Chidaneh.com placeholder image

پرده کلاسیک | دکوراسیون اعیانی با انواع مدل پرده‌های کلاسیک

به قلم: سمانه زارعی

پرده کلاسیک یک از انواع پرده است از قدیم، موردعلاقه خانواده‌های ایرانی بوده است. به‌خصوص در خانه‌های وسیع با سالن‌های بزرگ، این پرده‌های مجلل و سلطنتی نمایی فوق‌العاده به فضا می‌دهند. خیلی از دکوراتورهای حرفه‌ای سبک کلاسیک را سمبل اصالت می‌دانند و به همین خاطر است که مدرنیته با تمام قدرتش هنوز نتوانسته است طراحی کلاسیک را شکست بدهد.

در این مقاله تیمی مجرب را به شما معرفی می‌کنیم که با طراحی انواع پرده‌های کلاسیک متناسب با دکوراسیون داخلی منزل و با رعایت هارمونی رنگ و طرح، بهترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های پرده کلاسیک را به خریداران پیشنهاد می‌دهند.

تابلو فرش ریحان

کارشناسان گروه تولیدی پرده کلاسیک در این مقاله ما را همراهی خواهند کرد.

انواع پرده کلاسیک؛ چه مدلی بخریم؟

پرده‌های کلاسیک و تشریفاتی معمولا نقش و نگاره‌های شلوغ و پیچیده دارند و بیشتر برای پنجره‌های بلند و بزرگ انتخاب می‌شوند. به‌همین خاطر در دوخت آن‌ها پارچه زیادی به‌کار می‌رود. این پرده‌ها سنگین و حجیم هستند و طبیعتا به میله‌ها و چوب‌پرده‌های قطورتر و بادوام‌تری برای ثبات خود احتیاج دارند. پرده کلاسیک را به چندین شکل می‌توان طبقه‌بندی کرد که در این مقاله ما سه مدل دسته‌بندی را برای شما عنوان می‌کنیم:

انواع پرده کلاسیک از نظر مدل

این روزها مدل‌های متنوعی از پرده کلاسیک در بازار موجود است. شما باید با توجه به سبک چیدمان و به‌اصطلاح تم دکوراسیون داخلی منزل خود، میزان نوری که می‌خواهید از پنجره وارد فضا شود، متراژ و مساحت خانه و … پرده مناسب منزلتان را انتخاب کنید. انواع پرده‌های کلاسیک به شکل زیر هستند:

انواع پرده کلاسیک از نظر جنس پارچه

نوع پارچه و دوخت به‌کاررفته در پرده کلاسیک مهم است، چون در نحوه نگهداری و شستشو و نوع جمع شدن و مدل‌دهی به آن کاملا موثر است. از آن‌جایی که پرده‌های کلاسیک معمولا دوتکه نصب می‌شوند سعی کنید لایه آستر آن را نازک‌تر در نظر بگیرید تا اگر لایه رویی و ضخیم آن را کنار زدید، بتوانید از نور بیشتری در فضا استفاده کنید. پارچه پرده‌های کلاسیک معمولا از جنس مخمل، ابریشم، ساتن و کتان هستند و ضخامت زیاد آن باعث می‌شود سنگین و اعیانی به نظر بیایند.

مدل های بیشتر پرده را در اینستاگرام تولیدی پرده کلاسیک ببینید

انواع پرده کلاسیک از نظر کاربری

آیا فکر می‌کنید که پرده‌های کلاسیک و سلطنتی فقط برای خانه‌ها، اتاق خواب‌های بزرگ و سالن‌های پذیرایی کاربرد دارند؟ نه! اینطور نیست. پرده‌های کلاسیک را می‌توانید در محل کارتان نیز نصب کنید. درواقع هر محیطی که نیاز به چیدمانی رسمی و شیک دارد، می‌تواند میزبان این پرده‌های پرطمطراق و اصیل باشد. پرده کلاسیک به‌هیچ‌عنوان در طرح‌های محافظه‌کارانه و تکراری محدود نمی‌شود، می‌توانید متناسب با محیط شغلی خود و با در نظر گرفتن دیدگاه مشاوران و طراحان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و از فضای شکیلی که ایجاد می‌شود لذت ببرید.

نکاتی درمورد خرید پرده کالسیک و نگهداری از آن

قبل از این که به خریدن پرده کلاسیک اقدام کنید این نکات را به خاطر بسپارید:

  • در زیبایی پرده کلاسیک، اکسسوری‌ها، میله پرده و یراق‌آلات و لوازم جانبی به اندازه خود پرده اهمیت دارد. پس در انتخاب آن‌ها وسواس به خرج بدهید.
  • اگر ارتفاع سقف شما بلند است از پرده‌هایی با طرح‌های افقی استفاده کنید و برعکس، این طراحی متضاد فضای شما را تعدیل می‌کند.
  • رنگ فرش، کاغذ دیواری و سایر لوازم داخل خانه در انتخاب رنگ پرده کلاسیک موثر است. لزومی ندارد همه این موارد دقیقا با همدیگر همرنگ باشند! می‌توانید با ایجاد رنگ‌های مکمل یا متضاد هارمونی چشم‌نوازی ایجاد کنید.
  • لایه آستر را هرچندوقت یکبار بشویید تا دچار پوسیدگی ناشی از تماس آن با آفتاب و باد و باران نشود.
  • لایه آستر نازک‌تر است و می‌توانید برای شستشو آن را در ماشین لباسشویی بیندازید، اما برای نظافت لایه رویی و ضخیم پرده، این ریسک را نکنید و آن را به خشکشویی بسپارید.
  • معمولا در طراحی پرده کلاسیک از رنگ‌های مات و سنگین استفاده می‌کنند. هرچند رنگ پرده یک موضوع سلیقه‌ای است اما کمتر کسی پرده‌ای سنگین و بزرگ با رنگ جیغ و شاد سفارش می‌دهد!
  • اگر دیوار شما شلوغ است حتما از طرح‌های خلوت در پرده خود استفاده کنید و برعکس، این تضاد باعث می‌شود فضای شما شلخته و آشفته به نظر نیاید.
  • تزئینات تکمیلی پرده کلاسیک مانند گوشواره‌ها، کتیبه دکوری‌ها و … زیبایی بصری منزل شما را چندین برابر می‌کنند.
  • تزئینات روی پرده مانند ترمه، ریشه، منگوله و یراق، مدل گل‌میخ، نوع و طرح میله نگهدارنده و ظریف‌کاری‌های دیگر می‌توانند بسته به سلیقه شما انتخاب شوند.
  • بهتر است در هماهنگی رنگ پرده و اجزای دیگر خانه، پرده را یکی دو درجه تیره‌تر از رنگ غالب دکوراسیون در نظر بگیرید.
  • اگر رنگ پرده شما تیره و ناملایم باشد، ناخودآگاه به نقطه‌ای کانونی در دکوراسیون داخلی شما تبدیل خواهد شد.

قیمت پرده کلاسیک؛ چند متر پارچه نیاز است؟

پرده‌های کلاسیک به دلیل این که از سقف تا کف ادامه دارند پارچه بیشتری می‌برند. طول و عرض پارچه، نوع دوخت، نوع طرح روی آن و مکانیزم جمع شدن پرده فاکتورهایی هستند که روی قیمت پرده تاثیرگذارند. معمولا پرده‌هایی که به شکل خاصی جمع می‌شوند گران‌قیمت‌ترند و طراحی پیچیده‌تری داشته‌اند. در هر صورت برای قیمت‌گذاری بایستی از کارشناس و مشاور این صنعت کمک بگیرید و راهنمایی بخواهید.

 

حرف آخر

پرده کلاسیک شما را صاحب یک خانه شکوهمند و اشرافی می‌کند. پارچه‌های ضخیم با رنگ‌های سنگین و نقش‌های مجلل به سبک چیدمان شما حالتی دنج و کامل می‌بخشد. اما موضوعی که در خرید پرده کلاسیک باید به آن توجه کنید برند و اعتبار است. شما نمی‌توانید پرده خانه را متناوبا تعویض کنید، بنابراین لازم است در همان ابتدا برندی را انتخاب کنید تا مشاوران آن طبق نظر و سلیقه شما، ایده‌پردازی کرده و بهترین و خوش‌جنس‌ترین پرده را برای شما فراهم کنند. گروه تولیدی دیبا دکور در صنعت پرده و کرکره دارای سابقه‌ای طولانی و درخشان است، این شرکت در زمینه پرده‌های برقی به صورت تخصصی فعالیت کرده و واردکننده این سبک از پرده‌ها نیز هستند. جهت مشاهده پروژه‌های این شرکت پیشنهاد می‌کنیم از صفحه پروفایل مجموعه پرده کلاسیک  دیدن کنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه به شما:

نویسنده: مهشید بختیاری | عضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه