کنید، باید به سادگی فکر کنید. این سادگی در عناصر طبیعی چوب و نحوه نمایش آن‌ها مطرح می‌شود. یک راه خوب برای نشان دادن سادگی، استفاده از مبلمان روستیکی است که ظاهری طبیعی و خام دارند.

بیشتر بخوانید: سبک روستایی در آشپزخانه های لوکس امروزی!

از رنگ‌های طبیعی و خاکی استفاده کنید

پالت رنگی دکوراسیون روستیک مدرن شامل رنگ‌هایی است که در طبیعت یافت می‌شود. رنگ‌هایی نظیر سبز، قهوه‌ای، خاکستری، خاکی و… استفاده از این رنگ‌ها حال و هوای روستیک مدرن را به فضای شما وارد می‌کند.

از اکسسوری چوبی غافل نشوید

اکسسوری چوبی مانند مجسمه‌های چوبی، ظروف چوبی و… خصوصا اگر دست‌ساز باشند، فضای شما را گرم‌تر و دنج‌تر جلوه خواهد داد. در کنار اکسسوری چوبی می‌توانید از گیاهان و سنگ‌های طبیعی هم استفاده کنید که انرژی بی‌پایان طبیعت را در فضای خود به جریان درآورید.

بیشتر بخوانید: میز روستیک چوبی، اینقدر لوکس دیده بودین؟

محصولات چوبی روستیک مدرن شامل چه لوازمی می‌شود؟

اگر قصد دارید فضای خود را به سبک روستیک چیدمان کنید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما جهت انتخاب برای فضایتان خواهد بود. لوازمی مانند میز و صندلی چوبی،‌ میز ناهار خوری چوبی، میز جلو مبلی و عسلی چوبی، ظروف و مجسمه‌های چوبی و… ترکیب این لوازم چوبی با عنصر فلز، فضای روستیک شما را مدرن‌تر جلوه خواهد داد و وودکده این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد. به طور مثال می‌توانید از میزی استفاده کنید که صفحه آن از چوب طبیعی و پایه‌های آن از فلز تشکیل شده باشد.

قیمت محصولات چوبی روستیک مدرن بسته به نوع چوب به کار رفته، نحوه ساخت و پرداخت، ابعاد، کاربری و عوامل دیگری تعیین می‌شود و قاعدتا آن دسته از لوازم چوبی که چوب ارزشمندتری دارند مانند گردو و همچنین زحمت بیشتری برای تهیه و پرداخت آن‌ها کشیده شده است، بسیار ارزشمند، باکیفیت و بادوام هستند و از قیمت بالاتری هم برخوردارند.

بیشتر بخوانید: تخت‌خواب روستیک، 11 مدل شیک!


چوب‌ها در هر گوشه از زندگی ما رخنه کرده‌اند و نقشی همیشگی دارند. بنابراین باید در انتخاب و خرید لوازم چوبی بسیار دقت کنیم تا خانه‌ای آرامش‌بخش و جذاب داشته باشیم. اگر قصد خرید محصولات چوبی روستیک مدرن را برای منزل خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم به پروفایل وودکده در چیدانه سری بزنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه