Chidaneh.com placeholder image

انواع کفپوش بتنی طرح دار، سوالات رایج و نکات خواندنی!

به قلم: تحریریه چیدانه

مواد و مصالح: چه کفپوشی به حیاط ساختمان و حیاط ویلای ما می‌آید؟ انتخاب کفپوش بتنی طرح دار و آشنایی با انواع طرح های کفپوش بتنی همواره یکی از رایج‌ ترین دغدغه‌ های بسیاری از مخاطبین چیدانه بوده است. به همین دلیل ما نیز تصمیم گرفتیم تا این مقاله از چیدانه را به طور کامل به این مسئله اختصاص دهیم. اگر به هر دلیلی این روز‌ها با دغدغه‌ی انتخاب کفپوش بتنی طرح دار روبرو هستید، این مقاله برایتان مفید خواهد بود.

در ادامه خواهید خواند:

سرویس خواب بالسا
  • راهنمای انتخاب انواع کفپوش بتنی طرح دار برای حیاط ویلا
  • مقایسه انواع کفپوش بتنی و کاربرد آن در کاربری های مختلف
  • راهنمای انتخاب جدیدترین کفپوش های بتنی و انواع چیدمان کفپوش‌ها
  • راهنمای انتخاب انواع کفپوش بتنی طرح دار با رنگ و سایز مناسب
  • راهنمای انتخاب کفپوش بتنی مناسب برای مناطق سردسیر و گرمسیر
  • نکات خواندنی درباره طول عمر کفپوش های بتنی طرح دار

کفپوش بتنی محوطه بیرونی

راهنمای انتخاب انواع کفپوش طرح دار برای حیاط ویلا

 می‌خواهیم برای کف ‌سازی حیاط ویلا از انواع کفپوش های بتنی طرح دار مناسب ویلا استفاده کنیم. به نظرتون چه کفپوشی برای ویلای ما مناسب است؟

توجه به کارایی و زیبایی در انتخاب انواع کفپوش بتنی طرح دار که برای محوطه هایی همچون ویلا مناسب باشد بسیار مهم است. علاوه ‏بر این توجه به قیمت کفپوش بتنی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که خیلی‌ها به دنبال کفپوش ارزان برای ویلا هستند. یعنی ‏کفپوش بتنی با قیمت مناسب و جنس معقول‎.‎

مطالب بیشتر: انواع کفپوش های بتنی، جدید ترین مدل ها در حیاط های ایرانی

موزاییک واش بتن دو رنگ طوسی قرمز

موزاییک‌های واش ‏بتن

کفپوش‌های واش بتن از رنگ‌های بسیار متنوعی برخورداند و همچنین ساختار بسیار نزدیکی به طبیعت دارند. این ‏کفپوش‌ها اغلب برای استفاده در حیاط ویلا، حیاط باغ و روف گاردن‌ها بسیار محبوب هستند و همچنین در حیاط و پیاده ‌رو بسیاری از آپارتمان‌ها و خانه‌ های ‏ایرانی استفاده می‌شوند‎.

زیبایی موزاییک های واش بتن در کنار متریال‌های دیگری نظیر ترمووود و چمن مصنوعی، طرح و جلوه‌ی بصری بسیار زیبایی به محوطه داده که در تصاویر بالا به خوبی مشخص است.

مطالب بیشتر: کفپوش های بتنی، چرا بهترین سنگفرش برای محوطه هستند؟

کفپوش‌های بتنی پلیمری

پیشنهاد بعدی ما به شما کفپوش های بتنی پلیمری است. چرا که این کفپوش‌ها علاوه بر کارایی بسیار بالا و مقاومت زیادشان در ‏مناطق سردسیر، از طرح‌‌ها و رنگ‌های متنوعی نیز برخوردار هستند‎.‎

اما اگر تصمیم به یک انتخاب اقتصادی دارید، کفپوش بتنی ویبره ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کفپوش‌ها نیز طرح‌های ‏متنوع و در عین حال قیمت بسیار مناسبی برای محوطه‌ های وسیع دارند. هرچند که از نظر کیفیت نسبت به موزاییک‌های واش بتن و کفپوش‌های پلیمری ‏نمی‌رسند اما نسبت به قیمت‌شان صرفه‌ی اقتصادی دارند‎.‎

مطالب بیشتر: کفپوش بتنی برای دکوراسیون داخلی شیک و مدرن

کفپوش بتنی پرسی

توجه داشته باشید که از کفپوش‌های بتنی پرسی نیز می‌توانید به عنوان کفپوش حیاط ویلا استفاده کنید.

اما چرا این کفپوش‌ها را ‏پیشنها نمی‌کنیم؟ زیرا این کفپوش‌ها به دلیل زمختی و ظرافت کمی که دارند، کمتر برای دکوراسیون محوطه ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مورد ‏کفپوش‌های بتنی پرسی باید این نکته را متذکر شد که به دلیل کیفیت، مقاومت و استانداردهایی که این نوع کفپوش بتنی از سازمان شهرداری کسب کرده، بیشتر برای پیاده‌رو ها و مکان‌های ‏پر رفت و آمد استفاده می‌شوند‎.‎

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
اجرای سنگ فرش بتنی حیاط پشتی
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

انواع کفپوش‌های بتنی و کاربرد آن در کاربری‌های مختلف

در هنگام انتخاب و خرید انواع کفپوش بتنی برای محوطه ساختمان و ویلا، با دسته بندی‌های مختلف و اسامی ‏متعددی روبرو شدیم. لطفا توضیح دهید که تفاوت موزاییک واش بتن، موزاییک پلیمری و کفپوش بتنی پرسی چیست؟

موزاییک کفپوشی

مهم ترین فرق کفپوش های بتنی در واقع تفاوت آنها در تکنولوژی، فرمول و روند ساخت این قطعات بتنی است ‏که در نهایت منجر به تفاوت در ویژگی و کاربرد آنها می شود. به طور کلی محصولات بتنی که برای کاربری‌های گوناگون پیشنهاد داده می‌‏شود متفاوت است. برای مثال اولویت کفپوش ها در کاربری‌های مسکونی همانند آپارتمان، ویلا و یا باغ ویلاها نسبت به کاربری‌های اداری-دولتی و یا تجاری-صنعتی متفاوت خواهد بود. به این ترتیب انتخاب درست کفپوش بتنی باید با نظر یک کارشناس انجام شود. اما به صورت پیش فرض می‌توان گفت تمامی کفپوش‌ها در همه‌ی بناها و محوطه‎‌ها مورد بهره ‌‏برداری قرار می‌گیرند. ‏

 

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
کفپوش بتنی
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

انواع کفپوش موزاییک بتنی پلیمری مقاومت بسیار بالایی دارند. در نتیجه خرید موزاییک پلیمری یا همان موزاییک طرح سنگ به عنوان کفپوش بتنی حیاط و به طور کلی فضاهای بیرونی و حتی به عنوان کفپوش بتنی مناسب مناطق سردسیر کاربرد دارد. از موزاییک پلیمری در تمامی محوطه های مسکونی و تجاری به صورت کفپوش و حتی به صورت دیوارپوش می توان بهره برد.

انواع کفپوش واش بتن که با عنوان موزاییک سنگ برجسته نیز شناخته می‌شوند از تنوع ظاهری و طیف رنگی بسیار گسترده‌ای برخوردارند. از این رو تولید موزاییک شسته یا همان واش بتن اغلب به عنوان کفپوش بتنی دکوراتیو کاربرد دارد. انواع واش بتن رنگی و واش بتن آنتیک(سنگدانه ریز طبیعی رنگی) از جمله کفپوش های بتنی دکوراتیو هستند.

انواع کفپوش پرسی بتنی یا همان کفپوش بتنی در یک کلام مقاومت سایشی بسیار بالایی دارند. این نوع کفپوش به دلیل کسب مجوز و استاندارد از سازمان هایی همچون شهرداری بیشتر کاربرد شهری دارند، از این رو این نوع کفپوش‌ها مناسب برای محیط های پر رفت و آمد هستند. این کفپوش‌ها بهترین گزینه برای کف فرش بتنی پیاده رو ها و معابر، کفپوش پارکینگ، کفپوش جایگاه سوخت و حتی کفپوش محوطه های صنعتی هستند.

مطالب بیشتر: تزئینات بتنی در دکوراسیون منزل، این چیه که انقدر مد شده؟!

کفپوش بتنی مثلثی جدی

انتخاب جدیدترین کفپوش های بتنی و انواع چیدمان کفپوش‌ها

برای محوطه ‌سازی یک ساختمان مدرن می‌خواهیم از انواع کفپوش بتنی مدرن استفاده کنیم. کدام کفپوش ها جدید تر هستند؟

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
اجرای سنگ فرش بتنی
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

پیش از این نکاتی را درباره موزاییک های واش بتن، موزاییک های پلیمری و کفپوش های بتنی پرسی و همچنین کفپوش های بتنی ویبره ای بیان نمودیم. در این میان جدیدترین محصول در حوزه کفپوش های بتنی متعلق به موزاییک های پلیمری است.

اما به طور کلی برای طرح های کفپوش بتنی از نظر بصری دو چیز مطرح است:

  • تکسچر کفپوش بتنی (بافت کفپوش)
  • چیدمان کفپوش بتنی

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
طرح های کفپوش های بتنی
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

در تصاویر بالا دو نمونه از کفپوش بتنی با تکسچر و چیدمان متفاوت به خوبی نشان داده شده است. به طور کلی بهتر است که همانند تصویر اول در مکان‌های مدرن، از انواع کفپوش بتنی طرح دار پلیمری با تکسچر مدرن، اشکال هندسی مدرن و چیدمان مدرن استفاده کنید.

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
اجرای سنگ فرش بتنی در محوطه و فضای سبز
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

انتخاب انواع کفپوش بتنی طرح دار با رنگ و سایز مناسب

برای کف ‌سازی در یک پروژه محوطه ‌سازی سازمانی، قصد داریم تا برخی از انواع کفپوش های بتنی طرح دار را مورد استفاده قرار دهیم. اما درباره انتخاب رنگ و سایز کفپوش تردید داریم. به نظر شما بهتر است کدام سایز کفپوش را انتخاب کنیم؟

 

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
سنگ فرش برج تجاری نیاوران
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

احتمالا می‌دانید که انواع کفپوش بتنی طرح دار بسته به نوع‌شان در سایزها و اشکال مختلف تولید می‌شوند. کفپوش بتنی مربعی، کفپوش بتنی مستطیلی و کفپوش بتنی شش ضلعی نمونه‌های رایج انواع کفپوش های بتنی طرح دار هستند که با بافت‌ها و تکسچرهای مختلف، در رنگ‌های مختلف و نیز در ابعاد کوچک تا بزرگ به کار برده می‌شوند. همچنین انواع موزاییک پازلی که تنوع رنگی و شکل‌های متنوع و مکمل یکدیگر دارند.

 

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
کفپوش بتنی
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

به طور کلی قانون ثابتی برای انتخاب بهترین رنگ و مناسب‌ترین سایز کفپوش بتنی وجود ندارد. اما با استفاده از شاخصه ها و ویژگی های بصری دیگر قسمت های ساختمان همانند رنگ و سایز نما، نورپردازی محیط (نماسازی) و همچنین محوطه سازی (آلاچیق، آبنما، برکه، نهر، استخر، گل کاری، درخت کاری، رواق، باربیکیو و غیره) می توان تا حدودی هارمونی بنا و محوطه را رعایت کرد.‏ در واقع رعایت اصول زیبایی‌شناسی و همچنین اصول طراحی و محوطه‌سازی است که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند.

 

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
اجرای سنگ فرش بتنی در محوطه و فضای سبز
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

اما به عنوان یک قاعده‌ی کلی توجه داشته باشید که برای نصب کفپوش بتنی در فضاهای نسبتا کوچک و بسته، بهتر است که به سراغ استفاده از کفپوش های بتنی مشکی یا تیره با سایز کوچک نروید، مگر اینکه طراحی خاصی را مد نظر داشته باشید.

 

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
کفپوش واش بتن سفید قرمز 30*60
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

 

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
کفپوش بتنی
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

راهنمای انتخاب کفپوش بتنی مناسب برای مناطق سردسیر

تصمیم داریم تا برای فضای یک محوطه‌ی مربوط به ساخت سوله در استان همدان از انواع کفپوش بتنی طرح دار استفاده کنیم. در مناطق سردسیر کدام کفپوش ها بهتر هستند؟

 

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
کفپوش بتنی
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

آب و هوا و شرایط اقلیمی یکی از نکات بسیار مهم است که در هنگام انتخاب انواع کفپوش بتنی باید به آن توجه کنید. به طور کلی استفاده از کفپوش‌هایی با جذب آب پایین و تراکم بالا برای استفاده در مناطق سردسیر توصیه می‌شوند. زیرا کفپوش‌هایی با این ویژگی مقاومت بسیار بالایی در آب و هوای سرد و شرایط یخبندان خواهند داشت. بنابراین برای نصب کفپوش سوله در منطقه‌ای مثل همدان، استفاده از انواع کفپوش مناطق سردسیر ضرورت دارد.

 

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
کفپوش بتنی
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

پیشنهاد ما استفاده از کفپوش بتنی پلیمری یا همان موزاییک پلیمری را برای استفاده در مناطق سردسیر است این نوع از کفپوش‌های بتنی در دسته محصولات سنگ مصنوعی فوق متراکم قرار می‌گیرند. به دلیل ترکیبات پلیمری و افزودنی‌های شیمیایی در ساخت انواع موزاییک پلیمری، این محصولات مقاومت بسیار بالایی دارند و به عنوان بهترین موزاییک مناطق سردسیر کاربرد دارند.

شاید بد نباشد بدانید که این نوع موزاییک با عنوان کفپوش سنگ مصنوعی سمنت پلاست نیز شناخته می‌شود و در رنگ‌های مختلف با بافت‌های متنوع وجود دارد.

 

کفپوش بتنی کنار استخر

نکات خواندنی درباره طول عمر کفپوش های بتنی طرح دار

قصد خرید چند نمونه کفپوش بتنی مقاوم برای کف‌سازی محوطه باغ ویلا را داریم. به نظر شما در هنگام خرید کفپوش بتنی طرح دار بهتر است به چه نکاتی در این زمینه توجه کنیم؟

 

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
اجرای کفپوش بتنی در ویلای شخصی میگون
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

بدون شک کفپوش های بتنی از مقاومت بسیار بالاتری نسبت به سایر کفپوش‌ها در مقابل سایش و خوردگی، نفوذ آب، تغییرات شدید آب و هوایی و بارش‌های زیاد برخوردار هستند.

 

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
اجرای کفپوش بتنی در ویلای شخصی میگون
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

اما در خصوص طول عمر انواع کفپوش های بتنی لازم است تا مشخصات فنی هر یک از محصولات را از نظر روش تولید، مقاومت فشاری، مقاومت سایشی، مقاومت خمشی، مقاومت در برابر ذوب و یخبندان و حداکثر درصد جذب آب بررسی نمایید تا از این طریق بتوانید مناسب‌ترین کفپوش بتنی باغ و ویلا را با توجه به آب و هوای منطقه تشخیص دهید.

 

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
اجرای سنگ فرش بتنی در محوطه و فضای سبز
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

کلام آخر: کفپوش های بتنی طرح دار یکی از محصولات ساختمانی بسیار پرکاربرد هستند. امروزه به دلیل تولید کفپوش بتنی طرح دار با بافت‌ها، رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های متنوع، استفاده از این محصولات بسیار گسترده‌تر شده است. با این وجود افرادی هم هستند که در هنگام استفاده از انواع کفپوش های بتنی، با سوالات زیادی روبرو می‌شوند که ممکن است سوال افراد دیگر نیز باشد. ما نیز  این مقاله از چیدانه را به این دسته از افراد اختصاص دادیم و سعی کردیم تا با همراهی شرکت کیان برنا  به برخی سوالات رایج درباره کفپوش های بتنی طرح دار به طور کامل پاسخ دهیم.

 

اگر به دنبال اجرای انواع کفپوش هستید سری به اهالی فن چیدانه بزنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه