Chidaneh.com placeholder image

جدیدترین فرش سال 2022، از مدل های فرش ماشینی جدید چه خبر؟

به قلم: فائزه میرسلطانی

فرش مهم‌ترین کفپوش در خانه‌های ایرانی است و خرید آن برای دکوراسیون هر منزلی، از الویت‌ها محسوب می‌شود. امروزه خرید فرش ماشینی نسبت به گذشته افزایش بیشتری داشته است و بسیاری از خانواده‌ها به دلیل تنوع طرح و رنگ فرش ماشینی، کیفیت مطلوب آن و از همه مهم‌تر به‌صرفه بودن قیمت آن نسبت به فرش دستباف، سراغ این کالا می‌روند. اگر به دنبال جدیدترین فرش سال 2022 هستید این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب همراه چیدانه و راهنمایی‌های کارشناسان در مجموعه آقای فرش باشید تا ویژگی‌های یک فرش ماشینی خوب را بشناسید و از جدیدترین مدل های فرش ماشینی مطلع شوید.

آقای فرش
گالری فرش پاژ
آقای فرش

سرویس خواب بالسا

جدیدترین فرش سال 2022: نکات قابل توجه برای خرید

  • تناسب متراژ و مدل فرش با محل مورد استفاده
  • جنس الیاف به کار رفته در بافت فرش
  • تیره یا روشن بودن تناژ رنگی فرش
  • توجه به شانه و تراکم فرش

آقای فرش
گالری فرش حکیمیه
آقای فرش

تناسب متراژ و مدل فرش ماشینی با خانه

اولین نکته که باید در هنگام انتخاب و خرید یک فرش ماشینی خوب در نظر بگیرید، کاربرد آن برای خانه است. تنوع طرح و رنگ فرش‌ها می‌تواند کمی گیج کننده باشد، اما قبل از ورودتان به فروشگاه باید تصمیم خودتان را گرفته باشید. به متراژ توجه کنید؛ نه کوچک، نه بزرگ! هر دوی این‌ها مشکل‌ساز می‌شود. برای یک سالن پذیرایی بهتر است که متراژ فرش در حدی باشد که زیر پایه‌های لوازم خانه نرود. پس قبل از خرید از اندازه مکانی که قرار است فرش را در آن پهن کنید، با خبر باشید.

آقای فرش
گالری فرش حکیمیه
آقای فرش

جنس الیاف بسیار مهم است

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید فرش ماشینی خوب به آن دقت کنید، جنس الیاف به کار رفته در بافت تار و پود آن است. در این‌جا به ویژگی‌های مهم‌ترین الیاف فرش اشاره می‌کنیم.

الیاف نایلونی

برای مثال فرش‌هایی که در بافت آن‌ها از الیاف نایلونی استفاده شده، مقاومت و طول عمر بالایی دارند و به نسبت ارزان‌تر هستند، اما به‌راحتی گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب می‌کنند. پس اگر قرار است برای فضایی که میزان رفت‌وآمد و آلودگی زیاد است، فرش تهیه کنید، هرگز سراغ فرش‌های نایلونی نروید.

فرش‌هایی از جنس اولفین

ویژگی‌های یک فرش ماشینی خوب به سلیقه شما و هدف خریدتان وابسته است. الیاف متنوع فرش دست شما را در انتخاب باز گذاشته است. اگر به دنبال فرشی هستید که سریع تمیز شود و رطوبت به آن آسیبی نزند، بهتر است فرشی را انتخاب کنید که در بافت آن از مواد اولفین استفاده شده است. بنابراین این نوع الیاف ویژگی یک فرش ماشینی خوب برای خانه‌هایی است که در مناطق مرطوب و مجاور دریا قرار گرفته‌اند. از نقاط ضعف این نوع الیاف می‌توان به تغییر شکل فرش در طولانی مدت اشاره کرد که کمی کش خواهد آمد.

آکریلیک هیت ست

یکی از بهترین نوع الیاف در بافت فرش ماشینی خوب، آکریلیک هیت ست است. این الیاف در برابر گرما و اجسام داغ بسیار مقاوم هستند و نور خورشید نمی‌تواند به آن صدمه بزند. اگر به دنبال یک عایق گرما و سرما برای کفپوش خانه خود هستید، باید آکریلیک هیت ست را از ویژگی‌های یک فرش ماشینی خوب در هنگام خریدتان در نظر بگیرید. این الیاف طول عمر فرش را زیاد می‌کنند و در مقابل مواد شوینده مقاوم هستند.

پلی استر هیت ست

پلی استر هیت ست نیز یکی دیگر از الیاف پر کاربرد در بافت فرش ماشینی است که مزایا و معایبی دارد. این نوع فرش پرز بسیار کمی دارد و نوعی عایق در کف محسوب می‌شود. بیشتر در فرش‌های با شانه و تراکم پایین از این نوع الیاف استفاده می‌شود. الیاف پلی استر بسیار براق است و این نکته سبب زیبایی و چشم‌نواز شدن نقوش فرش می‌شود.

 اما این نکته را حتماً در خاطرتان داشته باشید که برای خرید فرش پلی استر، باید تخته فرش را روی زمین تماشا کنید. زیرا در هنگام آویزان بودن، رنگ واقعی آن مشخص نمی‌شود. در واقع به دلیل آن‌که الیاف پلی استر درخشنده هستند، در مقابل نور می‌توانند یک دست نباشند و تناژ رنگی مختلف در سطح آن ببینید. به همین دلیل لازم است قبل از خرید، یک‌بار فرش روی زمین قرار بگیرد تا از یک دستی رنگ آن مطمئن شوید.

آقای فرش
گالری فرش شاندیز
آقای فرش

در ضمن بهتر است از این نوع فرش در سطوح پر رفت‌وآمد استفاده نکنید و آن را در سالن‌هایی که مخصوص پذیرایی هستند و پاخور فرش کم است، پهن کنید. زیرا الیاف فرش پلی استر در اثر استفاده زیاد به مرور زمان فشرده می‌شوند و کیفیت و درخشندگی اولیه خود را از دست می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با انوع الیاف مرغوب در بافت یک فرش ماشینی خوب، می‌توانید از راهنمایی‌های اهالی فن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: نگهداری از فرش، چطوری عمرش زیاد میشه؟

توجه به تناژ رنگی فرش

برای خرید یک فرش ماشینی خوب باید تناژ تیره و روشن رنگ آن را هم در نظر بگیرید. رنگ فرش برای مکان‌هایی که در آن افراد مدام در حال رفت‌وآمد هستند، هرگز نباید روشن باشد. چون مجبور به شست‌وشوی بیش از حد آن خواهید شد و عمر فرش کم می‌شود. برای خانه‌های کوچک بهتر است از رنگ روشن استفاده کنید تا به بزرگ‌تر جلوه دادن خانه کمک کند. علاوه بر سلیقه در انتخاب رنگ، حتماً به تناسب آن با رنگ دیوار خانه و دیگر لوازم استفاده شده نیز دقت کنید.

آقای فرش
گالری فرش شاندیز
آقای فرش

توجه به شانه و تراکم فرش ماشینی

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب و خرید فرش ماشینی خوب، توجه به میزان شانه و تراکم آن است. همان‌طور که می‌دانید شانه به تعداد گره‌های یک فرش در عرض و تراکم به تعداد گره آن در طول اشاره دارد. هر چه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، ظرافت و زیبایی نقوش بالاتر می‌رود و به مراتب از ضخامت فرش کاسته می‌شود. بنابراین اگر قرار است برای قسمتی از خانه که رفت‌وآمد در آن زیاد است فرش تهیه کنید، بهتر است فرشی با شانه و تراکم پایین تهیه کنید تا ضخامت بالایی داشته باشد و طول عمر آن بیشتر شود. اما برای قسمتی از خانه که در آن فرش کمتر در معرض پاخوردگی است، زیبایی و ظرافت را به مقاوت الویت قرار دهید و سراغ شانه و تراکم بالا بروید.

برای کسب اطلاعات بیشتر قبل از خرید، راهنمای خرید فرش ماشینی را در چیدانه بخوانید.

آقای فرش
گالری فرش کرج
آقای فرش

عکس های زیبا از جدیدترین فرش های سال 2022

در ادامه تصاویری از جدیدترین فرش های ماشینی 2022 را می بینید. برای خرید این مدل ها می توانید به اهالی فن چیدانه سر بزنید.

آقای فرش
گالری فرش کرج
آقای فرش

آقای فرش
گالری فرش یافت آباد
آقای فرش

آقای فرش
گالری فرش یافت آباد
آقای فرش

آقای فرش
گالری فرش یافت آباد
آقای فرش

آقای فرش
گالری فرش یافت آباد
آقای فرش

آقای فرش
گالری فرش یافت آباد
آقای فرش

آقای فرش
فرش ماشینی طرح دستباف
آقای فرش

آقای فرش
فرش ماشینی طرح دستباف
آقای فرش

آقای فرش
فرش ماشینی طرح دستباف
آقای فرش

آقای فرش
فرش ماشینی طرح دستباف
آقای فرش

نمونه های بیشتر در اینستاگرام آقای فرش

 

در پایان:

در انتخاب و خرید یک فرش ماشینی خوب، علاوه بر قیمت و طرح مورد نظرتان، نیاز است که حتماً به موارد گفته شده نیز دقت کنید تا در نهایت از خریدتان راضی باشید. برای دانستنی‌های بیشتر در مورد یک فرش ماشینی خوب، پیشنهاد می‌کنیم که سری به صفحه اهالی فن بزنید و علاوه بر جستجو در طرح‌های جدید و متنوع، از راهنمایی‌های مؤثر مجموعه آقای فرش برای انتخاب و خرید استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه