Chidaneh.com placeholder image

هارمونی در دکوراسیون، چطوری همه چیو ست کنیم؟

به قلم: گلنار

در سری مطالب شوروم گردی چیدانه، همواره سعی داریم تا یک راهنمای خرید کامل و جامع را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای رسیدن به این هدف، به گالری ها و شوروم های مختلف رفته تا بتوانیم انواع محصولات و وسایل را از نزدیک به شما نشان داده و در مورد خصوصیات، ویژگی ها، قیمت ها و هر آنچه که برای یک خرید خوب نیاز دارید صحبت کنیم. در این قسمت همراه ما باشید تا به همراهی گروه خانه الوا، هارمونی در دکوراسیون را با هم یاد بگیریم.

سرویس خواب بالسا

 

هارمونی در دکوراسیون چیست؟

یک اصل مهم در دکوراسیون که باعث می شود هیچ موقع چیدمان و سبک خانه شما از مد نیفتد هارمونی است. در واقع اگر بخواهیم تعریف ساده ای ارائه دهیم می توانیم بگوییم زمانی خانه شما هارمونی دارد که با نگاه کردن به دکوراسیون بین تمام عناصر و رنگ ها ارتباط و هماهنگی وجود داشته باشد و به قول عامیانه همه چیز بهم بیاد! هارمونی برخلاف مفهوم و تعریف سختی که دارد می تواند به راحتی و با چند ترفند ایجاد شود. در ادامه این روش ها را بررسی می کنیم.

مبلمان خانه الوا ELVA Home
سرویس خواب مدل لاوندر
مبلمان خانه الوا ELVA Home

مبلمان خانه الوا ELVA Home
میز غذاخوری مدل والنات
مبلمان خانه الوا ELVA Home

هارمونی دردکوراسیون چگونه ایجاد می شود؟

هارمونی و هماهنگی معمولا با تکرار یک رنگ یا متریال یا نقش خاصی در قسمت های مختلف خانه به وجود می آید. در واقع شما برای ایجاد ارتباط در کل دکوراسیون از “تکرار کردن" استفاده می کنید.

ایجاد هارمونی در فضاهای مختلف خانه :

  • هارمونی در نشیمن:

برای ایجاد هارموین در نشیمن می توانید یک رنگ خاص مثل رنگ گل فرش را در نظر گرفته و آن را در لوازم پارچه ای مانند کوسن ها یا نقش های پرده و کاغذ دیواری یا حتی یک کاناپه تکی تکرار کنید. با این کار چشم شما به طور ناخودآگاه یک رنگ مشخص را در قسمت های مختلف خانه می بیند. البته استفاده از اکسسوری هایی مانند گلدان یا آباژور با همان رنگ نیز می توانند مفید باشند.

  • هارمونی در پذیرایی:

برای ایجاد هارمونی در پذیرایی می توان از یک روش دیگر بهره ببرید. به طور مثال یک متریال را انتخاب می کنیم مثل استیل و برای چند تا از وسایل مانند لوستر یا آباژور، پایه های میزجلومبلی، اکسسوری و مجسمه به کار می بریم.

  • هارمونی در اتاق خواب :

برای هارمونی در اتاق خواب می توانیم به سراغ پارچه ها برویم. به این صورت که یک نقش هندسی مانند دایره را برای روی روتختی، پرده یا حتی تابلوی نقاشی بالای تخت خواب انتاخاب کرده و در رنگ ها و ابعاد مختلف تکرار می کنیم. 

به این نکته توجه داشته باشید که هر کدام از این ترفندها میت وانند در فضاهای دیگر هم استفاده شوند.

“برای مشاهده نمونه های بیش تر به پروفایل خانه الوا در چیدانه مراجعه نمایید"

مطالب پیشنهادی:

مجری: آلاله جعفری فرد | فیلمبردار: استودیو پر

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه