Chidaneh.com placeholder image

انواع جدول و نرده بتنی طرح دار، 4 سوال رایج به همراه عکس!

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله از چیدانه می‌خواهیم به 4 سوال بسیار رایج شما درباره انواع جدول ها و نرده های بتنی طرح دار پاسخ دهیم. اگر قبلا مقاله انواع کفپوش بتنی طرح دار، سوالات رایج و نکات خواندنی! را در چیدانه خوانده باشید، حتما متوجه شده‌اید که محصولات بتنی بر خلاف تصور اولیه‌ی بسیاری از مردم دارای تنوع و گستردگی زیادی هستند. شرکت کیان برنا پارسیان پیش از این به 6 سوال رایج مخاطبان چیدانه درباره انواع کفپوش‌های بتنی طرح‌دار به طور کامل پاسخ داده بود. در این مقاله از چیدانه نیز با این شرکت با تجربه همراه شدیم تا به برخی دیگر از سوالات رایج شما درباره انواع جدول ها و نرده های بتنی طرح دار پاسخ دهیم.

در ادامه خواهید خواند:

chidaneh ad banner
  • آیا انواع جدول ها و نرده های بتنی هم مانند کفپوش‌های بتنی، متنوع و طرح‌دار هستند؟
  • جدول‌های خیابانی معمولی چه ویژگی‌ها و چه کاربردهایی دارند؟
  • انواع جدول‌های بتنی طرح‌دار کدامند؟
  • انواع نرده‌های بتنی طرح‌دار کدامند و کجا به کار می‌روند؟

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
کفپوش بتنی
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

انواع جدول ها و نرده های بتنی طرح دار

سوال شما: آیا انواع جدول ها و نرده های بتنی هم مانند کفپوش‌های بتنی، متنوع و طرح‌دار هستند؟

پاسخ چیدانه: خوشبختانه باید بگوییم که پاسخ این سوال مثبت است. بنا به گفته‌ی کارشناسان در کارخانه تولید جدول بتنی کیان برنا پارسیان، جدول‌های بتنی به طور کلی شامل دو دسته هستند:

  1. جدول‌های پرسی معمولی که همان جدول‌های خیابانی ساده می‌باشند
  2. جدول‌های فانتزی که خود شامل جدول‌های واش‌بتن، جدول‌های پلیمری و جدول‌های پرسی رنگی هستند

نرده های بتنی طرح دار نیز امروزه یکی از مبلمان پر طرفدار شهری به حساب می‌آیند که از تنوع خوبی برخوردار هستند.

در ادامه به طور کامل به موضوع انواع نرده ها و جدول های بتنی طرح دار می‌پردازیم.

جدول بتنی سی پنجاه

انواع جدول خیابانی استاندارد، ویژگی‌ها و کاربردها

سوال شما: لطفا کمی درباره انواع مختلف جدول های خیابانی که در پروژه‌های شهرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند توضیح دهید:

پاسخ چیدانه:‌ جدول‌های خیابانی ساده یا همان جدول‌های پرسی اغلب به عنوان جداکننده‌ در خیابان‌ها و پیاده‌رو ها، پارک‌ها و فضای سبز، طراحی جدول دور میدان‌ها و به طور کلی طراحی جدول در فضاهای مختلف شهری مثل پارکینگ‌ها، پمپ بنزین‌ها، آلاچیق‌ها و سکو ها به کار برده می‌شوند.

جدول بتنی چهل پنجاه

ممکن است اسامی جدول‌های خیابانی را با یک عدد در رو به روی آن ببینید. مثلا جدول بتنی 30 یا جدول بتنی 40.

این عدد در واقع نشان دهنده ارتفاع جدول می‌باشد. جدول های خیابانی استاندارد با طول نیم متر و ارتفاع 30، 40، 50 و 60 سانتیمتر تولید می‌شوند. مشخص است که با توجه به کاربری‌های مختلف در شهرسازی و محوطه‌سازی، انواع مختلف جدول های خیابانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جدول بتنی پنجاه پنجاه

جدول‌های خیابانی شکل و ظاهری یکنواخت دارند. انواع جدول بتنی خیابانی استاندارد در هر پروژه باید از نظر ابعاد یکسان باشند. جدول های بتنی خیابانی در شرکت کیان برنا پارسیان با تلورانس کم‌تر از 2 میلیمتر تولید می‌شوند. این جدول‌ها همچنین دارای تاییدیه شهرداری تهران و تاییدیه بیش از 25 آزمایشگاه تست مقاومت سنجی هستند.

 جدول بتنی شصت پنجاه

لازم است بدانید این جدول‌ها خود به نوعی جدول مناطق سردسیر به حساب می‌آیند و در مقابل یخبندان بسیار مقاوم هستند. جدول‌های خیابانی استاندارد نه تنها در مقابل سرما و یخبندان، بلکه در برابر گرما، سایش و رطوبت نیز مقاوم می‌باشند.

جدول بتنی آبرو

انواع جدول بتنی پیش ساخته، جدول قالبی، جدول ویبره ای، جدول بتنی آبرو، جدول کانیو ذوزنقه ای (جدول ذوزنقه ای)، جدول نیم جوی، جدول لب پخ گرد و همچنین جدول نیم شیب را نیز می‌توان به نوعی زیر مجموعه‌ای از جدول‌های بتنی خیابانی دانست.

انواع جدول کانیو و جدول های نیم جوی برای انتقال آب در کانال‌های آب شهری و جوی‌های کنار خیابان و وسط کوچه‌ها به کار برده می‌شوند.

جدول بتنی فانتزی 

انواع جدول های بتنی طرح دار، ویژگی‌ها و کاربردها

سوال شما: در پارک‌ها و پیاده‌رو ها در مسیرهای مختلف، جدول‌های بتنی متنوعی به چشم می‌خورند که بسیار زیبا هستند. از آنجایی که ما نیز تصمیم به بازسازی محوطه فضای سبز مجتمع‌‌مان را داریم، دلمان می‌خواهد بدانیم که اصلا به طور کلی چند نوع جدول زیباسازی وجود دارد؟ لطفا ما را در این زمینه راهنمایی کنید.

پاسخ چیدانه: انواع مختلفی از جدول ها و نرده های بتنی طرح دار وجود دارند. انواع جدول های بتنی طرح دار همگی در دسته‌ی جدول‌های بتنی فانتزی جای می‌گیرند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم جدول‌های بتنی فانتزی به صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند:

1- جدول واش‌بتن

جدول‌های واش بتن تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و به دلیل ساختار نزدیکشان به طبیعت اغلب برای استفاده در حیاط ویلاها و فضای سبز محوطه‌های مسکونی بسیار مناسب‌اند. این جدول‌ها با نام جدول ویلایی نیز شناخته می‌شوند.

2- جدول پلیمری

جدول‌های پلیمری نیز از تنوع رنگی بالایی برخورداند. این جدول‌ها نه تنها تکسچرها و طرح‌های متنوعی دارند، بلکه از مقاومت بسیار خوبی نیز در مقابل تغییرات آب و هوایی برخوردار هستند.

3- جدول پرسی رنگی

جدول‌های پرسی رنگی از نظر ساخت شبیه به جدول پرسی معمولی یا همان جدول خیابانی ساده هستند. این جدول‌ها در رنگ‌های طوسی و قرمز تولید می‌شوند. اما تولید آن‌ها به صورت سفارشی و با رنگ دلخواه نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

در ادامه می‌توانید تعدادی از انواع جدول پیاده رویی و جدول‌های ویلایی طرح دار که توسط شرکت کیان برنا پارسیان تولید می‌شود را ببینید:

جدول بتنی فانتزی

جدول فانتزی طرح ساده

ابعاد: 50 در 30 در 7

 

جدول فانتزی طرح گلدان 

جدول فانتزی طرح گلدان

ابعاد: 35 در 45 در 7

جدول فانتزی طرح مدادی

جدول فانتزی طرح مدادی

ابعاد: 50 در 30-20-12.5 در 7

جدول فانتزی طرح محرابی

جدول فانتزی طرح محرابی

ابعاد: 45 در 30 در 7

جدول بتنی طرح تخت جمشید طوسی

جدول فانتزی طرح هخامنشی

ابعاد: 50 در 35 در 7

جدول فانتزی طرح رومی

جدول فانتزی طرح رومی

ابعاد: 50 در 35 در 7

جدول فانتزی طرح فروهر

جدول فانتزی طرح فروهر

ابعاد: 50 در 35 در 7

جدول فانتزی طرح آبشار قرمز

جدول فانتزی طرح آبشار واش بتن

جدول فانتزی طرح آبشار

ابعاد: 40 در 45 در 7

(در تصاویر بالا دو نمونه‌ی رنگی قرمز و واش‌بتن از جدول طرح دار با طرح آبشار نشان داده شده است)

جدول دور درختی طرح گلبرگ

جدول دور درختی طرح گلبرگ

ابعاد: 60 در 60 در 8

جدول دور درختی طرح کاسپین

جدول دور درختی طرح کاسپین

ابعاد: 80 در 80 در 8

انواع جدول بتنی دور درختی به صورت ست چهارتایی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. هر یک از انواع جدول های بتنی به صورت واش‌بتن، پلیمری و پرسی رنگی در محوطه‌سازی و اجرای فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نرده های بتنی طرح دار

انواع نرده های بتنی طرح دار، ویژگی‌ها و کاربردها

سوال شما: برای طراحی فضای سبز ویلا نیاز به نرده های بتنی دور باغچه ای داریم. کدام یک از انواع نرده دورباغچه ای برای محوطه‌سازی مناسب‌تر است؟ انواع نرده‌های بتنی طرح‌دار کدامند و کجا به کار می‌روند؟

پاسخ چیدانه: شاید شما با اسامی نرده آلاچیق، نرده بتنی محوطه سازی، نرده بتنی دور باغچه ای و یا موارد مشابه آشناتر باشید. اما بد نیست بدانید که انواع نرده بتنی اغلب با نام نرده های سمنت پلاست شناخته می‌شوند. شرکت کیان برنا پارسیان در ادامه به طور خلاصه مطالبی از لیست نرده بتنی این شرکت برایمان می‌گویند:

نرده بتنی طرح حصیری

نرده بتنی طرح حصیری:

این نرده‌ها با ابعاد 83 در 55 و به رنگ سفید ساخته می‌شوند. نرده بتنی با طرح حصیر برای استفاده در فضای سبز، باغ رستوران، حیاط ویلا و… مناسب است.

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
کفپوش بتنی
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

اگر به تصویر بالا دقت کنید می‌بینید که دور تا دور محوطه کارخانه تولیدی کیان برنا پارسیان نیز از نرده های بتنی طرح دار با طرح حصیر استفاده شده است.

نرده بتنی طرح حصار

نرده بتنی طرح حصار:

نرده های بتنی طرح حصار با ابعاد 90 در 48 و به رنگ سفید تولید می‌شوند. این نرده‌ها شکل ظاهری خاصی دارند که آن‌ها را برای استفاده در دور باغچه‌ها، پارک‌ها، باغ رستوران‌ها، بازیگاه‌ها، فضاهای غیر رسمی، دنج و حتی سنتی بسیار مناسب کرده است.

نرده بتنی طرح جنگلی

نرده بتنی طرح جنگلی:

این نرده‌ها با ابعاد 93 در 55 و به رنگ سفید تولید می‌شوند، نرده‌های بتنی طرحدار با طرح جنگلی مناسب‌ترین گزینه برای استفاده در پارک‌های جنگلی و باغ‌ها هستند.

نرده بتنی طرح المپیک

نرده بتنی طرح المپیک: 

این نوع از نرده های بتنی نیز با ابعاد 80 در 55 و به رنگ سفید تولید می‌شوند. استفاده از نرده‌های بتنی با طرح المپیک برای فضای سبز اطراف زمین‌های ورزشی و بازیگاه‌ها گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

نرده بتنی طرح زمرد

نرده بتنی طرح زمرد:

نرده‌های بتنی طرح دار با طرح زمرد برای استفاده در فضای سبز حیاط ویلا با سبک کلاسیک بسیار مناسب هستند. این نرده‌ها در ابعاد 80 در 55 و به رنگ سفید تولید می‌شوند.

نرده بتنی صراحی

نرده بتنی طرح صراحی:

نرده صراحی بتنی یکی از پرکاربردترین انواع نرده های بتنی طرح دار است. این نوع نرده به عنوان نرده راه پله بتنی به خصوص در محوطه‌ی ویلاها و بناهای لوکس و کلاسیک بسیار مناسب و رایج است. نرده های بتنی طرح دار با طرح صراحی نیز در ابعاد 98 در 65 و به رنگ سفید تولید می‌شوند.

نرده بتنی طرح آبنوس

نرده بتنی طرح آبنوس:

نرده بتنی طرح دار با طرخ آبنوس در ابعاد 98 در 70 و به رنگ سفید ساخته می‌شوند. این نوع نرده‌ها با توجه به شکل ظاهری‌‌شان برای استفاده در محوطه بازیگاه‌ها و فضای سبز شهر بازی‌ها مناسب هستند.

توجه داشته باشید هر یک از انواع جدول ها و نرده های بتنی طرح دار با توجه به نوع طراحی محوطه و کاربری آن می‌توانند در جاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین امکان رنگ‌آمیزی نرده‌های بتنی با توجه به دیزاین محوطه امکان‌پذیر است.

بد نیست این را هم بدانید که برای ساخت هر یک از انواع نرده سمنت پلاست، از تکنولوژی بتن خودترمیم‌شونده استفاده شده است. این نرده‌ها همچنین به وسیله‌ی میلگرد آجدار مسلح شده‌اند تا مقاومت قابل قبولی پیدا کنند. نرده‌های بتنی در مقابل تغییرات شدید آب و هوایی بسیار مقاوم می‌باشند.

گروه تولیدی صنعتی کیان برنا
کفپوش بتنی
گروه تولیدی صنعتی کیان برنا

کلام آخر:

محصولات بتنی همواره به دلیل مقاومت و ماندگاری‌شان مورد توجه معماران و مهندسین ساختمان قرار گرفته‌اند. امروزه نیز استفاده از محصولات بتنی بیش از پیش مورد توجه می‌باشد. چرا که هم از نظر تکنولوژی ساخت و هم از نظر تنوع طراحی پیشرفت چشمگیری داشته است. مهم‌ترین محصولات بتنی را به ویژه در محوطه‌سازی و طراحی فضاهای بیرونی می‌توان انواع کفپوش‌های بتنی طرح‌دار و هچنین انواع جدول ها و نرده های بتنی طرح دار دانست. ما نیز در این مقاله از چیدانه با همراهی شرکت کیان برنا پارسیان سعی کردیم تا به طور کامل به موضوع انواع جدول ها و نرده های بتنی طرح دار بپردازیم. اگر شما نیز تجربه و یا سوالی در این زمینه دارید حتما آن را با ما و کارشناسان در شرکت کیان برنا پارسیان به اشتراک بگذارید.

می‌توانید همین حالا به پروفایل شرکت کیان برنا پارسیان در چیدانه بروید و تصاویر نمونه کارهای اجرا شده با انواع جدول ها و نرده های بتنی طرح دار توسط این شرکت را ببینید>>>

 

شاید این مطالب را نیز درباره انواع جدول ها و نرده های بتنی طرح دار بپسندید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه