Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی کافه رستوران، سبک روسی در رستوران راشا دیدنی است!

به قلم: مژگان احمدی

طراحی داخلی کافه رستوران راشا موضوع جذاب این مقاله از چیدانه است. کافه رستورانی که شاید قبل از خواندن این مقاله نیز به آن جا سر زده و از بودن در فضای دنج آن لذت برده باشید. این کافه رستوران زیبا توسط گروه دکوراسیون داخلی استایلین دیزاین طراحی و اجرا شده است. ما به سراغ این گروه با تجربه رفتیم و از آن‌ها خواستیم تا کمی برایمان درباره جزئیات طراحی و چند و چون اجرای این پروژه بگویند. اگر به فکر تغییر دکوراسیون رستوران خود هستید و یا به موضوع طراحی و دکوراسیون داخلی کافی شاپ و رستوران علاقه‌مندید، با چیدانه همراه باشید، این مقاله را تا انتها بخوانید و عکس‌های آن را به دقت تماشا کنید.

 

چوب و هنر

استایلین دیزاین
طراحی دکوراسیون کافی شاپ
استایلین دیزاین

 

مشخصات عمومی پروژه طراحی داخلی کافه رستوران راشا

  • نام پروژه: کافه رستوران راشا
  • موقعیت: تهران بلوار مرزداران
  • تیم طراحی: استايلين ديزاين با همكاري رئيسي ديزاين
  • معمار مسئول: آیلین خداوردیان
  • تاریخ شروع: 20 مرداد 1398
  • تاریخ اتمام: 20 آبان 1398
  • مساحت سایت پروژه: 400 متر مربع
  • نوع ساختمان: تجاری، کافه رستوران
  • مهندس ناظر: مهندس مهشاد کیانی
  • طراحی سه‌بعدی: استایلین دیزاین (Stylindesign)

 

طراحی رستوران به سبک روسی

درخواست‌های کارفرما در طراحی داخلی کافه رستوران راشا چه بود؟

این پروژه شعبه دوم کافه رستوران راشا واقع در میدان فاطمی که کارفرما قصد داشت با حفظ المان‌های مشترک بین دو شعبه هویت آن را حفظ کند. این المان‌ها شامل نقشه روسیه، طرح خاخلاما و نقاشی از مناظر شهری موسکو بود. طرح خاخلاما یکی طرح‌های مربوط به فرهنگ روسی است.

 

استایلین دیزاین
طراحی دکوراسیون کافی شاپ
استایلین دیزاین

کمی برایمان از جزئیات طراحی داخلی کافه رستوران راشا بگویید:

پروژه دکوراسیون و طراحی داخلی کافه رستوران راشا شامل دو بخش داخلی و بیرونی است. در بخش داخلی این پروژه یکی از المان‌های اصلی طراحی سقف آن بود که برایمان بسیار اهمیت داشت.

 

دکوراسیون و طراحی داخلی رستوران

طراحی سقف کافه رستوران

برای طراحی سقف رستوران راشا، با توجه به ارتفاع زیاد آن از رنگ تیره و از باکس‌هایی با سه ارتفاع متفاوت استفاده کردیم. این کار علاوه بر زیبایی خاصی که به فضا می‌داد، از لحاظ اندازه نیز تناسبات بصری مناسبی را برای ما تامین می‌کرد.

این باکس‌ها با رنگ مشکی و با سه ارتفاع 20 سانتی‌متر، 40 سانتی‌متر، 60سانتی‌متر و سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ پایین می‌آمد که بر روی آن‌ها به صورت نامنظم از قاب‌های ورق طلا شده استفاده کردیم (البته نه بر روی همه‌ی آن‌ها).

 

استایلین دیزاین
طراحی دکوراسیون کافی شاپ
استایلین دیزاین

استفاده از قاب‌های ورق طلا

قاب‌های ورق طلا نماد سبک کلاسیک معماری روسیه می‌باشد که هم در طراحی سقف رستوران و هم در روی یکی از دیوار‌ها به کار برده شده است.

 

طراحی رستوران به سبک روسی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم نقاشی از مناظر شهری روسیه یکی از درخواست‌های کارفرما بود. کارفرما می‌خواست که برای نقاشی‌ها فضای مناسبی در نظر گرفته شود. ما نیز از همین قاب‌های دیواری برای نقاشی مناظر شهری روسیه استفاده کردیم.

ما از طرفی با سبک معماری روسیه و از طرف دیگر سبک کهنه‌کاری شده برای فضای کافه رستوران روبرو بودیم تا بتوانیم علاوه بر ایجاد حس کافه در مخاطب، از یکنواختی و خشک بودن سبک کلاسیک روسیه پرهیز نماییم. سقف هم از این قضیه مستثنی نبود. تلفیق قاب‌های کلاسیک با لوسترهای آویز قدیمی در ارتفاع‌های متفاوت نمایانگر همین مسئله است.

همانطور که در تصویر بالا نیز مشخص است این کارها جلوه‌ی بصری فوق‌العاده‌ای به دکوراسیون رستوران داده است.

 

استایلین دیزاین
طراحی دکوراسیون کافی شاپ
استایلین دیزاین

طراحی دیوار رستوران

کاربری قبلی این ملک تجاری نمایشگاه ماشین بود. ما با دیواری روبرو بودیم با عرض 12 و ارتفاع 6 متر که با متریال سرامیک پوشیده شده بود و سردی خاصی به فضا می‌داد. بنابراین ابتدا آن را با کناف پوشاندیم (چر اکه اجازه تخریب نداشتیم) و سپس برای داشتن سبک کهنه‌کاری ابتدا یک لایه آجر بر روی آن اجرا کردیم. در نهایت با استفاده از سیمان و مصالح بنایی پتینه طرح بتنی را بر روی آجر اجرا نمودیم.

این کار برای ما بستری مناسب ایجاد کرد تا بتوانیم نقشه روسیه را بر روی دیوار اجرا کنیم. علاوه بر این حروف برجسته‌ای که قصد داشتیم با استفاده از آن‌ها اسم راشا را در ذهن مخاطب ماندگار کنیم در این فضا به خوبی قابل اجرا بودند.

ما به نقشه روسیه نیز با چکش‌کاری کردن حالت کهنه و قدیمی بخشیدیم تا با سبک انتخابی ما برای طراحی داخلی کافه رستوران همخوانی داشته باشد. همچنین برای تابلو حروف هم نوع لاس وگاس را انتخاب کردیم که لامپ‌های ادیسونی آن با بستر کهنه خود همخوانی داشت.

 

تم رنگی مناسب برای رستوران

استایلین دیزاین
طراحی دکوراسیون کافی شاپ
استایلین دیزاین

رنگ مناسب برای دکوراسیون رستوران

رنگ سبز و قرمز از نمادهای داخلی روسیه است. از این رو برای طراحی داخلی کافه رستوران راشا نیز از رنگ قرمز برای دیوارها و از رنگ سبز برای قاب تونیک‌هایی که در کل فضا می‌چرخید و در نهایت به کل کانتر ختم می‌شد استفاده کردیم.

 

استایلین دیزاین
طراحی دکوراسیون کافی شاپ
استایلین دیزاین

در امتداد این قاب تونیک‌ها از پوستر طرح خاخلاما استفاده شده است. دیوار روبرویی کافه با توجه به ارتفاع 6 متری نصف شد و قسمت بالایی برای نقاشی اصلی کافه استفاده گردید. در بخش پایین که قسمت بالای بار قرار داشت از قفسه‌بندی استفاده کردیم که هم تخته‌های سیاه برای نوشتن منو را در بر داشت و هم ویترین زیبایی برای بار را تشکیل می‌داد.

 

استایلین دیزاین
طراحی دکوراسیون کافی شاپ
استایلین دیزاین

طراحی و دکوراسیون فضای بیرونی رستوران

در بخش بیرونی طراحی داخلی کافه رستوران سعی کردیم تا با استفاده از دیوار سبز، سنگ طبیعی، چمن مصنوعی و راهرو پوشیده شده از جنس چمن فضای سبزی را برای مخاطب ایجاد کنیم که از نشستن در آن لذت ببرد.

در طراحی مبلمان فضای بیرون رنگ قرمز از فضای داخلی ادامه داشت که طراوت و تازگی خاصی به فضا می‌بخشید. با اجرای سقف متحرک سعی کردیم کارایی فضای بیرون را برای فصول گرم و سرد به حداکثر برسانیم.

 

طراحی داخلی سرویس بهداشتی رستوران

چالش‌های شما برای طراحی داخلی کافه رستوران راشا چه بود؟

یکی از چالش‌های اجرایی طراحی داخلی کافه رستوران راشا ایجاد فضای آشپزخانه رستوران و همچنین اضافه کردن سرویس بود که بخش سفت‌کاری و تاسیسات را شامل می‌شد. ما با وجود زمان کمی که داشتیم، به هیچ عنوان سعی نکردیم طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی رستوران را ساده در نظر بگیریم.

برای این منظور از دیوار سبز با گیاهان طبیعی برای پشت روشویی و سرویس‌ها استفاده کردیم. همچنین با توجه به نبودن نور و تهویه، از نورهای مخصوص رشد گیاه و سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده کردیم. این کارها طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی کافه را بسیار خاص و متفاوت نمود که در تصاویر بالا نیز به خوبی مشخص است.

 

استایلین دیزاین
طراحی دکوراسیون کافی شاپ
استایلین دیزاین

استایلین دیزاین
طراحی دکوراسیون کافی شاپ
استایلین دیزاین

 

برای طراحی داخلی کافه رستوران راشا به سراغ چه برندهایی رفتید؟

نکته مهم در پروژه طراحی و دکوراسیون داخلی کافه رستوران راشا مبلمان آن بود که 90 درصد آن توسط تیم ما طراحی و ساخته شد. به طور کلی با توجه به طراحی سه‌بعدی که از ابتدای کار به کارفرما ارائه کرده بودیم، دقیقا همان مبلمان را ساخته و در محل نصب نمودیم.

در فضای داخلی رستوران، مبلمان سبک کلاسیک با مبل‌های چرم لمسه‌کوبی شده همان سبک تلفیقی کلاسیک و کهنه‌کاری را با خود به همراه داشت که سبک غالب کل پروژه طراحی داخلی کافه رستوران راشا بود.

 

طراحی داخلی کافه رستوران

استایلین دیزاین
طراحی دکوراسیون کافی شاپ
استایلین دیزاین

حرف آخر شما با مخاطبان چیدانه چیست؟

در آخر بد نیست تاکید نماییم که تیم ما در این پروژه سعی کرد تا بتواند کافه متفاوتی را طراحی و اجرا کند که هیچ بخشی از آن کپی‌برداری شده از فضاهای مشابه نباشد. و همواره در کل مسیر طراحی و اجرا با صحبت‌هایی که با کارفرما داشتیم، سعی کردیم تا نظر کارفرما از اولویت‌های اصلی کار ما باشد. این مسئله، نکته‌ایست که برای گروه معماری استایلین دیزاین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

استایلین دیزاین
طراحی دکوراسیون کافی شاپ
استایلین دیزاین

 

کلام آخر:  آیا تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید؟ مطمئن هستیم که از خواندن این مقاله و تماشای تصاویر پروژه که توسط گروه معماری استایلین دیزاین طراحی و اجرا شده لذت برده‌اید. این گروه معماری می‌گویند که آماده خدمت‌رساني در زمينه طراحي و اجراي دكوراسيون داخلي، نما و فضاي سبز نیز هستند و همچنين در زمينه بازسازي فضاهاي مسكوني تجاري و اداري بهترين كيفيت را به مخاطبين خود ارائه می‌کنند. پس:

همین حالا به پروفایل گروه معماری استایلین دیزاین در چیدانه بروید و از نمونه کارهای دیگر این گروه حرفه‌ای و با تجربه دیدن کنید>>>

 

شاید این مطالب را نیز درباره طراحی داخلی کافه رستوران بپسندید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه