Chidaneh.com placeholder image

انتخاب فرش مناسب، اندازه و رنگ چطوری باشه؟

به قلم: آلاله جعفری فرد

در شوروم گردی ها ما سعی می کنیم به سراغ برندهای متفاوت در حیطه های مختلف برویم که هم از نظر قیمت و هم از نظر سبک و سلیقه راهنمای خوبی برای همه باشد. طبق روال همیشه قرار بر این است تا با هم به خرید برویم و تمامی مراحل طراحی و ساخت یک محصول و حتی نحوه شروع کار برند را بررسی نماییم. البته در کنار این موضوع، با هم یاد می گیریم که برای خرید باید به چه نکاتی دقت کنیم. پس؛ در این ویدیو با ما همراه باشید تا با هم به شوروم فرش دستباف ذوالانواری رفته و مدل های متفاوتی از گلیم و فرش و گبه و جاجیم را ببینیم.

 

chidaneh ad banner

انتخاب فرش مناسب، اندازه استاندارد

برای انتخاب اندازه مناسب فرش، مبلمان می توانند یک راهنمای خوب باشند. شما هم برای فرش نشیمن و پذیرایی و هم فرش اتاق خواب می توانید این راهنمایی ها را به کار بگیرید:

انتخاب فرش مناسب نشیمن

درمورد انتخاب فرش مناسب نشیمن دو حالت وجود دارد که باید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. فرش شما یا باید به طور کامل تمام سطح زیر مبلمان را پوشش بدهد. به بیان ساده مبل ها باید کامل بر روی فرش قرار بگیرند. اما اگر به هر دلیل تمایل به خرید این اندازه فرش ندارید می توانید مدل های کوچک تر را انتخاب نمایید. به این صورت که فرش تا پایه های جلویی مبلمان را کامل پوشش دهد.

انتخاب فرش مناسب اتاق خواب

در مورد فرش اتاق خواب نکته مهمی که قبل از خرید باید بدانید این است که فرش به گونه ای قرار بگیرد تا هنگام نشستن بر روی تخت، پاها کاملا روی آن قرار داشته باشند. بنابراین یا فرش را باید در دوسوم پایینی تختخواب پهن نمایید یا کامل زیر تخت واطرافش را بپوشاند. 

فرش دستباف ذوالانواری
فرش ذوالانواری در دکوراسیون منازل
diamond+فرش دستباف ذوالانواری

انتخاب فرش مناسب، روش های تعیین رنگ

درمورد انتخاب رنگ فرش مناسب باید به سبک کلی دکوراسیون و مهم تر از همه کف‌پوش خانه‌تان دقت نمایید. معمولا کف پوش های رنگ روشن و سرامیک انتخاب های بیش تری جلوی پای شما می گذارند، اما اگر از پارکت و رنگ های تیره استفاده می کنید، به این نکته دقت داشته باشید که با رنگ فرش تضاد زیادی را به وجود نیاورند.

در مورد انتخاب مبلمان هماهنگ با فرش نیز، این نکته را بدانید می توان یکی از رنگ های داخل فرش را به عنوان رنگ مبل، و سایر رنگ ها را برای کوسن، پرده و …. انتخاب نمود.

فرش دستباف ذوالانواری
فرش ذوالانواری در دکوراسیون 1
diamond+فرش دستباف ذوالانواری

انتخاب فرش مناسب در شوروم ذوالانواری:

برند ذوالانواری که در سال ۱۳۲۶ تاسیس شده هنوز در همان خانواده اداره می شود. این برند که لقب پدر گبه جهان را گرفته در تمامی این سال ها با قدرت به تولید فرش های نفیس ایرانی مشغول است. شعبات زیادی در جاهای مختلف دنیا و شهر های ایران دارند. جوایز و گواهی نامه های متعددی برای کیفیت بالا و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تولید محصولات و بید شوری درست و اصولی فرش ها کسب کرده اند. مهم ترین گواهی کسب شده گواهی اکوتکس است که برای سازگاری فرش با انسان و محیط زیست به برندی داده می شود و فرش ذوالانواری توانسته این گواهی را هم به دست آورد.

فرش دستباف ذوالانواری
فرش ذوالانواری در دکوراسیون 1
diamond+فرش دستباف ذوالانواری

ویژگی انتخاب فرش ذوالانواری:

  • تنوع و کیفیت بالا در طرح و نقشه فرش ها
  • بید شوری اصولی که باعث می شود گبه بوی بدی ندهد و در مناطق رطوبت خیز هم قابل استفاده باشد.
  • پشم چینی طبیعی و غیر صنعتی.
  • پشم ریسی با دست و غیر صنعتی.
  • رنگ رزی با استفاده از رنگ های طبیعی مثل: ریواس و انار و…
  • ضد حساسیت بودن تمامی فرش ها به دلیل بید شوری مناسب پشم ها.
  • بازه قیمتی زیاد که خرید را برای همه ممکن می کند.

" برای مشاهده نمونه های بیشتر به پروفایل فرش دستباف ذوالانواری در چیدانه مراجعه کنید"

 

مطالب \یشنهادی:

 

اجرا:آلاله جعفری فرد | فیلمبردار: عرفان شریف نژاد

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه