تاثیرات فنگ‌شویی، با 6 ترفند ساده در خانه!

تاثیرات فنگ‌شویی، با 6 ترفند ساده در خانه!

به قلم: سمانه زارعی

فنگ‌شویی برای همه ما دکوراسیون منزل بسیار مورد اهمیت است و برای داشتن یک چیدمان هماهنگ و زیبا از وسایل و رنگ‌هایی استفاده می‌کنیم که ترکیب‌بندی منحصربه‌فردی برای خانه خود داشته باشیم. انتظار همه‌ی ما از فضای خانه و هدف از یک دکوراسیون عالی ایجاد حس خوب و آرامش است به این منظور که ما به دنبال مکانی هستیم که زندگی ما را به سمت بهتر شدن هدایت کند. استفاده از اصول فنگ‌شویی در چیدمان خانه‌، یکی از راهکارهایی است که تأثیرات مثبتی در زندگی ما به جا می‌گذارد. تاثیرات فنگ‌شویی علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی ظاهری فضای خانه، حال زندگی ما را هم بهتر می‌کند.

تاثیرات فنگ‌شویی، با 6 ترفند ساده در خانه!

قالیشویی ادیب

مختصری در مورد فنگ‌شویی

فنگ‌شویی به معنای باد (فنگ) و آب (شویی) است. فنگ‌شویی فلسفه‌ای است که اولین بار در چین و از آمیختگی علم و هنر ایجاد شده. از این علم در دکوراسیون و چیدمان وسایل در فضاهای مسکونی، محل کار، باغ و غیره استفاده می‌شود تا تأثیر مثبتی بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به‌طورکلی ایجاد انرژی‌های مثبت در فضا بگذارد. یکی از هدف‌های مهم فنگ‌شویی ایجاد هماهنگی بین محیط و افراد آن فضا می‌باشد. در تئوری تائو، یین و یانگ دو اصل ضروری در فنگ‌شویی هستند که بیان‌کننده ضرورت وجود تعادل هستند؛ چراکه تمام اساس زندگی؛ خوبی، بدی، شادی، موفقیت، آرامش و… همگی در تعادل به نتیجه خواهند رسید.

پرهیز از بی نظمی از تاثیرات فنگ‌شویی در نشیمن

با انجام این کارهای ساده، تأثیرات فنگ‌شویی را حس کنید!

هدف اصلی از فنگ‌شویی و استفاده آن در منزل به جریان انداختن انرژی مثبت در فضای خانه است. این انرژی مثبت به شما در داشتن آرامش، ارتباط مثبت با فرزندانتان، موفقیت در تحصیل و کار و روابط افراد خانواده کمک می‌کند. شما می‌توانید حتی باکارهای ساده و کوچک انرژی‌های مثبت را در خانه خود ایجاد کنید.

۱. پرهیز از بی‌نظمی و هرگونه انباشتگی

توصیه‌ فنگ شویی برای داشتن یک ذهن آرام و منظم این است که، تمام وسایلی که دیگر به آن احتیاج یا دوست ندارید را از فضای خانه خود خارج کنید زیرا این وسایل غیرقابل استفاده در فضای خانه انرژی منفی تولید می کند.

مطلب پیشنهادی: فنگ شویی کمد لباس، استرس و بی‌نظمی را از اتاق‌تان دور کنید!

جریان نور و هوا از تاثیرات فنگشویی

۲. جریان نور و هوا در فضای خانه

نور کافی و جریان هوا در خانه به ایجاد فضای مثبت در خانه کمک می‌کند. حتی‌الامکان از نور طبیعی در طی روز بهره ببرید و برای ایجاد جریان هوا گاهی پنجره‌ها را بازکنید. برای تصفیه‌ی هوای خانه می‌توانید از گیاهان تصفیه‌کننده هوا استفاده کنید.

رنگ در فنگشویی نشیمن

تاثیرات رنگ در فنگشویی در دکوراسیون نشیمن

تاثیرات فنگ شویی در رنگ دکوراسیون اتاق کار

3. استفاده از رنگ‌های مناسب

استفاده از رنگ‌ها به داشتن هارمونی و توازن فضای خانه بسیار کمک می‌کند. در فنگ‌شویی هر یک از عناصر طبیعت که اصول پنجگانه آن (آب، آتش، زمین، فلز، چوب) را می‌سازد، هرکدام نماد رنگی مشخصی دارند.

  • رنگ‌های عنصر آتش: این رنگ‌ها انرژی زیادی دارند و شامل: رنگ قرمز، صورتی، نارنجی است.
  • رنگ‌های عنصر زمین: رنگ‌هایی که ثبات و حمایت را به ارمغان می‌آورند؛ زرد، بژ، خاکی، قهوه‌ای و ماسه‌ای از رنگ‌های عنصر زمین در فنگ‌شویی هستند.
  • رنگ‌های عنصر فلز: رنگ‌های این عنصر تمرکز و بهره‌وری را ایجاد می‌کنند و شامل سفید و خاکستری، طلایی و نقره‌ای می‌شود.
  • رنگ‌های عنصر آب در فنگشویی: آرامش، راحتی و تازگی را به همراه دارند و نماد فراوانی و ثروت هستند. شامل رنگ‌های مشکی و آبی است.
  • رنگ‌های عنصر چوب: سلامت و زنده‌دلی و رشد از اثرات این رنگ‌ها هستند. رنگ‌ عنصر چوب در فنگ‌شویی انواع رنگ‌های سبز است.

مبل در فنگشویی پذیرایی

مبلمان در فنگ شویی پذیرایی

مبل در فنگ شویی نشیمن

قواعد فنگ‌شویی در چیدمان مبلمان

4. قواعد فنگ‌شویی در چیدمان مبلمان

طبق اصول فنگ‌شویی چیدمان مبل در فضای خانه باید طوری باشد که جریان انرژی به‌راحتی در خانه صورت بگیرد. به‌طور مثال: پشت کاناپه بهتر است دیوار باشد. چیدمان مبل در اتاق نشیمن مشرف‌به در ورودی باشد تا افرادی که وارد خانه می‌شوند دیده شوند. اندازه‌ی مبل مورداستفاده باید متناسب با اندازه فضا باشد.

استفاده از گیاهان در منزل بر تاثیرات فنگ‌شویی

گیاهان در منزل و تاثیرات فنگ‌شویی

گیاهان در منزل و تاثیرات فنگشویی در دکوراسیون نشیمن

گیاهان و تاثیرات فنگ شویی در دکوراسیون

گیاهان و تاثیرات فنگ‌شویی در دکوراسیون داخلی

5. استفاده از گیاهان در منزل بر تاثیرات فنگ‌شویی

گیاهان می‌توانند انرژی منفی یک محیط را به جریانی مثبت تبدیل کنند. فنگ‌شویی به شما توصیه می‌کند که روی میز کارتان گیاهی زنده داشته باشید. از فضاهای خالی خانه برای گذاشتن گلدان گیاه استفاده کنید. استفاده از گلدان در آشپزخانه را فراموش نکنید. استفاده از گیاهان در دکوراسیون تمرکز و بهره‌وری افراد را افزایش می‌دهد.

6. استفاده از آینه در دکوراسیون

یکی از عناصری است که در فنگ‌شویی برای ایجاد فضایی شگفت‌انگیز در منزل پیشنهاد می‌شود که البته استفاده از آینه در فنگ‌شویی قوانین و اصول مختص به خودش را دارد.

ره‌آوردهای فنگ‌شویی در منزل

ره‌آوردهای فنگ‌شویی در اتاق خواب منزل

ره‌آوردهای فنگ‌شویی در منزل و محل کار چیست؟

تمام توصیه‌های فنگ‌شویی برای دکوراسیون فضا، تأثیرات بسیار مثبتی بر زندگی ما دارد. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، مهم‌ترین تأثیرات فنگ‌شویی، جریان انرژی مثبت در خانه و ایجاد هماهنگی، هارمونی بین فضای زندگی و ساکنین خانه است.

فنگ‌شویی در منزل

تاثیرات فنگ‌شویی در اتاق خواب خانه

تاثیرات فنگ‌شویی در منزل:

قواعد فنگ‌شویی را می‌توان با ایجاد تغییراتی در دکوراسیون منزل اجرا کرد. پس از این تغییرات خانه شما به مکانی پر از آرامش، آسایش و شادی تبدیل خواهد شد. فنگ‌شویی در منزل به شما کمک خواهد کرد که در همه‌ی زمینه‌ها مانند؛ روابط فرزند و والدین، روابط زن و شوهر، تحصیل، دوست داشتن فضای خانه، درآمد خانواده، جریان مهر و محبت بین اعضای خانواده، روابط خانوادگی و هدف‌گذاری برای آینده و. انرژی مثبتی جریان یابد و درنتیجه موفقیت و آرامش در خانه افزایش پیدا می‌کند.

تاثیرات فنگ‌شویی در محل کار:

همه ما ساعاتی زیادی از زندگی خود را در محل کار می‌گذرانیم، درنتیجه ایجاد فضایی مثبت و پر از انرژی در محل کار اهمیت دارد. شما با انجام تغییراتی در دکوراسیون محل کار خود می‌توانید انرژی مثبت را به جریان بیندازید.

قواعد فنگ‌شویی در محل کار باعث افزایش رقابت بین کارمندان شده و در پی آن منجر به بهره‌وری و سوددهی بالا می‌شود. در فضای کاری که جریان انرژی مثبت در آن حس شود کارمندان خسته نمی‌شوند و انگیزه‌ی خود را برای کار کردن از دست نمی‌دهند و همچنین روابط بین رئیس و کارمندان و بین کارمندان بهبود پیدا می‌کند.

تاثیر فنگ‌شویی در منزل

تاثیر فنگ‌شویی در دکوراسیون منزل

تاثیرات فنگشویی در اتاق نشیمن خانه

تاثیرات فنگ شویی و ره آوردهای آن

حرف آخر

روش‌ها و سبک‌های متفاوتی برای طراحی دکوراسیون و چیدمان وسایل خانه وجود دارد. یکی از راه‌های ایجاد هماهنگی و هارمونی در منزل استفاده از علم فنگ‌شویی در دکوراسیون و معماری است. در این مطلب ترفندهایی برای تاثیرات فنگ‌شویی بر محیط خانه یا محل کار و همچنین ره‌آوردهای آن را نیز عنوان کردیم.

مطلب خواندنی: فنگ شویی عنصر خاک در دکوراسیون داخلی، آرام بخش و متعادل

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه